kenwood TS-520 reparatie

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

kenwood TS-520 reparatie

#1 Bericht door PA0LMD »

Door de grote hoeveelheid werk heb ik al langere tijd geleden besloten geen buizen transceivers meer te repareren.
Ik krijg nu ( en vaker) de vraag om een TS-520 te repareren ( RX probleem)
Is er hier iemand die gewend is om deze oude sets te herstellen en wil dit exemplaar onder handen nemen ?
Set staat bij de klant in omgeving Amersfoort.
Meten is (z)weten

PA2S
Berichten: 402
Lid geworden op: 07 mei 2017, 22:17
Roepletters: PA2S

Re: kenwood TS-520 reparatie

#2 Bericht door PA2S »

PA0LMD schreef: 24 jan 2024, 18:19 Door de grote hoeveelheid werk (...)
Tja, dat verbaast me niet, Leo. Zoals het volgende:

Deze week kreeg ik een mail van een Duitse "radiozendamateur" over een Alpin 100 (familie van de Acom 1000). Hij had me gevonden via mijn blog en las een bericht over een reparatie van mijn Alpin eindtrap. Ik had hem wat aanwijzingen gegeven, zoals meten van (scherm-)roosterspanning via een luikje aan de onderkant (met waarschuwing voor de hoge spanningen uiteraard). Ik overwoog nog te vragen of hij de werking van buizen kent, maar liet het weg om hem in zijn waarde te laten. Komt er een mail terug met de strekking "ik ben geen technicus en heb niets om het te meten". Dus werk aan de winkel voor een Duitse collega...

Als ik me goed herinner, is het een halfgeleider RX en dat kan toch niet zo moeilijk zijn?

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: kenwood TS-520 reparatie

#3 Bericht door PA0LMD »

PA2S schreef: 26 jan 2024, 08:11
PA0LMD schreef: 24 jan 2024, 18:19 Door de grote hoeveelheid werk (...)
Tja, dat verbaast me niet, Leo. Zoals het volgende:

Deze week kreeg ik een mail van een Duitse "radiozendamateur" over een Alpin 100 (familie van de Acom 1000). Hij had me gevonden via mijn blog en las een bericht over een reparatie van mijn Alpin eindtrap. Ik had hem wat aanwijzingen gegeven, zoals meten van (scherm-)roosterspanning via een luikje aan de onderkant (met waarschuwing voor de hoge spanningen uiteraard). Ik overwoog nog te vragen of hij de werking van buizen kent, maar liet het weg om hem in zijn waarde te laten. Komt er een mail terug met de strekking "ik ben geen technicus en heb niets om het te meten". Dus werk aan de winkel voor een Duitse collega...

Als ik me goed herinner, is het een halfgeleider RX en dat kan toch niet zo moeilijk zijn?
De strekking van mijn verhaal gaat niet over de moeilijkheidsgraad maar mijn hoeveelheid werk.
De oudste apparatuur, zoals hybrid transceivers , doe ik dus niet meer.
Ik moet ergens een grens trekken.
Maar meteen melde zich iemand die deze reparaties graag over wilde nemen.
Meten is (z)weten

Plaats reactie