zones programmeren in MTS2000 Topdisplay radios

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PE1DHR
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mar 2008, 10:10
Locatie: Oosterhout NB

zones programmeren in MTS2000 Topdisplay radios

#1 Bericht door PE1DHR »

ik heb een paar MTS2000 radios zonder toetsenbordje en met een topdisplay, de zone instelling is disabled. toch kun je met de porto een aantal zones kiezen
met zone naam en kanaal naam of nummer. ik kan dat in de DOS CPS GVN 6011N R02.10.01 niet terugvinden, je ziet 1 zone in de zonelijst maar je komt niet bij de andere zones die je kunt kiezen met zoneselect. is er nog iemand te vinden die mij dit kan uitleggen ? en me vertellen wat ik ongeloofelijk stom over het hoofd zie. ik heb heel veel ervaring in het programmeren van motorola porto s en mobis maar dat waren allemaal zone radios. vast bedankt voor iedere info

groeten van P1DHR

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: zones programmeren in MTS2000 Topdisplay radios

#2 Bericht door Thijzer »

Als de zone instelling disabled is, lijkt me dat dit toestel te weinig geheugen heeft voor meerdere zones.
Ik heb een heleboel van die porto's geprogrammeerd in het verleden. Op de bovenkant zit een 3-standen schakelaartje waarmee je 3 zones kon kiezen. Ik had dan een zone met repeaters, eentje met simplex en nog eentje met wat vaste kanalen. Met de 16-standen schakelaar kon je dan fijn door de kanalen draaien per zone. Scan was volgens mij mogelijk met het draaischijfje onder de kanalenkiezer.

Anyway, ben bang dat je dan maar 1 zone kunt selecteren. Als het er toch meer kunnen zijn, moet je wel eerst zones aanmaken.

Voor meer details moet je eens kijken op www.batlabs.com, een website uit de jaren 0 van deze eeuw maar nog prima bruikbaar. Misschien vind je dan via de breakdown chart per typenummer wat je precies in de handen hebt.

Plaats reactie