Kenwood TR-751E TU7 Tone Unit

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA1RAM
Berichten: 314
Lid geworden op: 15 jul 2018, 12:24
Roepletters: PA1RAM
Locatie: Zeewolde

Kenwood TR-751E TU7 Tone Unit

#1 Bericht door PA1RAM »

Ik ben op zoek naar een foto van de achterzijde van een TU7 CTCSS module zoals gebruikt in de TR-715A (ik heb de E uitvoering).
Het gaat mij dus om de soldeerzijde, de layout van de componenten zijde heb ik uit het service manual. Kan het natuurlijk zelf uitvogelen hoe de banen moeten lopen maar zo'n foto scheelt me een hoop tijd...

Mijn bedoeling is om de TU7 na te maken want op het internet wordt 100 Euro of zelfs meer gevraagd. Heb de belangrijkste onderdelen al in bestelling staan voor in totaal 18 Euro inclusief verzending :wink:

Dus mocht iemand een TU7 hebben liggen of een set die toevallig al open ligt dan houd ik me aanbevolen voor een fotootje, en bij voorbaat dank!

Dit is de TU7 module trouwens
kenwood-tu-7-pl-tone-board-tm-3530a-tm-2550a-tr-751a-tm-2530a.jpg
73, Richard (voorheen PD1RAM)

on4ged
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 aug 2014, 16:34
Roepletters: ON4GED
Locatie: Waarloos -be
Contacteer:

Re: Kenwood TR-751E TU7 Tone Unit

#2 Bericht door on4ged »

PA1RAM schreef:Ik ben op zoek naar een foto van de achterzijde van een TU7 CTCSS module zoals gebruikt in de TR-715A (ik heb de E uitvoering).
Het gaat mij dus om de soldeerzijde, de layout van de componenten zijde heb ik uit het service manual. Kan het natuurlijk zelf uitvogelen hoe de banen moeten lopen maar zo'n foto scheelt me een hoop tijd...

Mijn bedoeling is om de TU7 na te maken want op het internet wordt 100 Euro of zelfs meer gevraagd. Heb de belangrijkste onderdelen al in bestelling staan voor in totaal 18 Euro inclusief verzending :wink:

Dus mocht iemand een TU7 hebben liggen of een set die toevallig al open ligt dan houd ik me aanbevolen voor een fotootje, en bij voorbaat dank!

Dit is de TU7 module trouwens
De bijlage kenwood-tu-7-pl-tone-board-tm-3530a-tm-2550a-tr-751a-tm-2530a.jpg is niet meer beschikbaar

Mijn TR-751 E ligt al jaren open, wachtend op herstelling van de gekende problemen met de aan/uit schakelaar, squelch en volumeregelaar.

Ik heb er ooit, maar dan heel lang geleden, een extra printje in gemonteerd. Maar helaas ik weet niet meer wat de functie ervan was. In ieder geval was het iets met code.... Ik heb er even twee foto's van gemaakt. Ik weet niet of je hiermee wat bent, maar meer bijdrage kan ik helaas niet leveren.

Succes in de zoektocht en herstelling.
Bijlagen
20201011_160341.JPG
20201011_160324.JPG
73 de on4ged - Günther
https://www.qrzcq.com/call/ON4GED

on4ged
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 aug 2014, 16:34
Roepletters: ON4GED
Locatie: Waarloos -be
Contacteer:

Re: Kenwood TR-751E TU7 Tone Unit

#3 Bericht door on4ged »

@ PA1RAM

Ik heb toch nog iets gevonden dat je misschien nuttig kan zijn.
Een kopie van de TU-7 print uit de servicemanual van de TR-751 A/E
Bijlagen
TR751 TU7.pdf
(6.1 MiB) 218 keer gedownload
73 de on4ged - Günther
https://www.qrzcq.com/call/ON4GED

Gebruikersavatar
PA1RAM
Berichten: 314
Lid geworden op: 15 jul 2018, 12:24
Roepletters: PA1RAM
Locatie: Zeewolde

Re: Kenwood TR-751E TU7 Tone Unit

#4 Bericht door PA1RAM »

Hoi Günther en enorm bedankt voor je hulp bij mijn zoektocht.

De module die jij hebt is de Modem Unit optie, die komt op dezelfde plaats (de printjes worden dan gestapeld).
MU1-modem unit option.JPG
Helaas gaat het dus niet om de TU7 tone unit. De foto uit het service manual had ik al, jammer dat ze die optie printen maar aan een zijde laten zien in dat manual, alle andere prints worden wel tweezijdig getoond.

Overigens heb ik mijn potmeter (VOL en SQL) vervangen door een nieuw exemplaar van Mouser. De schakelaar heb ik laten vervallen (doorverbonden op de print), schakelen doe ik nu met de voeding.

Nogmaals dank!
73, Richard (voorheen PD1RAM)

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Kenwood TR-751E TU7 Tone Unit

#5 Bericht door PA3BAS »

.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PA1RAM
Berichten: 314
Lid geworden op: 15 jul 2018, 12:24
Roepletters: PA1RAM
Locatie: Zeewolde

Re: Kenwood TR-751E TU7 Tone Unit

#6 Bericht door PA1RAM »

PA3BAS schreef:Misschien kan deze OM je helpen?

https://www.hamplace.nl/overige-zendama ... ituut_i303
Ja ik heb dit ook gevonden maar spoor liep verder dood. Uiteindelijk maar besloten om het zelf te maken.

Maar bedankt!
73, Richard (voorheen PD1RAM)

Plaats reactie