Kenwood TS-570D ontvangt bijna niets op 10 en 11 meter

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
gd1pvl
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2020, 19:51

Kenwood TS-570D ontvangt bijna niets op 10 en 11 meter

#1 Bericht door gd1pvl »

Heb uit een erfenis een Kenwood TS-570D overgenomen .
Op veel frequenties ontvang ik redelijk naar behoren maar rond de 10 - 11 meter op FM hoor ik helemaal niets terwijl er in de regio redelijk wat activiteiten zijn.
Als ik als voorbeeld op 28.000 mhz luister op de LSB of USB of AM heb ik bv een storing van S5.
Schakel ik de ontvanger op fm gaat de S meter naar nul en hoor ik alleen ruis.
Heeft dit met een instelling te maken of kan er iets anders aan de hand zijn.
En is er een reparateur in de regio Zuid-Holland indien de Kenwood kapot is en kan na kijken.

met vriendelijk Groet Paul

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Kenwood TS-570D ontvangt bijna niets op 10 en 11 meter

#2 Bericht door PE2AAB »

Welkom hier!

Voorstellen is niet verplicht maar wel netjes ;-) Voorstellen kan op het Nieuwe Leden forum.

Een reparateur in Zuid Holland ken ik zo niet maar Oldebroek, Gelderland zit Leo, PA0LMD.

Maar goed; eerst maar eens bekijken of de set wel echt kapot is. Als andere frequenties geen probleem geven in ontvangst zou het zo maar kunnen dat er gedeeltelijk iets aan de hand is; ik weet echter niet hoe een 570D is opgebouwd en of er per band separate zaken defect kunnen raken of niet.
Toch maar even wachten op een reactie van mensen die bekend zijn met het type radio.

En veel plezier op dit forum uiteraard.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Kenwood TS-570D ontvangt bijna niets op 10 en 11 meter

#3 Bericht door PA0LMD »

Controleer eens of het probleem zich voor doet vanaf circa 24 MHz, zo ja dan kan er iets mis zijn met het low-pass filter van 24 tot 30 MHz.
Meten is (z)weten

gd1pvl
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2020, 19:51

Re: Kenwood TS-570D ontvangt bijna niets op 10 en 11 meter

#4 Bericht door gd1pvl »

PA0LMD schreef:Controleer eens of het probleem zich voor doet vanaf circa 24 MHz, zo ja dan kan er iets mis zijn met het low-pass filter van 24 tot 30 MHz.
Ik hoor klik van af de 25 MHZ van de antenne tuner vanaf daar is het ontvangst weg op de fm
voorbeeld 26.49000 grote fluittoon aan storing op am cw ssb storing S7 op fm S0 dus
hoe meer ik richting de 11 en 10 meter kom ontvangt hij zelfs geen storing meer

Ik heb je een mail gestuurd Leo trouwens

Plaats reactie