Icom IC-7600

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Icom IC-7600

#16 Bericht door andre »

Gewoon omdat ik het wilde weten, heb ik een poos geleden eens een paar Bird43 naast elkaar vergeleken.
Resultaat laat zich raden. Met diverse verschillende slug's op verschillende banden, enorm veel verschil in meetuitslagen. Mijn conclusie, Bird is robuust, kan dus tegen een stootje, is Amerikaans, dus al 100 jaar niet aangepast in ontwerp, maar verre van nauwkeurig. Verder uiteraard enorm veelzijdig, als je maar slug's blijft kopen... :lol:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

PE1RTC
Berichten: 256
Lid geworden op: 09 apr 2018, 20:41
Roepletters: pe1rtc

Re: Icom IC-7600

#17 Bericht door PE1RTC »

Ik deel die mening niet. Een goede Bird 43 kan een amateurleven lang mee. Of je tegen de huidige prijzen slugs blijft kopen is een ander verhaal.
Ik heb ze gebruikt in mijn tijd bij Defensie, ik weet van het gebruik bij een andere afdeling van KPN waar ik ook een jaar of 25 heb gewerkt.

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Icom IC-7600

#18 Bericht door andre »

volgens mij lees je iets over het hoofd uit mijn betoog.

citaat:
'Mijn conclusie, Bird is robuust, kan dus tegen een stootje, is Amerikaans, dus al 100 jaar niet aangepast in ontwerp, maar verre van nauwkeurig. Verder uiteraard enorm veelzijdig, als je maar slug's blijft kopen...'


Kortom, ze gaan inderdaad een leven lang mee. Echter als jij dan vind dat ze wel nauwkeurig zijn vraag ik me af wat daarbij je referentie is geweest. Ik ken deze meters uitsluitend als mooie indicatie, maar beslist geen exact meetinstrument.

Overigens heb ik deze test ook eens gedaan met een aantal Diamond SX1000 meters.....Hetzelfde verhaal. Hoe meer vermogen je wilde meten, hoe groter de onderlinge (power) meetverschillen .
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

floris-jan
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 mar 2022, 21:47

Re: Icom IC-7600

#19 Bericht door floris-jan »

Ik heb ook een Bird, maar niet de slugs voor HF alleen UHF dus ik kan het niet vergelijken met mijn LP-700 helaas.
Als iemand nog een betaalbaar adres weet voor slugs....ik haalde ze voorheen via eBay bij ene Henryradio dacht ik.

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2051
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Icom IC-7600

#20 Bericht door PA1AIS »

andre schreef: 11 nov 2022, 16:16 Gewoon omdat ik het wilde weten, heb ik een poos geleden eens een paar Bird43 naast elkaar vergeleken.
Resultaat laat zich raden. Met diverse verschillende slug's op verschillende banden, enorm veel verschil in meetuitslagen. Mijn conclusie, Bird is robuust, kan dus tegen een stootje, is Amerikaans, dus al 100 jaar niet aangepast in ontwerp, maar verre van nauwkeurig. Verder uiteraard enorm veelzijdig, als je maar slug's blijft kopen... :lol:

Ik deel je mening 101% als eigenaar en professioneel gebruiker van 4x Bird-43. Het is een indicatief instrument met een tolerantie van ruim 10%
1 doet het niet meer, als je je afvraagt wat er dan stuk kan?
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

PD3MCF
Berichten: 142
Lid geworden op: 11 jan 2017, 19:46
Roepletters: PD3MCF

Re: Icom IC-7600

#21 Bericht door PD3MCF »

Icom 9700
Kenwood TK 780
Kenwood TK 880
2x Icom 2820
3x Diamond x300 Antenne
VHF 8 elements Beam
UHF 16 elements Beam

Plaats reactie