Condor zónder FX315/ctcss . . . . . . nu mét FYM-ctcss !

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
Remco
Berichten: 675
Lid geworden op: 25 mar 2012, 15:39
Roepletters: PA3FYM
Locatie: Het Gooi

Re: Condor zónder FX315/ctcss . . . . . . nu mét FYM-ctcss !

#16 Bericht door Remco »

@PD3WDK en PD2LB: Graag gedaan!

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1432
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Condor zónder FX315/ctcss . . . . . . nu mét FYM-ctcss !

#17 Bericht door PH2LB »

Vanavond wou ik de repeater Apeldoorn even werken met mijn omgebouwde condor en met geen mogelijkheid kreeg ik deze open.

Mopper, mopper, twijfel, twijfel. :?

Condor uit elkaar gehaald, scoop er bij, signaal nog geen 80mVpp. Gezocht of ik wat per ongeluk kortgesloten en/of verkeerd belast . . . niks van dat alles.

Beetje meten en experimenten (had nog 2 stuks 22 K trimmers liggen), en heb de weerstanden aangepast naar (van links na rechts zoals op de foto en schrik niet) : 1K, 6K8 en 18K :shock:

Signaal is nu mooi 200mV/pp (misschien nog iets terug brengen door de 1K iets te verhogen), paar testen met een porto met TSQL bleek allemaal nog te werken. Repeater Apeldoorn gaat nu ook open zonder problemen.

Edit : volgens mij heeft bovenstaande geknutsel een negatieve invloed op de modulatie (volgens mij zachter dan voor heen). Ach dan ga Ik daar weer na kijken , het moet toch hobby blijven :lol:
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1432
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Condor zónder FX315/ctcss . . . . . . nu mét FYM-ctcss !

#18 Bericht door PH2LB »

Vanavond geprobeerd de repeater van Eibergen te openen met de condor om te kijken of er nog operators QRV waren. Bleken de weerstands waardes niet alleen een negatieve invloed op de modulatie te hebben (werd zachter), maar ook op de 1750hz toon die Eibergen nodig heeft om hem te openen. (had natuurlijk mijn kenwood kunnen pakken, maar als iets kan werken, moet het ook werken). De eerder genoemde 1K was de oorzaak. Die trok niet alleen de modulatie naar beneden, maar de 1750hz tot een dramatisch diepte punt. Met beetje proberen en afstellen tot de volgende serie gekomen (CTCSS en 1750hz werken beide nu).

Van links na rechts zoals op de foto : 10K, 5K6 en 1K (dus eigenlijk anders om).

(aan bovenstaande kunnen geen rechten worden ontleend en zal geschieden op eigen risico) :wink:
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

PA4MIC
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 sep 2011, 20:42
Roepletters: PA4MIC

Re: Condor zónder FX315/ctcss . . . . . . nu mét FYM-ctcss !

#19 Bericht door PA4MIC »

Hallo Remco,

Tijdje geleden de eproms gemaakt en hardware aanpassing gedaan in de 2m versie die ik hier had, echter nooit getest tot vandaag (drukdruk). Het werkt allemaal top dus me pa (pa4jco) vandaag blij gemaakt met een basis station erbij en kan hij ook eens wat tokkelen op 2m.

Thx voor je mooie werk!

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Condor zónder FX315/ctcss . . . . . . nu mét FYM-ctcss !

#20 Bericht door Rene - pg3r »

Hier lag ook nog een Condor 16 op te plank te wachten op deze modificatie. De EPROM-wisser en de Batronix programmer uitgegraven en een 27C32 EPROM gewist en gebrand. Wat duurt dat lang als je Arduino's en PIC-processoren gewend bent ;-)

Vervolgens de weerstanden en condensatoren gemonteerd. Getest op PI3RTD (145.675 MHz, 88.5 Hz). Ik kwam uit op 18k - 100 nF - 18k -100 nF en vervolgens 15k naar R8. Met de scoop mat ik 220 mV piek-piek.

Een leuk zondagmiddagprojectje met een goed resultaat afgerond. Remco bedankt!

Gebruikersavatar
PE4WJ
Berichten: 229
Lid geworden op: 13 feb 2015, 18:06
Roepletters: PE4WJ

Re: Condor zónder FX315/ctcss . . . . . . nu mét FYM-ctcss !

#21 Bericht door PE4WJ »

Dat is nog eens een Long Delayed Echo :wink: - ik kon het niet laten...

On-topic: leuk, beetje stoeien met PICs en EEPROMS :D

73,

Wouter Jan PE4WJ

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Condor zónder FX315/ctcss . . . . . . nu mét FYM-ctcss !

#22 Bericht door sottezero »

Wat ze vroeger met 32kbit konden doen he...
Nu is daar 1 teringbyte aan DDR5 voor nodig en een teringbyte aan SSD..

Plaats reactie