EQ Equalizer - UR6QW

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PH7R
Berichten: 1107
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

EQ Equalizer - UR6QW

#1 Bericht door PH7R »

Iemand ervaring met EQ equalizer van UR6QW icm bijv IC7300? Welke voor- en nadelen worden ervaren? Inderdaad merkbaar verstaanbaarheid?

https://ur6qw.jimdofree.com/eq-v-6/
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: EQ Equalizer - UR6QW

#2 Bericht door Thijzer »

Mijn ervaringen met de 7300 zijn juist dat het audio by default erg goed klinkt volgens de tegenstations dus ik zie de toegevoegde waarde er niet van.

Het is een tijdje populair geweest om met allerlei broadcast audioprocessors het TX audio naar de transceiver aan te passen, het zogenaamde HiFi-SSB. Dat is een stille dood gestorven omdat het niets toevoegt op de momenten dat je het nodig denkt te hebben, bij QRM, fading en slechte condities.

Ik heb m'n geld gestoken in een fatsoenlijke headset waarmee ik goed kan luisteren, daar heb ik meer aan.

on4ged
Berichten: 327
Lid geworden op: 05 aug 2014, 16:34
Roepletters: ON4GED
Locatie: Waarloos -be
Contacteer:

Re: EQ Equalizer - UR6QW

#3 Bericht door on4ged »

Ik heb geen ervaring met de hier genoemde equalizer. Maar zelf gebruik ik hier een audio mengpaneel en een externe audio equalizer om de audio dan weer te geven via twee actieve luidsprekers. En dat resultaat bevalt me wel, voor mijn gehoor kan ik de verstaanbaarheid van de signalen goed bijregelen naar mijn noden.

Ik herinner me nog dat mijn neef in Duitsland, een verwoed en zeer bedreven kortegolf luisteraar, een Datong filter had (type ken ik niet meer), hij heeft zelf meerdere types gehad. Wat ik er nog van weet is dat de regelmogelijkheden van deze toestellen uitstekend waren. Het is het beste wat ik tot nu toe ooit tegengekomen ben. Helaas heb ik er destijds nooit een gekocht wegens toch wel vrij duur, en daar heb ik nu enorm spijt van.
73 de on4ged - Günther
https://www.qrzcq.com/call/ON4GED

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: EQ Equalizer - UR6QW

#4 Bericht door Thijzer »

Voor het ontvangen audio kan dat zeker helpen maar de bedoelde equalizer is voor het microfoonsignaal, dus voordat het de ether in gaat.

Plaats reactie