Wantrouw het cluster!

Alles over morse.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

Re: Wantrouw het cluster!

#16 Bericht door vk2gwk »

coolepascal schreef:Zou ik maar niet te zeker van zijn.
Toen ik pas mijn C licentie haalde stond al vrij snel PE1K..-T in het callbook en ook PA0S.X schijnt ooit uitgegeven te zijn.
Met PA0SEX uit Amsterdam heb ik ooit nog eens een avond doorgezakt op de Jutberg.... :) Maar later heb ik hem nooit meer gehoord.
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

Gebruikersavatar
pa0qrb
Berichten: 120
Lid geworden op: 04 jan 2010, 19:51
Roepletters: pa0qrb
Locatie: Julianadorp

Re: Wantrouw het cluster!

#17 Bericht door pa0qrb »

Gewoon ff FYI:
Vroegah kon het dus wel...

73, Harold PA0QRB.
Little Pistol: 100W on a wire.

pa1bvm
Berichten: 3325
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Wantrouw het cluster!

#18 Bericht door pa1bvm »

PA0SEX ...

ja die call komt mij zeer bekend voor was dat ene ALEX uit Noord-Holland , Zaanstreek .. ( lang haar , John Lennon brilletje ) ?? f was dat nou PA0SIX

mijn geheugen is niet al goed ..ik wacht al een tijdje mijn memory refresh -cycle ... RAS-CAS sequence ook niet precies goed ..HIHI

73 Rick , PA1BVM

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: Wantrouw het cluster!

#19 Bericht door PD0MV »

ja ik kijk wel is op het cluster, maar ik krijg meer het idee dat het als een Chatroom gebruikt wordt, maar goed ik heb daar overigens geen mening over. :wink:

En jah dat er soms een zelf spot of correct call in staat omdat iemand een foutje maakt, dat vind ik nog netjes je kan beter verbeteren anders ken je fluiten naar je QSL kaart, dus ik vind dat nog wel slim van die amateurs die dat doen. :wink:


en jah Het cluster opzich is wel handig, maar ik zelf denk ook wel dat 50% van het cluster stations zijn die verkeerd staan ingevuld, en of niet eens on air zijn.
maar inderdaad luisteren is moeilijker dan zenden, daar geeg ik VK2??? helemaal glijk in.


Maar goed iedereen fijne kerst en oud en nieuw gewenst

73 PD0MV
Ik ben ook maar een mens :wink:

andre
Berichten: 2469
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Wantrouw het cluster!

#20 Bericht door andre »

pa1bvm schreef:PA0SEX ...

ja die call komt mij zeer bekend voor was dat ene ALEX uit Noord-Holland , Zaanstreek .. ( lang haar , John Lennon brilletje ) ?? f was dat nou PA0SIX

mijn geheugen is niet al goed ..ik wacht al een tijdje mijn memory refresh -cycle ... RAS-CAS sequence ook niet precies goed ..HIHI

73 Rick , PA1BVM
Tja, dat heb je met flash memory...kan je beter een nvm laten inzetten :wink:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Plaats reactie