Zendamateur.COM

24 uur per dag QRV
Het is nu 06 maart 2021, 02:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 10 jan 2021, 16:34 

Bericht over een nieuwe contest met snelheden van 20 of minder woorden per minuut.

Citaat:
The K1USN Radio Club, in conjunction with CWops, are planning to expand their existing and popular weekly Slow Speed CW Contests, held on Mondays at 0000-0100 UTC, to include a second one for the benefit of budding European CW contesters. This will run from 2000-2100 UTC every Friday beginning on February 5th 2021 and will share the same rules and format; it will also be fully supported by the N1MM contest logger. There is no formal log submission; instead participants are encouraged to upload their QSO totals and scores to the 3830 reporting website - easy! See http://www.3830scores.com

These contests will be conducted at 20 wpm or less and are aimed at CWops Academy students and any other novice CW contesters who are not comfortable with normal contest speeds. Everyone is welcome to take part and is a great opportunity for established CW contesters to come on and help encourage our new ops. Please see http://www.k1usn.com/sst.html for rules, easy to follow instructions and lots more.

If you're new to CW contesting or are experienced and wish to help please join us if and when you can.

73,

GW0ETF & G3WZD (CWops)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 jan 2021, 19:23 

Kijk, dat is mooi. Een poos geleden kreeg ik hier een enquĂȘte over. Ik vond het een prima initiatief alleen jammer dat het eigenlijk geen wereldwijde contest was maar in feite alleen geschikt voor ops uit Amerika i.v.m. de gekozen tijd. Ik gaf aan dat ze een voorbeeld konden nemen aan de CW Ops contest die in gehouden wordt in drie verschillende tijdsblokken om er voor te zorgen dat ongeacht je tijdzone, er altijd een tijdsblok is waaraan je deel kunt nemen.
Kennelijk was ik niet de enige en hebben ze hier ook daadwerkelijk iets mee gedaan. Top!

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 jan 2021, 20:08 

Ik vind het een leuk initiatief, heb 'm in de agenda staan!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur