Hoi,
Ik ben PA3AME, een ex R/O die al jaren (> 15) niet meer actief is als zendamateur.
Mijn laatste setup was een Kenwood TS-450SAT met zelfbouw voeding en een vertikale antennen voor 10-40 m.
Ik overweeg om weer te beginnen en wil even geadviseerd worden hoe ik dat het beste kan doen.
Mijn interesse is, uiteraard, om QSO te maken met CW.
Ik ben alweer even begonnen met mijn kennis van morse (via LCWO.net) op te halen en, zoals al verwacht en gelezen, ik pak het snel weer op dus dat moet lukken.
Ik wil geen contests en andere competetieve dingen doen. Gewoon lekker een aantal rustige QSO met andere OM's over de hele wereld (dus HF) zonder dat ik ook daar een resultaat, zoals het maken van QSO met alle regio's, aan wil verbinden.
Wil even niet meteen de hoofdprijs uitgeven maar denk dus aan een tweedehands kenwood of Yeasu setje met een draad antenne.
Ik woon vrijstaand dus heb redelijk wat ruimte rondom het huis om antenne's te plaatsen.
Wat zouden jullie mij aan willen raden als geschikte apparatuur om te beginnen?
PS: Als seinsleutel ga ik voor een straight key (Kent KT-1) om weer te beginnen.
Heb overigens sinds mijn stoppen mijn rechterpols gebroken en daar zit nu een hoop ijzerwerk in, dus ik ben wel benieuwd hoe dat gaat klinken.

Later ga ik er wel weer een paddle bij kopen, maar eerst weer mijn oude vak verstaan en met de straight key, op voldoende snelheid. leesbaar leren seinen.