WEB-888 en CW skimmer

Alles over morse.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pe1rdp
Roepletters: pe1rdp
Contacteer:

WEB-888 en CW skimmer

#1 Bericht door pe1rdp »

Een paar weken geleden heb ik mezelf getrakteerd op een WEB-888 SDR. Deze lijkt qua opbouw op de RX-888 maar qua mogelijkheden op de KiwiSDR.

Met de standaard software had ik al een FT8 skimmer gebouwd voor de HF banden, 4m en 6m en dat werkt prima.
Maar er is ook (experimentele) firmware ter beschikking waarmee je CW spots kunt skimmen en naar het RBN netwerk kunt sturen. Als skimmer wordt er gebruikt gemaakt van CW skimmer Server en Aggregrator om de spots naar RBN te sturen. Voor dat laatste stukje je er dus nog een windows PC nodig. Maar de hardware kan nu (via IP) dienen als websdr die alle HF banden tegelijk kan CW skimmen.

https://www.rx-888.com/web/redpitaya/sd ... l#hardware

Attached enkele screenshots.
Bijlagen
WEB888.jpg
skimmer.jpg
rbn.jpg

pa5zl
Roepletters: pa5zl

Re: WEB-888 en CW skimmer

#2 Bericht door pa5zl »

Arno.

dat laatste deel wat je beschrijft (de windows pc) is een doorn in het het oog ;-)
het zou mooi zijn als de RBN ontwikkelaars iets van hun source/info zouden delen zodat het in de openwebrx+ kan worden gebouwd.

de cwskimmer zit er sinds een antal weken reeds in de openwebrx+ en werkt best oke.

ik heb al eens geprobeerd contact te leggen met de groep achter RBN maar die houden hun mond stijf dicht.

heel jammer.
het zou een positieve ontwikkeling zijn als het open source zou worden.
echter heb ik het idee dat er wellicht in de RBN software delen zitten die niet open mogen worden vanwege patenten en of andere property software.

Joost-PA5ZL

pe1rdp
Roepletters: pe1rdp
Contacteer:

Re: WEB-888 en CW skimmer

#3 Bericht door pe1rdp »

Hoi Joost,

Dat laatste stukje windows is inderdaad wel jammer. Anders zouden we prima CW skimmers kunnen maken met bijv een RPI. Deze zijn krachtig genoeg, zoals de FT8 en WSPR skimmers nu ook in openwebrx aanwezig zijn.
Je bent niet de enige die geen reponse of medewerking krijgt van de RBN groep, ik sprak gisteren ook een amateur die ermee bezig is.
We blijven hopen.
Dank voor je reply.

Plaats reactie