SOTA met de KX1 in EA8 (Fuerteventura).

Niet alleen voor eenvoudige zendapparatuur, maar voor iedereen die van verbindingen met laag vermogen houdt.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1787
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

SOTA met de KX1 in EA8 (Fuerteventura).

#1 Bericht door PA9CW »

Vorige week was ik in Fuerteventura, en de planning was om drie SOTA's te activeren. Op de eerste top, EA8/FU-031, had ik wat problemen met de KX1. Af en toe was er geen output. Ik kwam er pas later achter toen er geen chasers retour kwamen. Door op de bovenkant te drukken, had ik weer genoeg output. Door deze problemen was ik uiteindelijk meer dan twee uur op de top. Met nog steeds meer dan 50 QSO's was het een succesvolle activatie. Deze SOTA ligt in EAFF-0771, dus dat zijn mooi twee vliegen in één klap.

De tweede top, EA8/FU-042, was ook een succes met meer dan 25 QSO's. Beide zijn eigenlijk geen bergen, maar vulkanen. Daar kun je mooi rondlopen op de top.

De derde top, EA8/FU-016, was helaas geen succes. Dit is een berg, maar er is geen pad omhoog. Ik liep helemaal rond de berg (9 kilometer) en vond iets wat op een pad/track leek. Maar dat werd te steil en door de losse stenen werd het te gevaarlijk om veilig naar boven te wandelen. Dus helaas onverrichte zaken terug naar het hotel gewandeld. Totaal deze week ca. 45 kilometer gewandeld. Maar met een strakblauwe hemel en 25 graden is dat geen straf :-)

Als antenne gebruikte ik de zelfgemaakte 5 meter met 8 radialen van 3 meter. In combinatie met de SOTABEAMS 6 meter Carbon paal. De pin, waarover de carbon mast gaat, was met enige moeite met een steen in de grond te slaan. Er liggen genoeg stenen op de top. :slight_smile: Al met al een mooie week, met heerlijke temperaturen van 25 graden. Wel een overgang met het weer in Nederland.


youtu.be/XL26wrRrIxo

youtu.be/d4Ma-wzlcAo
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

Plaats reactie