Plons . . . . rimpel . . . .PA0ETE schreef: ↑22 sep 2025, 07:44 Ik wil niet een grote steen in de vijver gooien, maar een QMX is wel een stuk lichter hoor, en ongeveer hetzelfde zendvermogen. . . . QMX+ werkt van 160 meter tot en met 50 MHz, en de kleinere versies hebben 5 banden onder 30 MHz.. . . . . En de kleine versies zijn zo groot als een fors pak speelkaarten. Het hele amateurstation past inclusief draadantenne in je binnenzak![]()
Hoewel ik zelf een QMX en QMX+ heb, en daar super tevreden mee ben, zit er toch een behoorlijk verschil tussen de 817/818 en de QMX.
De 817/818 hebben natuurlijk ook VHF/UHF/FM/Airband etc (incl AM/FM) onboard maar dat de QMX meer filters mogelijkheden heeft, absoluut.
Maar ik ga mijn 817/818 echt niet weg doen.
Ga ik even het veld in op de fiets, dan is de QMX mijn speeltuintje. Ga ik een week op vakantie, gaat mijn 818 mee omdat ik ook lokaal repeaters wil kunnen werken.
Dus snap prima waarom de topic starter andere filters in zijn 817 wil hebben (eventueel zou je een extern audio filter kunnen gebruiken).
Om te proberen zou je hem ook makkelijk zelf even kunnen maken zie b.v. mod 14 op https://www.ph2lb.nl/blog/index.php?page=ubitx-mods3