babyfoons

Alles over ontvangers en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 847
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: babyfoons

#61 Bericht door Rene - pg3r »

Het geciteerde artikel is geldig voor BES (Bonaire, St. Eustatius en Saba), dus niet voor Nederland.

PA3CQN
Berichten: 791
Lid geworden op: 10 dec 2014, 21:59
Roepletters: PA3CQN
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: babyfoons

#62 Bericht door PA3CQN »

PA3HMP schreef: 27 aug 2023, 07:16 Jazeker babyfoons(met en zonder subtoon), weerstations, alarm installaties, centrale deurvergrendeling van auto's en nog veel meer van die zooi en de Mc Donnalds die zat er vroeger ook op bijvoorbeeld
Je hebt babyfoons en babyfoons. Wat ik bedoel is dat de bekende merken onder de naam babyfoon enkel apparaten in de 'echte' banden aanbieden.
Maar dat er veel PMR(LPD) porto's verkocht worden waarbij als functie ook de omschrijving 'babyfoon-set' staat. Ook dat zijn natuurlijk legale dingen die een beetje aangepast gebruikt worden. Dat kunnen wij wel niet leuk vinden maar het mag wel.

Tel daar nog eens bij dat je tegenwoordig makkelijk een Chinese porto kunt kopen die je zo in het LPD segment programmeert. En dan zijn die 10 mW ineens 1000 geworden. De onwetende consument wordt ook nog wijsgemaakt dat ze met een subtoon een privé-kanaal hebben.

Als we dus al met een vingertje willen wijzen moeten we niet zozeer bij de consument zijn maar bij wetgever ( die trouwens gewoon achter de globalisering aanloopt ) en vooral: al die porto verkopers op het internet.

( NB: die BES had ik even over het hoofd gezien .. en zo te lezen via Google velen met mij ? )
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: babyfoons

#63 Bericht door PA3HMP »

Ook de grote bekende merken verkochten hun babyfoons die werkte in de LPD band, later zijn er veel overgestapt naar de 800MHz band omdat ze er waarschijnlijk ook achterkwamen dat er veel te veel storing was gekomen op de lpd band, ook die van zit aardig vol met draadloze speakers en koptelefoons die verhuisd zijn van de LPD band(grote merken als Philps) maar de reikwijdte op 800MHz is nu eenmaal minder en daar zitten ze ons niet in de weg.

PA1JER
Berichten: 64
Lid geworden op: 18 okt 2018, 22:14
Roepletters: PA1JER

Re: babyfoons

#64 Bericht door PA1JER »

Babyfoons die dect gebruiken werken toch op 1900 of zo?

Die zijn goed ..

Gebruikersavatar
Paula Bean
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 aug 2019, 12:50

Re: babyfoons

#65 Bericht door Paula Bean »

In die tijd maakte ik een 900Mhz ontvangertje (bouwpakket) en kon ik de conversaties horen die in mijn buurt werden gehouden. Klinkt spannend, maar na een tijdje verloor ik totaal de interesse en ging ik maar wat anders doen, zoals een computergame spelen.

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: babyfoons

#66 Bericht door TheoP »

13 cm band zitten de meesten.
Interessante dingen wat je daar hoort en ziet. :mrgreen:

Theo

Plaats reactie