Realistic pro 2006, lcd display

Alles over ontvangers en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE1JXI
Berichten: 124
Lid geworden op: 08 feb 2009, 20:14

Re: Realistic pro 2006, lcd display

#16 Bericht door PE1JXI »

Nog even dit op deze foto,s is het verschil niet echt goed te zien
maar in werkelijkheid is het verschil veel groter

Gebruikersavatar
PE1JXI
Berichten: 124
Lid geworden op: 08 feb 2009, 20:14

Re: Realistic pro 2006, lcd display

#17 Bericht door PE1JXI »

Zoals ik al zei de vorige modificatie vond ik wel een verbetering maar het kan beter
deze week de garage aan het opruimen en daar vond ik nog een oude dvd speler voor in de auto
ik wilde hem weg gooien maar voordat ik iets weg gooi maak ik het altijd even open om te kijken of er nog wat bruikbaars in zit
en ja hoor er zat een led strip in met een schermpje ik dacht van hee!! misschien iets voor de backlight te van mijn scanner !
Dit heb ik vandaag dan ook gedaan en het prima gelukt

Eerst heb ik het plastic venstertje op maat gezaagd en daarna de led strip er op geplakt met 11 sec lijm .
Toen rondom wit plastic folie geplakt dit om het licht te weerkaatsen en ook aan de boven en onderkant deze witte folie geplakt.
Het plastic venstertje is speciaal gemaakt om het licht te verdelen
Daarna heb ik er blauwe folie over heen gespannen hiervoor het ik een plastic zak kapot geknipt
Bij 9 volt vond ik dat het voldoende licht was en heb een weerstand van 240 ohm in serie gezet met de 12 volt die ik van het linker pootje van de 7805 heb afgehaald.
Het plastic venstertje is dikker dan de originele backlight dus heb ik 2,5 mm van de grijze afstandhouders van het display af gevijld
De twee weerstanden van de dimmer schakelaar heb ik verwijderd ( zie foto van mijn vorig bericht )en van deze schakelaar heb ik van het middelste pootje het print spoortje door gekrast hier aan heb ik het kabeltje van de 9 volt aan gesoldeerd en over de schakelaar een weerstand van 180 ohm voor de dim stand een kant van de weerstand zit het kabeltje van de backlight en natuurlijk de min van de backlight naar massa.
Met dag licht is het display nog heel goed leesbaar zelfs op een afstand s,avonds is het te fel en dus de dimmer gebruiken

Hier onder een paar foto,s
Bijlagen
IMG_8171.JPG
IMG_8169.JPG
IMG_8158.JPG
IMG_8156.JPG
IMG_8155.JPG
IMG_8152.JPG
IMG_8151.JPG

Gebruikersavatar
PE1JXI
Berichten: 124
Lid geworden op: 08 feb 2009, 20:14

Re: Realistic pro 2006, lcd display

#18 Bericht door PE1JXI »

Ik heb de leds van een dvd speler gebruikt maar men kan ook een oude navigatie of monitor of mobieltje gebruiken
Maar niet over al zitten ledstrips in vaak zit er een glazen lamp in die je dan niet op maat kunt maken
o ja deze foto van de dim schakelaar nog
Bijlagen
IMG_8160.JPG

Plaats reactie