Ontvangst 125XLT

Alles over ontvangers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
marving
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 nov 2022, 20:43

Ontvangst 125XLT

#1 Bericht door marving »

Hoi allemaal,

Ik heb vorig jaar de Uniden 125XLT gekocht, top scanner. Vreemd genoeg heb ik alleen een probleem met het vinden van leuke frequenties om naar te luisteren. Ik heb via het forum een lijst met 500 frequenties (voor Limburg) gevonden en succesvol erin geprogrammeerd met ARC125, maar ik heb het idee dat veel frequenties geen activiteit (meer) hebben. Tijdens het scannen van de frequenties stemt hij hoofdzakelijk af op vliegverkeer van MAA en de PI2NOS-repeater. Andere frequenties die hij vindt lijkt alleen wat ruis of pieptonen (ook close call). Komt iemand dit bekend voor? Wat is jullie ervaring? Luisteren jullie ook hoofdzakelijk naar PI2NOS? Of vinden jullie wel frequenties van enige kwaliteit om naar te luisteren? Mijn ervaring is dat er slechts weinig bedrijvigheid is op andere repeaters, en vaak alleen toonsignalen. PI2NOS is geestig om naar te luisteren, maar ik zou graag meer vergelijkbare frequenties willen vinden. Dus heb je goede tips voor andere frequenties (in Limburg, of nationaal), dan hoor ik ze graag! Ik gebruik trouwens de standaard rubber duck en een Broadsword D881 general receive vhf/uhf antenna.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Ontvangst 125XLT

#2 Bericht door PE2AAB »

Hi,

Ik weet niet precies waar je woont in Limburg maar in Eindhoven e.o. is toch regelmatig activiteit. Sowieso op de lokale repeaters 2m/70cm/23cm (die laatste wat minder) maar ook rechtstreeks zijn er door de weeks wel diverse QSO's.

Moet wel bekennen dat het zwaartepunt wél in de avond ligt, zeker voor wat betreft de niet repeater frequenties. En uiteraard veel verkeer op de AIR band van EHEH.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
Pd2Juz
Berichten: 779
Lid geworden op: 16 nov 2007, 19:55

Re: Ontvangst 125XLT

#3 Bericht door Pd2Juz »

Kijk eens op : www.scannerforum.nl
Daar staan per provincie gehoorde frequenties.
En: www.frequentiedatabase.eu.
Succes!

Plaats reactie