Perseus remote luisteren

Alles over ontvangers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Johan Zijlstra
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 apr 2010, 10:06
Locatie: Leeuwarden

Perseus remote luisteren

#1 Bericht door Johan Zijlstra »

Beste lezer(s),

Ik beschik over een Perseus SDR. Deze biedt de mogelijkheid om wereldwijd andere Perseus-SDR-ontvangers te beluisteren. Dit kun of liever gezegd kon je doen met de knoppen "Net" en vervolgens op "Addr" te klikken, uiteraard met de juiste instellingen vooraf. Dan verscheen er een kaart of map met alle beschikbare receivers. Daar werd je dan automatisch via je Perseus doorgestuurd.
Sinds zeer kort werkt dit helemaal niet meer en krijg je de webpagina van Microtelecomm met een levensgrote foto van de Perseus ontvanger!! Onderaan zie je wel de grote kaart maar maakt geen verbinding met je Perseus.

Is er iemand die dit ook ontdekt heeft? Is er nog een andere manier om remote te kunnen luisteren? Graag hoor of lees ik hier meer over.

73's
Johan

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Perseus remote luisteren

#2 Bericht door PA3BAS »

Als ik naar de website van de fabrikant ga krijg ik een foutmelding. Kan van alles betekenen. In het beste geval een hikje van de server, in het slechtste geval het opheffen van de website…
.... But will it blend?

Johan Zijlstra
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 apr 2010, 10:06
Locatie: Leeuwarden

Re: Perseus remote luisteren

#3 Bericht door Johan Zijlstra »

@PA3BAS,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Zojuist nogmaals geprobeerd de serversmap Perseus te bereiken via 'http://microtelecom.it/map/ServersMap.html',
Deze map is nu ineens wel bereikbaar. Misschien hebben is Microtelecomm.it daarover ingelicht en hebben ze de fout hersteld.
Voor zover ik kon nagaan is de mapnaam iets gewijzigd.

Ik hoop dat het nu goed blijft gaan.

73's
Johan

Plaats reactie