Beste medea-mateurs,
Ik heb recent een Drake R4c voor een redelijke prijs uit Duitsland kunnen bemachtigen.
Het zou een defect exemplaar zijn, maar na voorzichtig (met een variac) opstarten blijkt hij gewoon keurig te werken.
Alle functies doen het, alleen hier en daar een gloeilampje vervangen thats all...!
Past perfect naast mijn eerder al aangekochte T4c. Nu nog naar de speaker met voeding zoeken voor de T4c.
Het enige wat ik in de R4c mis zijn de kristalfilters voor CW (500 Hz, 1 Kc en 1,5 Kc en helaas ook het AM filter)
Heeft iemand deze filters toevallig liggen of weet waar ik ze voor een normale prijs kan kopen?
Mogelijk kunnen andere merken/typen kristal filters ook passen?
Ik zag op een andere site een Collins CW filter van 500 Hz staan voor een redelijke prijs maar vraag me af of die (electronisch) passend te maken is.
Het AM filter zit intern en de CW filters zitten op de achterkant als piggyback gemonteerd op de achterplaat.
Ps, heb deze "draad"aangemaakt omdat ik bij het zoeken vrijwel niets vond over dit merk/type.
Eigenlijk wel vreemd, want het is een fantastisch apparaat....!
Erg gevoelig en selectief. Ook het grootsignaal gedrag is prima te noemen.
Kan naar mijn idee prima concurreren met mijn (veel modernere) ICOM 7300, hoewel die laatste heel fijne extra snufjes heeft.
Het mooie is vooral dat de R4c een hybride buizen ontvanger is, het beste van twee werelden....?
Ben benieuwd of en wie er bekend is met deze Drake lijn en er ervaring mee heeft en me erbij wil helpen.
73's
Louis de Kort
PA3FTP
Tilburg.
Bijlage:
Drake R4c original back.jpg [ 7.74 KiB | 5449 keer bekeken ]
Bijlage:
Drake-R4c original front.jpg [ 8.35 KiB | 5449 keer bekeken ]