TOCH NOG EEN VRAAG OVER DE ATT SPECTRUM ANALYZER

Alles wat te maken heeft met meetapparatuur en ander gereedschap.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
shortwave
Berichten: 69
Lid geworden op: 03 mar 2013, 22:43
Roepletters: pa3gmf

TOCH NOG EEN VRAAG OVER DE ATT SPECTRUM ANALYZER

#1 Bericht door shortwave »

Hallo mede amateurs

laatst poste ik een vraag over de advantest tr3145 de sa werkt prima maar heb toch nog een isseu waar ik niet direct een antwoord op weet
meten gaat goed met deze toch uitgebreide sa , maar ik snap niet de att helemaal ik gebruik zoveel hoe mogelijk externe verzwakkers en een coupler
en dat gaat goed maar wat is het nut van de interne att , deze staat standaard op een verzwakking van 10 db , nu als ik de gecalibreerde uitgang koppel op de ingang geeft de sa netjes de freq aan van 200 mhz en met een verzwakking van -10 dbm dat is ook de uitgang van de call
nu kan ik de interne verzwakking verzetten van -10 in stappen van 10 naar -40 maar wat ik zie is alleen dat de ruisdrempel omhoog komt maar meet nog steeds dezelde amplitude van -10 dbm altans de piek blijft hetzelfde alleen dus die ruisdrempel komt met stappen van 10 db naar boven toe is er nu toch een probleem of doe ik iets verkeert

grt 73 Han

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: TOCH NOG EEN VRAAG OVER DE ATT SPECTRUM ANALYZER

#2 Bericht door PA3BAS »

Het zou toch fijn zijn af en toe een punt te zetten en daarna met een hoofdletter weer een nieuwe zin te beginnen. Ik vind je post nu daardoor heel slecht te lezen...
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: TOCH NOG EEN VRAAG OVER DE ATT SPECTRUM ANALYZER

#3 Bericht door PA3DJS »

Aha, je verstelt de interne vezwakker (meer verzwakking) en de ruisvloer komt omhoog en de "piek" van het ingangssignaal blijft dezelfde waarde geven.

Mooi, dat is goed en hoort zo. Zodra je de interne verzwakking verhoogt met 10 dB, telt de processor in je SA overal 10 dB bij op. Het signaal (de "piek") blijft dan mooi dezelfde waarde aangeven omdat die met 10 dB wordt verzwakt. Echter de ruis die de SA intern opwekt, wordt niet verzwakt. Daardoor komt de ruisvloer 10 dB omhoog.

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: TOCH NOG EEN VRAAG OVER DE ATT SPECTRUM ANALYZER

#4 Bericht door PA3DJS »

Ik heb je geprobeerd te mailen, maar mijn email komt terug. Jouw emailadres is onbekend.

Plaats reactie