Kleine digitale multimeter voor op vakantie.

Alles wat te maken heeft met meetapparatuur en ander gereedschap.
Bericht
Auteur
PB4PT
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 apr 2005, 10:48
Roepletters: PB4PT
Locatie: geldrop

Re: Kleine digitale multimeter voor op vakantie.

#16 Bericht door PB4PT »

Brymen BM235 multimeter.

Is ook goed in nl verkrijgbaar.

Voornamelijk door de bevindingen op eevblog.com staat deze op mijn voorkeurs lijstje.

Ook voor minder zijn nog fatsoenlijke meters te vinden.
Dave (eevblog) heeft overigens ook een mooie video gemaakt over het 'waarom' de Fluke zo kostbaar is.

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Kleine digitale multimeter voor op vakantie.

#17 Bericht door PA3HMP »

in de auto heb ik al jaren zo'n 10 gulden ding van de aldi liggen(ja nog uit het gulden tijdperk) want laten we nu eerlijk zijn hoe nauwkeurig moeten we meten op vakantie, 220 of 225V maakt geen bal uit, ik hoef echt niks nauwkeurigs af te regelen op vakantie, dus is het zit er ongeveer 220V op of zit er ongeveer 12V op, heb ik een draadbreukje enz dat is hoogstens wat ik op vakantie doe, dus ga ik echt geen dure fluke meenemen.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Kleine digitale multimeter voor op vakantie.

#18 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA3HMP schreef: 09 nov 2022, 07:37 in de auto heb ik al jaren zo'n 10 gulden ding van de aldi liggen(ja nog uit het gulden tijdperk) want laten we nu eerlijk zijn hoe nauwkeurig moeten we meten op vakantie, 220 of 225V maakt geen bal uit, ik hoef echt niks nauwkeurigs af te regelen op vakantie, dus is het zit er ongeveer 220V op of zit er ongeveer 12V op, heb ik een draadbreukje enz dat is hoogstens wat ik op vakantie doe, dus ga ik echt geen dure fluke meenemen.
Inderdaad. Maar sommige slaan volledig door met .......een Fluke.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Plaats reactie