Waar vind ik gedetailleerd frequentieplan?

Alles wat te maken heeft met meetapparatuur en ander gereedschap.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Waar vind ik gedetailleerd frequentieplan?

#1 Bericht door sottezero »

Ik heb al op google gezocht, bij AT, bij de zoekfunctie maar kan het even niet gevonden krijgen.
Heb ooit een grote lijst gezien waar je bijna op de kHz nauwkeurig kon vinden wat op die frequentie zat.
Mogelijk bestaat het niet meer omdat scanners sinds P2000/C2000 net zo spannend zijn geworden als het kijken naar groeiend gras maar wellicht weet iemand het toch nog te vinden in de krochten van het internet.

Dus niet iets als " 0-300 MHz xxx, 0.3GHz-1GHz radio" maar meer als " 419.8 MHz radio wales, 419.9 MHz taxi centrale pick-me-up ".. enz.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7113
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Waar vind ik gedetailleerd frequentieplan?

#2 Bericht door PE2AAB »

Vroeger had je inderdaad de jaarlijkse uitgave van het ''Handboek voor Scanners''. (Klove)
Maar dat bestaat niet meer. Enige info die ik regelmatig verkrijg en ook wel klopt is informatie van het Scannerforum. Daar is echter ook een hoop oude data die niet meer klopt omdat dat allemaal is overgegaan naar C2000. Ook taxi's werken niet tot nauwelijks nog met een mobi omdat deze allemaal overgegaan zijn naar een digitaal systeem dat ook aan de chauffeurskaart is gekoppeld.

Maar goed; je kunt de vraag, bij geen zaligmakend antwoord hier, ook eens op het Scannerforum stellen.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PE9PE
Berichten: 1145
Lid geworden op: 28 okt 2007, 09:53
Roepletters: PE9PE
Locatie: ZOETERMEER

Re: Waar vind ik gedetailleerd frequentieplan?

#3 Bericht door PE9PE »

sottezero schreef:Ik heb al op google gezocht, bij AT, bij de zoekfunctie maar kan het even niet gevonden krijgen.
Heb ooit een grote lijst gezien waar je bijna op de kHz nauwkeurig kon vinden wat op die frequentie zat.
Mogelijk bestaat het niet meer omdat scanners sinds P2000/C2000 net zo spannend zijn geworden als het kijken naar groeiend gras maar wellicht weet iemand het toch nog te vinden in de krochten van het internet.

Dus niet iets als " 0-300 MHz xxx, 0.3GHz-1GHz radio" maar meer als " 419.8 MHz radio wales, 419.9 MHz taxi centrale pick-me-up ".. enz.
Ik raad je aan dat eens op www.scannerforum.nl te vragen mogelijk kunnen ze je daar helpen.
Succes.
Rob
PE9PE
Life is too short for QRP.

Gebruikersavatar
PC4K
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 nov 2016, 16:18
Roepletters: PC4K
Locatie: Zeewolde

Re: Waar vind ik gedetailleerd frequentieplan?

#4 Bericht door PC4K »

En deze http://frequentiedatabase.nl/ wordt vanuit het scannerforum zo goed als mogelijk up-to-date gehouden.
David

pe5t
Berichten: 1552
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: Waar vind ik gedetailleerd frequentieplan?

#5 Bericht door pe5t »

Misschien zoek je dit:

https://www.agentschaptelecom.nl/onderw ... uentieplan

Daarbij staat ook de frequentietabel.

Gebruikersavatar
PA8S
Berichten: 168
Lid geworden op: 25 jan 2020, 21:42
Locatie: JO32bl
Contacteer:

Re: Waar vind ik gedetailleerd frequentieplan?

#6 Bericht door PA8S »

Wat ik zelf een prettige en zeer complete lijst vindt is samengesteld door onze moderator (PC5E) hier ;)

Scannerfrequenties Nederland

Veel plezier ermee

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Waar vind ik gedetailleerd frequentieplan?

#7 Bericht door elsinga »

Wat me er aan doet denken dat het wel weer eens tijd wordt voor een verse PDF. ;) Dan klopt dus de link hierboven niet meer, maar via de link in mijn signature kom je altijd bij de verse variant.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
DC4CP
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 mei 2012, 19:16

Re: Waar vind ik gedetailleerd frequentieplan?

#8 Bericht door DC4CP »

elsinga schreef:Wat me er aan doet denken dat het wel weer eens tijd wordt voor een verse PDF. ;) Dan klopt dus de link hierboven niet meer, maar via de link in mijn signature kom je altijd bij de verse variant.
Van he kurzwellen bandplan is een nieuwere versie beschikbaar.

https://www.darc.de/fileadmin/filemount ... otizen.pdf

Gebruikersavatar
PA8S
Berichten: 168
Lid geworden op: 25 jan 2020, 21:42
Locatie: JO32bl
Contacteer:

Re: Waar vind ik gedetailleerd frequentieplan?

#9 Bericht door PA8S »

elsinga schreef:... Dan klopt dus de link hierboven niet meer, maar via de link in mijn signature kom je altijd bij de verse variant.
Dat lijkt mij verstandiger, kon niet zo snel de bovenliggende pagina op je site vinden. Ik had de pdf nog in mijn favorieten staan maar die url is natuurlijk vluchtig ;)

Plaats reactie