Nieuwe batch QRP-Labs filter adapter voor NanoVNA printjes?

Alles wat te maken heeft met meetapparatuur en ander gereedschap.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Nieuwe batch QRP-Labs filter adapter voor NanoVNA printj

#31 Bericht door PH2LB »

PE2CH schreef:Zo, je bent behoorlijk actief bezig met dit ontwerp :D
Als ik goed de tel heb bijgehouden dan bestaan er dus zodadelijk drie versies van dit adapter printje. Waarbij feitelijk alleen de connectors verschillend uitgevoerd zijn.
Dat klopt, 3 verschillende breedtes en elk met 2 mogelijke connectoren varianten (SMA female of SMA male).

De originele voor de gewone NanoVNA,
De bredere versie voor de NanoVNA V2 (steek 46 mm)
En misschien straks een versie voor de NanoVNA-F (steek 42 mm)

Bij de originele had ik geen rekening gehouden met de afstand van de connectoren maar John KC9KKO mailde me dat hij de zijne had aangepast met male SMA connectoren en dat dat mogelijk was door ze beide iets naar buiten te plaatsen. Maar hij melde ook dat niet alle NanoVNA's in zijn club precies dezelfde steek hadden. Dus de adapter moest echt gemaakt worden voor een dedicated NanoVNA (of je moest veel mazzel hebben).
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Nieuwe batch QRP-Labs filter adapter voor NanoVNA printj

#32 Bericht door PH2LB »

Onlangs heb ik via dit forum een NanoVNA H4 kunnen bemachtigen en ben zeer blij met het grote beeldscherm.

Omdat ik deze nu meer gebruik dan mijn ander NanoVNA's (V1 en V2) met het kleine beeldscherm heb ik een nieuwe versie van de QRP-Labs filter adapter gemaakt die met male edge connectoren direct op de H4 geschroefd kan worden. Vandaag kwamen de printjes binnen en kon het niet laten gelijk er een in elkaar te zetten.

Afbeelding

Mochten er nog meer forum leden zijn die ook een NanoVNA H4 hebben en interesse hebben in deze adapter, ik heb nog een aantal printjes over (SMD componenten voor gesoldeerd) die ik eerst via dit forum wil aanbieden voordat ik ze op Tindie zet. Eventueel kan ik complete onderdelen sets leveren (incl de 3D geprinte houder) of zelfs kant en klaar gebouwd.

Interesse of vragen? Stuur maar een PB.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

pe1cmo
Berichten: 2069
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Nieuwe batch QRP-Labs filter adapter voor NanoVNA printj

#33 Bericht door pe1cmo »

En als je naar al die mooie lijntjes kijkt, weet je dan ook nog waar ze voor dienen of wat het betekend ?

Of wordt je ook draaierig van die circels.
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Nieuwe batch QRP-Labs filter adapter voor NanoVNA printj

#34 Bericht door PH2LB »

pe1cmo schreef:En als je naar al die mooie lijntjes kijkt, weet je dan ook nog waar ze voor dienen of wat het betekend ? Of wordt je ook draaierig van die circels.
Zekers, geleerd om de MTS 30 jaar geleden. Op papier dan want we mochten niet eens in de buurt komen van de echt leuke apparatuur. :wink:

Maar door de cirkeltjes, weet ik dat dit filter zeker niet optimaal is, maar prima volstaat waarvoor het bedoeld is. Maar het kan altijd beter en omdat te toetsen is ook precies de reden waarom deze adapter gebouwd is :D .
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Plaats reactie