Herhaling fout zoeken in Stabilock 4032 tester

Alles wat te maken heeft met meetapparatuur en ander gereedschap.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa0fmy
Berichten: 456
Lid geworden op: 03 mar 2015, 11:31
Roepletters: PA0FMY
Locatie: Vlijmen
Contacteer:

Herhaling fout zoeken in Stabilock 4032 tester

#1 Bericht door pa0fmy »

Even dit onderwerp opnieuw want de oude ziet niemand meer. Hopelijk weer nieuwe inzichten Al bijna een jaar bezig met het vinden van de fout in deze mobilofoon testset. Aangezien ik twee identieke sets heb is het voor de hand liggend om de blikken en de kaarten te wisselen met de goed werkende. Helaas gaat de fout dan niet mee. Dus de fout proberen op te lossen dmv vervangen elco's heeft op dit moment geen zin. Probleem lijkt te zitten in wat achterblijft in de kast. Stappenverzwakker gecontroleerd en is het niet.In de stand TX wil die geen frequentie meten. Verzwakker overslaan en rechtstreeks bij de duplex unit geeft ook geen soelaas. Hij heeft een hele tijd trouwe dienst gedaan, ik weet wat ik doe er is nooit meer dan 50mW op de onverzwakte ingang geweest. Ontvangen van zendsignaal doet die wel maar lijkt geen gevoeligheid. Op de goede set kan ik b.v. de NOS repeater ontvangen op 430.125. Op de andere niet.
Als iemand toevallig een donorapparaat heeft en de blikjes en kaarten gebruikt heeft om een ander aan de praat te krijgen ben ik natuurlijk ook geholpen met een lege kast met daarin achtergebleven elektronica. Verzwakkerlijn kan ik overzetten dus mag ook er uit. Ik weet dat er enkele amateurs ervaring hebben, is een veel gebruikt en bekend apparaat. Wie heeft een gouden tip.
100_0543.JPG

PE1IDY
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:03
Roepletters: pe1idy
Locatie: Drachten

Re: Herhaling fout zoeken in Stabilock 4032 tester

#2 Bericht door PE1IDY »

wat is er dan zo moeilijk aan de electronica die in de kast achter blijft?
uit je verhaal is het dus duidelijk dat het niet aan alle insteek modules ligt.
wat blijft er dan in de kast achter wat niet uitwisselbaar is?
je zegt dat je 2 identieke apparaten hebt , waarom heb je dan nog een kast nodig?
:D live starts at 1000 Mhz

Gebruikersavatar
radioshack
Berichten: 349
Lid geworden op: 24 sep 2012, 15:05
Roepletters: PE2CJ
Locatie: JO22xe
Contacteer:

Re: Herhaling fout zoeken in Stabilock 4032 tester

#3 Bericht door radioshack »

Ik heb ook een paar Stabilocks op de testbank gehad, maar nooit met succes... Vrijwel alle smd elco's moeten als start vervangen worden en het zijn er véél! Zelfs na vervangen van de elco's blijven vaak 'mistige' fouten aanwezig. Ik heb besloten om geen energie meer in Stabilocks te steken. Het kost zoveel tijd dat het veel niet eens interessant meer is. Een Marconi 2955 lijkt het eeuwige leven te hebben. Er gaat wel eens iets kapot, maar vrijwel alles is eenvoudige op te sporen en te repareren. Een R&S CMT/CMTA/CMS gaat ook met enige regelmaat kapot, maar ook dat is vaal wel te repareren. De vraag is hoeveel energie je er in wil steken. Het is mij nooit gelukt om een Stabilock weer werkend te krijgen en je moet wel een lange adem hebben om er iets van te maken...
http://www.polytech.nu (Voorheen ook bekend als www.amateurtele.com...)

Gebruikersavatar
pa0fmy
Berichten: 456
Lid geworden op: 03 mar 2015, 11:31
Roepletters: PA0FMY
Locatie: Vlijmen
Contacteer:

Re: Herhaling fout zoeken in Stabilock 4032 tester

#4 Bericht door pa0fmy »

In de kast zit nog wat elektronica waarvan ik niet achter kom wat het probleem is omdat omwisselen van alle modules en blikken geen uitsluitsel geeft van de fout. Als ik nu eens alle modules en blikken overzet in een andere kast zal ik weer een werkend twee apparaat overhouden.

pe1dna
Berichten: 129
Lid geworden op: 08 dec 2008, 01:01
Roepletters: PE1DNA
Locatie: Eindhoven

Re: Herhaling fout zoeken in Stabilock 4032 tester

#5 Bericht door pe1dna »

Sorry dat ik dit oude topic oprakel, maar ik wilde toch melden dat er ook goede service ervaringen zijn met opknappen van stabilock 4015, 4031, 4032 testsets.

Niet door mij persoonlijk, maar ik kan wel wat calls geven van amateurs met positieve ervaringen. Ik heb zelf een 4015 gehad die opgeknapt is.

Pb maar voor meer details

Plaats reactie