Start nieuw seizoen MORSE ACADEMY SS ROTTERDAM

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pa3cw
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 dec 2005, 09:35
Roepletters: PA3CW
Locatie: Wijk bij Duurstede

Start nieuw seizoen MORSE ACADEMY SS ROTTERDAM

#1 Bericht door pa3cw »

Beste belangstellenden van de Morse Academy,

De Morse Academy aan boord van het SS Rotterdam gaat weer van start! Door Corona was destijds de starttijd een aantal keren uitgesteld maar inmiddels heeft met veel succes de eerste groep cursisten de eerste leergang van de Morse Academy afgerond.

Het enthousiasme onder de cursisten is heel groot en ook ons docententeam heeft met ongelofelijk plezier om de vaardigheid in morsetelegrafie en alle mooie modules uit de cursusmap kunnen presenteren.

Op zaterdag 3 februari a.s. organiseren wij een openingsdag voor de tweede leergang aan boord van het ss Rotterdam. Graag nodigen wij u uit voor een vrijblijvende kennismaking met de Morse Academy, het lesprogramma, de docenten en ook oud-cursisten die u alles kunnen vertellen over wat zij geleerd hebben. Ook u kunt leren seinen en opnemen en meer te weten komen over alles met betrekking tot de morse telegrafie!

De Morse Academy is een stichting en kent geen winstoogmerk. Doel is om de cursisten opnemen en seinen in Morse te leren maar ook alles rond het immateriële culturele erfgoed dat Morse is in Nederland. Wij bieden daarvoor een breed lespakket.

Nieuwsgierig? Meld u vrijblijvend aan voor de openingsdag op zaterdag 3 februari om 10:00 uur via info@morseacademy.org. Wij weten zeker dat u een leuke dag zult hebben en hopen dat u instapt als cursist! Het doorsturen van deze uitnodiging mag en het aanmelden van geïnteresseerden is natuurlijk mogelijk.

0003
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jan 2024, 20:13
Roepletters: PA5E

Re: Start nieuw seizoen MORSE ACADEMY SS ROTTERDAM

#2 Bericht door 0003 »

Ik zou me heel graag willen aanmelden voor deze cursus maar loop tegen een probleem aan namelijk het vervoer, reistijd en kosten.

Reistijd alleen de heenweg +-2.5u (lopen, metro, trein, tram, watertaxi, lopen)
Reiskosten zo'n 55 euro zeker (heen/terug)

Dus, is er misschien iemand op het traject Amsterdam - Rotterdam, of omg. Utrecht waar ik mee zou kunnen rijden.
Benzine kosten worden uiteraard vergoed! Dit zou mij een boel reistijd, kosten sparen omdat deze cursus 2x p/mnd in Rotterdam is. Anders loopt het toch wel in de papieren.
qrz.c/db/PA5E

0003
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jan 2024, 20:13
Roepletters: PA5E

Re: Start nieuw seizoen MORSE ACADEMY SS ROTTERDAM

#3 Bericht door 0003 »

update: aangemeld voor za 3 febr. (alvast eens klokken met de reistijd /kosten)

De OV reistijd heb ik kunnen terugbrengen tot min 1:31 uur (alleen heen), ander traject nog steeds vanaf beginpunt Amsterdam en de kosten (incl NS flex 40% korting, zojuist aangevraagd +extra toeslag snellere verbinding, rest. metro, bus, lopen) tot min 13 euro (heen)

Duur cursus: +-1jr
Op locatie: 2x p/mnd

Rekensommetje:
min totale kosten: (52 euro p/mnd) x12 =624 euro
min reistijd, indien aansluitingen vlekkeloos verlopen?: 36:24 uur

is toch wel 'n dingetje, dit
qrz.c/db/PA5E

PA1AVL_
Berichten: 122
Lid geworden op: 29 okt 2023, 11:21

Re: Start nieuw seizoen MORSE ACADEMY SS ROTTERDAM

#4 Bericht door PA1AVL_ »

De watertaxi is meer de toeristische optie.
Ik zou op Rotterdam CS een NS-fiets huren, dat kost een paar euro en dan ben je in 20min bij de SS Rotterdam.

Gebruikersavatar
PA3BUD
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 mar 2022, 22:00
Roepletters: PA3BUD

Re: Start nieuw seizoen MORSE ACADEMY SS ROTTERDAM

#5 Bericht door PA3BUD »

Veel te ingewikkeld allemaal!!
Vanaf Rotterdam CS pak je metro lijn D of E naar het zuiden,
uitstappen halte Rijnhaven en overstappen op bus 77 naar de
SS Rotterdam; stopt voor de deur.
Als je een stukje Katendrecht wilt zien: metrohalte Wilhelminaplein
en dan minuutje of 15 lopen via de Cruiseterminal en "de Kaap".
Met goeie overstap doe je het binnen 25 minuten vanaf CS...

73 PA3BUD / opr. PI4HAL

0003
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jan 2024, 20:13
Roepletters: PA5E

Re: Start nieuw seizoen MORSE ACADEMY SS ROTTERDAM

#6 Bericht door 0003 »

PA3BUD schreef: 02 feb 2024, 18:43 Veel te ingewikkeld allemaal!!
...

73 PA3BUD / opr. PI4HAL

Beste PA3BUD,

De OV reistijd heb ik al kunnen terugbrengen tot min 1:31 uur heen (zie m'n eerdere post) en dat was iid jouw route.
Inmiddels aangemeld voor de morse cursus!

mvg,
Peter
qrz.c/db/PA5E

0003
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jan 2024, 20:13
Roepletters: PA5E

Re: Start nieuw seizoen MORSE ACADEMY SS ROTTERDAM

#7 Bericht door 0003 »

Een kritische noot!

Aangemeld en het cursusgeld ruim van te voren betaald op het bankrekeningnr. onderaan formulier. Tot op heden geen bevestiging gekregen, aanvang cursus etc.
https://morseacademy.org/ ..deze site is tot op heden 'Morse Academy is under construction', zelfs m'n virusccanner meld een data leak?

We prevented a visit to a website that may cause data leak
Visiting this website may pose the threat of losing money or personal data.
You were protected from visiting this website by Kaspersky security. You can close this window with no risk.


ter info,
qrz.c/db/PA5E

PA3FK
Berichten: 66
Lid geworden op: 28 apr 2019, 10:35
Roepletters: PA3FK

Re: Start nieuw seizoen MORSE ACADEMY SS ROTTERDAM

#8 Bericht door PA3FK »

Beste 0003

als morsedocent die u binnenkort gaat zien, betreur ik het dat u nog niets gehoord heeft.
Ik heb het bestuur van de morseacademy van uw melding hier op de hoogte gesteld en verwacht spoedig een reactie hunerzijds.

Ter geruststelling van u kan ik u echter wel alvast mededelen dat uw aanmelding in goede orde is ontvangen en ook uw betaling is verwerkt.
Ik hoop u dan ook van harte as zaterdag 2 maart te mogen ontmoeten.

Dank voor uw melding over de mogelijke breach op de website. Ook daar heb ik het bestuur van op de hoogte gesteld.

Tot zaterdag

PA3FK (morsedocent en ex telegrafist) :D
73, PA3FK

Plaats reactie