PA0ETE nu op radio TPOT

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

PA0ETE nu op radio TPOT

#1 Bericht door TheoP »

Afgelopen vrijdag is om even over 19.00, is John Piek begonnen met zijn dagelijkse praatje over techniek media en zendamateurisme.
John is journalist schrijver en zendamateur (PA0ETE) hij heeft duidelijk een klik met techniek.
Hij praat ons nu (elke dag) in 5 minuten bij over techniek, software en andere media zaken.
Net na 19.00 op radio TPOT 918 KHz.
In een groot deel van Groningen ne Drenthe te ontvangen in C-QUAM.

Theo

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5133
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: PE0ETE nu op radio TPOT

#2 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PE0ETE ??
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: PA0ETE nu op radio TPOT

#3 Bericht door PA0ETE »

Ik heb het al aangepast :)

Hier een voorproefje:


youtu.be/cA4ojzWxygo
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: PA0ETE nu op radio TPOT

#4 Bericht door TheoP »

Als toch op het wijzig knopje drukt John, verander je call in de tekst ook even?
Dan staat het correct vermeld.

Theo

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: PA0ETE nu op radio TPOT

#5 Bericht door PA3BAS »

PA0ETE schreef: 08 okt 2023, 10:11 Ik heb het al aangepast :)
:D :D

Niet allemaal
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: PA0ETE nu op radio TPOT

#6 Bericht door PA0ETE »

Ik ben extreem terughoudend om dit soort dingen zonder overleg te doen. Omdat ik zo duidelijk betrokken was en het in de titel stond heb ik dat aangepast.

Ik heb de rest ook aangepast.

Eigenlijk zou ik de post van Tjeerd (uiteraard na overleg met hem) ook nog moeten verwijderen, maar ja dan is de reactie van Bastiaan er ook nog :)

Ik vind het niet erg hoor. Via de zender zeg ik altjid: als ik het zelf maar goed zeg, en: het zeggen van de call van het tegenstation is helemaal niet verplicht. :lol:
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

PA0HJA
Berichten: 440
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:29
Roepletters: PA0HJA

Re: PA0ETE nu op radio TPOT

#7 Bericht door PA0HJA »

Vandaag voor het eerst geluisterd naar de "Daily Minutes Popular Science".

Klinkt prima via de WebSDR van Theo.

Hulde aan beide, John PA0ETE en Theo PE1OPQ /TPOT Radio!

PA0HJA
....The Singularity is near!

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: PA0ETE nu op radio TPOT

#8 Bericht door PA0ETE »

Dank je. Ik zit nu wel te blozen hoor :)
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: PA0ETE nu op radio TPOT

#9 Bericht door TheoP »

Je weet niet wie en hoeveel er luisteren, en mensen zijn niet gelijk van ow wat niet leuk, of juist wel. :D
Reacties zijn daarom altijd leuk om te horen en te krijgen.
Vooral als er aangegeven wordt wat leuk of wat anders kan.
Wat ik zelf ook erg leuk vind is dat er nu inmiddels al een stuk of 20 mensen echt in C-QUAM kunnen luisteren.
Met speciaal gekochte ontvangers of met aangepaste consumenten tuners.
De aanzet geven tot zelfbouw, dat vind ik prachtig en vooral als dit dan gedeeld wordt wat het resultaat is geworden.
Zendamateurisme in de breedste zin van het woord, en dan vooral de niet zendamateur bereiken en aanzetten tot.
Wat hebben we toch een mooie hobby met ons allen.

Theo

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: PA0ETE nu op radio TPOT

#10 Bericht door PA0ETE »

In de onderstaande uitzending zitten alle uitzendingen van afgelopen week.


youtu.be/7Xj7XZ_eUTI
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

PA0HJA
Berichten: 440
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:29
Roepletters: PA0HJA

Re: PA0ETE nu op radio TPOT

#11 Bericht door PA0HJA »

Hallo John,

Heb vanavond weer gezellig geluisterd naar jouw uitzending op TPOT (Theepot? ) Radio van TheoP over manieren waarop je Koffie :D kunt zetten.

Leuke uitzending.

Ik weet niet of je dit artikel gezien hebt, maar in dit (recente-) artikel over de gezondheidsaspecten van het drinken van koffie word gesteld dat in principe alle niet-filterkoffies, "verdachte", mogelijk kankerverwekkende stoffen zouden bevatten.

FWIW, mogelijk een interessante aanvulling.

PA0HJA
....The Singularity is near!

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: PA0ETE nu op radio TPOT

#12 Bericht door PA0ETE »

Bedankt voor je reactie!!

Het is wel zo: dit is één onderzoek waarin je de interpretatie van één onderzoeker leest. Sommige van dit soort zonderzoeken (met name in het verleden bijv. vaak als het om sigaretten ging) zijn ook gesponsord door marktpartijen die er belang bij hebben.

Toen ik nog bij mijn ouders thuis woonde stond er een keer een artikel in de Telegraaf dat uit onderzoek bleek dat in yoghurt ook kankerverwekkende stoffen zaten. Wij aten toen juist vaak yoghurttoetjes, maar mijn vader die toen vaak de boodschappen deed, deed direct de yoghurt in de ban. (En vergat waarschijnlijk ook weer grotendeels dat dat hierom gebeurde, wat voor mij als "slachtoffer" hiervan totaal anders lag).

Vier of vijf weken later stond er opnieuw een artikel in diezelfde Telegraaf (de krant dus die mijn vader vaak las :) ) dat yoghurt zo'n heilzame werking om het menselijk gestel had. Waarop mijn vader, dat eerdere onderzoek dus grotendeels vergeten, besloot de yoghurt-toetjes gewoon weer te halen als hij de boodschappen deed.

Ik weet niet waarom ik dit heb onthouden, jaren later toen ik al journalist was schoot het geval me opnieuw in de gedachten, en ik zag het al voor me: dat eerste artikel had bij de bazen van de melk producerende bedrijven natuurlijk voor grote onrust gezorgd. En dus hadden ze heel gewiekst alternatieve informatie bij de burelen van (toen) 's lands grootste krant terecht laten komen. Ik weet natuurlijk niet of dat zo was, maar hier zouden dat bijv. de twee (Nederlandse!) bedrijven die Senseo hebben bedacht wel eens kunnen zijn.

Ik weet zoals ik al zei niet of dat hier zo was, maar dat soort dingen gebeurt inderdaad wel. Ik vind echter ook dat je niet overal complotten achter moet zien.

Het is wel een goed idee om je op meerdere bronnen te baseren. Verder vind ik het AD-artikel zeker interessant om kennis van te nemen, maar als geheel is het ook heel vrijblijvend en ook heel erg kort. Het lijkt haast of het er eerder voor vermaak staat als om serieuze conclusies aan te vebrinden. Bijvoorbeeld wordt in het artikel niet vermeld, maar in het onderzoek ongetwijfeld wel, wat de mate is waarin die goede en slechte eigenschappen van toepassing zijn. Want als de risico's van de ongewenste effecten heel groot zijn, dan willen mensen misschien hun inname van koffie veranderen naar de veel minder goed smakende koffie die door een papieren filter gaat. Ook lijkt de auteur niet geheel op de hoogte als hij stelt dat een caffetière geen filter zou hebben. Het lijkt een beetje op slechte managers die soms een kantoor binnenkomen, als een kokmeeuw (kakmeeuw?) in een paar zinnen (in figuurlijke zin) de bureaus onderschijten en vervolgens weer weg zijn. Ik bedoel het is een heel kort artikel.

En verschillende belangrijke feiten waar ik dan (op basis van meerdere publicaties) weer weet van heb ontbreken. Als meest in het oog springende daarvan is het dat de afgelopen jaren bekend werd dat het drinken van veel koffie de kans op de ziekte van Parkinson vrij spectaculeir reduceert.

Overigens kun je dat alles op dezelfde manier ook zeggen over mijn relatief korte item over koffie (dat overigens wel beduidend langer was dan het AD-artikel, 915 woorden groot als ik me niet vergis). Ook ik heb daarin niet verantwoord waar ik precies de feiten en feitjes vandaan had.

Ten slotte zal ik niet snel koffie gaan drinken die door papier is gefilterd. Ik vind die koffie (en ik ben hier nog bijzonder terughoudend) echt niet lekker, dus ik zou, hoe gek ik ook op koffie ben, eerder minder koffie gaan drinken dan op enigerlei wijze overschakelen naar het 'Melita-kamp' :lol:
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: PA0ETE nu op radio TPOT

#13 Bericht door PA0ETE »

N.b. mijn item over koffiezetters en koffie is eventueel hier te beluisteren:

https://pa0ete.com/archive/2020/2023101 ... AL_192.mp3
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: PA0ETE nu op radio TPOT

#14 Bericht door PA0ETE »

Editie van vandaag over zendamateurs en vossenjachten...

https://pa0ete.com/archive/2020/2023101 ... AL_192.mp3
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: PA0ETE nu op radio TPOT

#15 Bericht door PA0ETE »

Wekelijkse omnibus-uitzending van Daily Minutes PS:
.

youtu.be/EeRnAE2poaA
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Plaats reactie