Gert, PG5D SK

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7118
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Gert, PG5D SK

#1 Bericht door PE2AAB »

Tot onze ontsteltenis hebben wij moeten vernemen dat ons gewaardeerd afdelings lid Gert, PG5D (ex PA0NZH) afgelopen vrijdag 4 augustus 2023 op 68 jarige leeftijd plots is overleden.

Gert was in de jaren 80 redacteur van het VHF bulletin, jarenlang contestmanager en tevens lid van de VHF Commissie. Velen kennen hem dan ook ongetwijfeld van de momenten waarop Gert jaarlijks weer de bekers uitdeelde aan de winnaars van het afgelopen contest jaar. Ook op het jaarlijkse Veron Pinksterkamp was Gert van de partij en trof je hem regelmatig op het ‘Eindhoven’ veld. Gert was een voorvechter van het bevorderen van activiteit op de hogere banden en is daar in het jaar 1990 ook voor beloond in de vorm van de benoeming tot amateur van het jaar!

De amateur gemeenschap verliest met Gert een bevlogen amateur. Wij wensen zijn familie, vrienden en kennissen sterkte toe met het verwerken van dit verlies.

Namens bestuur Veron afdeling A13, Eindhoven.
Rick, PE2AAB.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PE1LGW
Berichten: 975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: Gert, PG5D SK

#2 Bericht door PE1LGW »

Gerd zal door vele gemist worden.
Veel sterke voor zijn familie en vrienden.

bestuurslid Veron afdeling A13, Eindhoven.
Rens PE1LGW.
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

Re: Gert, PG5D SK

#3 Bericht door Yannick PE2YSB »

Heel weg triest dat hij er niet meer is. Ik ga hem zeker missen.

Ik heb door de jaren veel van hem mogen leren. Hij heeft me alles geleerd voor het examen om zendamateur te worden, we hebben uren samen aan VHF contesten mee gedaan bij PI4TUE en tot voor kort spraken we van tijd tot tijd over allerlei nieuwe experimenten. Heel erg jammer dat het hoofdstuk nu gesloten is.
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1829
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Gert, PG5D SK

#4 Bericht door PA2RU »

Da's even schrikken..
Heb hem een paar mogen ontmoeten op vhf meetings...
Dat hij moge rusten op de eeuwige ruisvelden..
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PE1BEY
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 jun 2021, 19:14
Locatie: Best

Re: Gert, PG5D SK

#5 Bericht door PE1BEY »

Da's inderdaad even schrikken...

Ik heb Gert al een aantal jaren niet meer gezien, maar vroeger was hij een van de velen, die overal aan meedeed en altijd erbij was...

Sterkte aan de familie en iedereen die hem kende...

Kees PE1BEY
Mechanische stabiliteit geeft ook elektrische stabiliteit.

rien-pa0jme
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2009, 18:01

Re: Gert, PG5D SK

#6 Bericht door rien-pa0jme »

Dat was wel schrikken zondagochtend toen ik de ronde meeluisterde van PI4ZA via de websdr PI2SHB. Ik kende Gert al lang, oa vande VHf/UHF meetings in Apeldoorn,het contesten en het VHF bulletin. Hij was tevens een Philips collega, weliswaar bij een andere HIG. De laatste keer dat ik hem sprak was denk ik op de dag vd amateur nog voor corona. Hij woonde weer terug in Veldhoven na zijn move naar Nijmegen. We gaan hem missen, moge hij rusten in vrede.

tonnie
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 aug 2015, 04:19
Locatie: jo21vt

Re: Gert, PG5D SK

#7 Bericht door tonnie »

Gerd,,is tijdens zijn verblijf bij philips/nijmegen bestuurslid, van a35 geweest.
Heb hem zelfs nog op 24 g gewerkt,
Was ook een collega , van PA0MJK,,, die ook SK, is,,, overleden op 20 juli 2023.

Plaats reactie