Douane: verplichtingen per 16 juli 2021 voortvloeiend uit Market Surveillance Verordening

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD0JDG
Berichten: 496
Lid geworden op: 18 okt 2011, 00:27
Roepletters: PD0JDG
Locatie: Parijs

Douane: verplichtingen per 16 juli 2021 voortvloeiend uit Market Surveillance Verordening

#1 Bericht door PD0JDG »

Zag op eBay opeens minder production dan voorheen…

https://www.pwc.nl/nl/actueel-en-public ... ening.html

Dat is wel zo eerlijk voor de competitie, vind ik.

pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: Douane: verplichtingen per 16 juli 2021 voortvloeiend uit Market Surveillance Verordening

#2 Bericht door pe1hzg »

Zou dit betekenen dat storende "Chinese Export" producten echt aangepakt kunnen gaan worden?

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Douane: verplichtingen per 16 juli 2021 voortvloeiend uit Market Surveillance Verordening

#3 Bericht door PA5COR »

Als je de verklaring doorleest zou dat wel zo zijn, maar de handige chinezen kunnen dat weer omzeilen door de boel vanuit de EU te gaan verkopen.
Er moet een Europese vertegenwoordiging zijn voor de geleverde spullen maar of dit de veel te late deur is om de storende en low quality producten te weren?
Waar zoveel geld is te verdienen zullen ander achterdeurtjes wel weer open gaan ben ik bang. :roll:
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

PD0JDG
Berichten: 496
Lid geworden op: 18 okt 2011, 00:27
Roepletters: PD0JDG
Locatie: Parijs

Re: Douane: verplichtingen per 16 juli 2021 voortvloeiend uit Market Surveillance Verordening

#4 Bericht door PD0JDG »

PA5COR schreef: 01 jul 2021, 11:59 Als je de verklaring doorleest zou dat wel zo zijn, maar de handige chinezen kunnen dat weer omzeilen door de boel vanuit de EU te gaan verkopen.
De regel gaat over import, niet over verkoop…

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Douane: verplichtingen per 16 juli 2021 voortvloeiend uit Market Surveillance Verordening

#5 Bericht door PA3HMP »

Groothandels hadden toch al met btw enz te maken, nu worden enkel de consumenten gepest

-Verwijderd account

Re: Douane: verplichtingen per 16 juli 2021 voortvloeiend uit Market Surveillance Verordening

#6 Bericht door -Verwijderd account »

PD0JDG schreef:De regel gaat over import, niet over verkoop…
Maar dat geldt dus niet enkel voor de Chinees...
Dit geldt dus ook voor aankopen die je doet in de USA, het VK (Brexit weet u nog?) en in Japan.
Kortom, voor alles wat je koopt/besteld bij de grote bekende webshops. Onder andere dus: AliExpress, Amazon, Ebay, RTL-SDR shop (van die bekende dongeltjes) en Buyee.jp waar veel transceivers tweedehands worden aangeboden die niet in Europa te koop zijn.

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 974
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Douane: verplichtingen per 16 juli 2021 voortvloeiend uit Market Surveillance Verordening

#7 Bericht door PA0BAK »

PE2CH schreef: 01 jul 2021, 16:50 Kortom, voor alles wat je koopt/besteld bij de grote bekende webshops. Onder andere dus: AliExpress, Amazon, Ebay, RTL-SDR shop (van die bekende dongeltjes)
Er is een Nederlandse Amazon website, mij vermoeden is, dat deze vanuit Duitsland bediend wordt.
Het IP adres (54.239.186.22) hoort echter in Seattle thuis.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gebruikersavatar
pa0ejh
Berichten: 1889
Lid geworden op: 05 mei 2008, 13:23
Roepletters: PA0EJH
Locatie: Brunssum

Re: Douane: verplichtingen per 16 juli 2021 voortvloeiend uit Market Surveillance Verordening

#8 Bericht door pa0ejh »

Ik zag deze text op Bangood...
BTW.png
73's Egbert PAØEJH. Licensed since 1971.
En meer dan 50 Jaar radio-actief

PE1LGW
Berichten: 973
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: Douane: verplichtingen per 16 juli 2021 voortvloeiend uit Market Surveillance Verordening

#9 Bericht door PE1LGW »

Spullen van Alixpress en wish zijn eigenlijk nog steeds zonder enig probleem leverbaar, ook de China meuk.
Alleen er wordt nu belasting over geheven, bij Wish is dit in de prijs die op de site mee gerekend.
Het zou bij Ali ook zo zijn nog niet kunnen checken of dit zo is, zal niet afwijken hoe het bij Wish gaat.
En ze handelen alles af dus geen gezeur aan de deur, er moet nog wat getaald worden.

Net wat binnen gekregen van Wish die handelen alles af , kost iets meer dan eerst.
Maar als je bij de lokale webshops nu wat aanschaft gaan de prijzen rap omhoog.
Ook veel webshops bestellen gewoon in het vere oosten.

Dus het schiet het doel voorbij om meer locaal aan te schaffen ipv van uit het oosten.
Dus die prijs incl BTW is nog altijd veel goedkoper dan de lokale webschop of winkels.
klein voorbeeld een een arduino ATMega 2560 board bij Wish 16 € incl USB kabel, Ali espress 11.90 € incl kabel en lokaal 35€ Zonder kabel.
Stof tot nadenken, maar ik ben geen dief van mijn eigen centen.

Oké mogelijk is de qualiteit minder maar nog nooit een echt probleem gehad, waarom is de prijs dan hier dan minmaal twee maal hoger.
En bij Aliexpress is de garantie regeling gewoon goed geregeld, paar keer wat kleine problemen gehad en binnen 24 uur direct geld terug gekregen ( niet geleverd, of niet complete levering) en ze willen zelden of nooit een zending retour.
Kan menig nederlandse detailhandel iets van leren, oké levertijd is wat lager.

PE1LGW
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Douane: verplichtingen per 16 juli 2021 voortvloeiend uit Market Surveillance Verordening

#10 Bericht door PA3BAS »

Bij Ali werkt het ook goed.
.... But will it blend?

pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Douane: verplichtingen per 16 juli 2021 voortvloeiend uit Market Surveillance Verordening

#11 Bericht door pe1rxq »

Inderdaad, ik heb al de eersts bestellingen binnen waarbij keurig BTW is ingehouden door aliexpress.
Voor mij is de prijs vaak nog steeds aantrekkelijk.
Ik bestel ook genoeg bij europese webshops, maar ze moeten dan wel iets leveren dat ik bij Ali niet krijg.
Een veel beter product of service dus. Zodra ik het idee krijg dat een europese webshop gewoon chinees spul aan het doorverkopen is ga ik naar de bron...

PE1LGW
Berichten: 973
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: Douane: verplichtingen per 16 juli 2021 voortvloeiend uit Market Surveillance Verordening

#12 Bericht door PE1LGW »

Kleine update betreft Wish.
Net iets binnen gekregen wat niet helmaal over een komt met het bestelde.
Gemeld en en aangegeven wat er niet klopte, reactie was kort maar duidelijk, kon geld terug krijgen of een tegoed krijgen, Binnen 1 chat bericht in het Nederlands.
Zonder ook maar een tegen vraag, en niet retour zeden.
Tegoed stond er ook binnen 1 min op het Wish account.
Inclusief het BTW bedrag.
Dus het is nog steeds goed shoppen in het vere oosten. Dus je bent nog steeds beter af in die paar euro extra die je moet aftikken.

Dikke duim
Pe1lgw
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

Plaats reactie