SM0FLY SK

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

SM0FLY SK

#1 Bericht door PE2AAB »

Tot mijn schrik las ik in het recentste nummer van Electron dat Bram, SM0FLY helaas is overleden.
Bram was een gewaardeerd lid ook van dit forum en ondanks zijn handicap, enige jaren geleden opgelopen en daarmee moeite met berichten posten, deed hij toch actief mee op dit forum.

We zullen hem missen en dat hij moge rusten in vrede.

Bram, SM0FLY/PA0BRM is SK.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: SM0FLY SK

#2 Bericht door PA5COR »

R.I.P. Bram, een verlies hier en op de band ...
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: SM0FLY SK

#3 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

R.I.P. Bram.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: SM0FLY SK

#4 Bericht door PA3DAT »

Een verlies. Bram was een enthousiast radioamateur met veel kennis van zaken. Mijn eerste (en tot op heden enige) ssb-verbinding ooit op 12m.

Bram had, volgens mij, een ingenieursbureau in Stockholm. Daar ontmoetten we elkaar bij het Zweedse HQ-station tijdens een grote IARU-contest. Hij nodigde ons uit voor een bbq bij hem thuis, enkele dagen later. De avond van te voren belde zijn zoon echter dat vader een beroerte had gehad en in het ziekenhuis lag. Bram knapte wel weer op maar sindsdien bleef het inderdaad vrij stil rond SM0FLY.

Bram heeft ook altijd graag mogen vliegen, als hobbypiloot. Vandaar ook de call SM0FLY. Dat mocht hij op een gegeven moment niet meer en daarom reed hij in een sportieve Mercedes cabriolet met als kenteken Icarus: de man die graag wilde vliegen in de Griekse mythologie.

Bram, rust in vrede.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: SM0FLY SK

#5 Bericht door PA2RU »

Dat was inderdaad even schrikken toen ik dat las in de Electron..
Al verscheidene keren een babbel met 'm gehad op 40m..
De laatste keer was op 17m in SSB nadat ik een qso had met iemand die net boven de ruis uit kwam , melde Sugar Mike nul Fox Lima Yankee zich met een signaal dat 9+20db was.
Short Skip op 18MHz was een verrassing , maar niet minder leuk...

Dat Bram mag rusten op de eeuwige ruisvelden.....

... -.- . .
73 René PA2RU

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: SM0FLY SK

#6 Bericht door andre »

Ik heb Bram nog éénmaal mogen spreken op hf na zijn beroerte. Dat ging redelijk, hij was al aardig opgeknapt.
Zijn kennis is/was al jaren een enorm gemis hier op het forum vind ik.

Bram, misschien, we weten het niet, maar wellicht tot later....
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Plaats reactie