Responsive website zendamateur.com

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 974
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Responsive website zendamateur.com

#16 Bericht door PA0BAK »

pe1rxq schreef:Of zit ik dan seconden lang te wachten totdat de site erachter is dat ik een doodnormale browser heb?
Dat maakt niets uit, de data die verzonden wordt is hetzelfde, jouw PC moet de beslissingen nemen, om e.e.a. aan het scherm aan te passen.
Wel moet er meer data verzonden worden, maar dat is alleen een stuk CSS.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Responsive website zendamateur.com

#17 Bericht door pc1mb »

pa0bak schreef:Dat maakt niets uit, de data die verzonden wordt is hetzelfde,
....
Wel moet er meer data verzonden worden, maar dat is alleen een stuk CSS.
Huh?

In het algemeen zijn dit soort dingen een flinke bundel javascript, html5, css, cookies en noem ze maar op. View source en de bundels rollen je tegemoet. Website bouwers plakken complete bibliotheken in hun code waar ze één dingetje uit gebruiken, om geen maatwerk te hoeven maken. Er vanuit gaande dat iedereen een moderne pc heeft die dat aankan.

Deze brij moet door de client verwerkt worden, waar oudere apparaten best nog wel eens moeite mee hebben.

Dat is (wat overdreven gesteld) wat het nadeel is van deze innovatie.

Gebruikersavatar
PA2EFR
Berichten: 1455
Lid geworden op: 04 jan 2008, 00:13
Roepletters: PA2EFR
Locatie: JO33HE: Haren Gn.
Contacteer:

Re: Responsive website zendamateur.com

#18 Bericht door PA2EFR »

Ik werk hiermee:

https://www.w3schools.com/html/html_responsive.asp


en heb niet de indruk dat er veel code wordt toegevoegd aan mijn (test)website.

https://sterremuur.nl


en het is ook deze code:

<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1" />

die wel in het camperforum zit en niet in zendamateur.com.
Laatst gewijzigd door PA2EFR op 02 feb 2021, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.

PA3CQN
Berichten: 789
Lid geworden op: 10 dec 2014, 21:59
Roepletters: PA3CQN
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Responsive website zendamateur.com

#19 Bericht door PA3CQN »

pa0bak schreef:Dat maakt niets uit, de data die verzonden wordt is hetzelfde, jouw PC moet de beslissingen nemen, om e.e.a. aan het scherm aan te passen.
Wel moet er meer data verzonden worden, maar dat is alleen een stuk CSS.
Een nadeel is wel dat iedere verzonden bit en iedere interpretatie van CSS energie kost. Op een enkele site/PC verbinding is dat natuurlijk helemaal niks. Maar als je alle sites ter wereld bij elkaar optelt is het een behoorlijk grote verspilling.
Vanuit een toekomstbestendige, duurzame en nageslachtvriendelijke visie is het dus het beste zo plat mogelijke sites te bouwen :wink:
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Responsive website zendamateur.com

#20 Bericht door pa1bvm »

Als het niet kapot is dan hoef je het niet te repareren ...
geen updates doen .. het werkt prima ...
het gaat om de inhoud niet om de franje ..

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Responsive website zendamateur.com

#21 Bericht door PA3DAT »

Even plagen... :mrgreen:

Voor de "niet-updaters" die roepen "laat maar zo": werken jullie nog met Win 3.11 of gebruik je al XP?
En trouw gebleven aan Dbase III en Wordperfect? :wink:

Of heb je een Apple (II?). Ook heel veilig. Of toch niet? Norton stuurde vanochtend deze waarschuwing
de wereld in:
Apple heeft iOS 14.4 voor iPhones en iPadOS 14.4 voor iPads uitgebracht om drie kritieke kwetsbaarheden
in zijn mobiele besturingssystemen aan te pakken. Hackers hebben zich hier mogelijk al actief op gericht.
De kwetsbaarheden betreffen de kernel, de kern van iOS, en WebKit, de webbrowserengine achter Safari.
PhpBB, het meest gebruikte forum, is een groot open source project
met talloze medewerkers. Deze gratis software wordt gebruikt door duizenden fora over de hele wereld.
Beetje vergelijkbaar met Wordpress, ook gratis.
Zou het dan niet verstandig zijn om updates, wanneer die er zijn, gewoon te implementeren? Niet de
Beta-versies, dat doe ik tenminste nooit, maar wel de laatste stabiele versie.

Updaten doen we toch ook met onze transceivers, tablets, telefoons en hamradio-software. We willen altijd
helemaal "bij" zijn en geen overjarige software gebruiken.
Radioamateurs zijn (of waren) innovatief, vooruitstrevend. Maar dat geldt blijkbaar niet voor een forum, dan
zijn we opeens heel conservatief.

Verbazingwekkend... :D
Maar ik kan er wel mee leven hoor, met nostalgie. Ik heb ook nog een buizen-PA, wat meer instelwerk maar
hij draait nog als een tierelier. En een portofoon met 6 x-tallen.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA3CQN
Berichten: 789
Lid geworden op: 10 dec 2014, 21:59
Roepletters: PA3CQN
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Responsive website zendamateur.com

#22 Bericht door PA3CQN »

PA3DAT schreef: Updaten doen we toch ook met onze transceivers, tablets, telefoons en hamradio-software. We willen altijd
helemaal "bij" zijn en geen overjarige software gebruiken.
Radioamateurs zijn (of waren) innovatief, vooruitstrevend. Maar dat geldt blijkbaar niet voor een forum, dan
zijn we opeens heel conservatief.
Ik update vrijwel nooit iets. Ik kijk of het me functionaliteit oplevert die ik mis, en als dat niet zo is laat ik het achterwege.
Ik werk met een oude versie van Office, die is veel sneller en mijn brieven zien er net zo uit.

Ik koop ook niks nieuws zolang het oude niet stuk en niet te repareren is. Mijn kleding laat ik herstellen.
En T-shirts met een gat kun je nog best als hemd gebruiken.
Ik loop in een 30 jaar oude leren jas. Mijn keukengerei stamt nog uit de caravan van 1970 en mijn bestek was hun huwelijkscadeau.
Sowieso stamt 1/2 van mijn huishouden uit spullen die ik eind jaren 70 al had toen ik uit het ouderlijk huis vertrok.
Het bureau waar ik nu aan zit heb ik in 1992 gekocht bij de kringloop. Doet het nog steeds.
Ik rij ook al weer 30 jaar op dezelfde fiets ( want helaas ongeluk gehad met de fiets van mijn grootvader dus moest ik wel een nieuwe kopen )

Geloof me maar, over 20 jaar leeft iedereen ( noodgedwongen .. ) zo. Ik ben dus juist niet conservatief maar een trendsetter en loop decennia voorop :D !
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Responsive website zendamateur.com

#23 Bericht door Steef »

Zendamateur.com is de enige website die gewoon binnen een fractie van een seconden op je scherm staat.

Daar zouden alle andere sites en forums een voorbeeld aan moeten nemen.
Wie praat luistert niet

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Responsive website zendamateur.com

#24 Bericht door ----- »

PA3DAT schreef:Radioamateurs zijn (of waren) innovatief, vooruitstrevend. Maar dat geldt blijkbaar niet voor een forum, dan
zijn we opeens heel conservatief.
Het hele zend amateurisme staat zo'n beetje met de rug naar de toekomst. Als een oude opa mopperen op de moderne dingen, niet met verandering kunnen omgaan en vroeger was alles beter.

PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: Responsive website zendamateur.com

#25 Bericht door PH7R »

PE5TT schreef:
PA3DAT schreef:Radioamateurs zijn (of waren) innovatief, vooruitstrevend. Maar dat geldt blijkbaar niet voor een forum, dan
zijn we opeens heel conservatief.
Het hele zend amateurisme staat zo'n beetje met de rug naar de toekomst. Als een oude opa mopperen op de moderne dingen, niet met verandering kunnen omgaan en vroeger was alles beter.
+100 :mrgreen:
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

Goos
Berichten: 338
Lid geworden op: 16 nov 2011, 20:45
Roepletters: pa0sir

Re: Responsive website zendamateur.com

#26 Bericht door Goos »

@PA3DAT
Ik werk nog steeds met Dbase3 ( nu clipper summer 87 ). Het is in gebruik als CMS voor http://cayashome.nl/werkhonden.htm
Het smoelt misschien niet zo erg, maar je wordt niet afgeleid door de franje.

Dit geldt ook voor dit forum , alleen functionele opsmuk om het zo maar te noemen.
Alle hulde , gewoon zo laten. los van de veiligheid updates natuurlijk.

Goos
Peilen is het omgekeerde van een antennediagram opmeten.
pa0sir

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Responsive website zendamateur.com

#27 Bericht door PE2AAB »

Ik heb altijd wel een zwak gehad voor Winamp. Daar werden dozijnen nieuwe features en skins ingebouwd maar één ding werd niet vergeten; er was een keuzeoptie: 'Classic Look'.
Dus de engine was splinternieuw maar de skin was zoals je gewend bent. Wellicht kun je dus ondanks vernieuwde versies van phpBB de oude look blijven behouden.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA3CQN
Berichten: 789
Lid geworden op: 10 dec 2014, 21:59
Roepletters: PA3CQN
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Responsive website zendamateur.com

#28 Bericht door PA3CQN »

PE5TT schreef: Het hele zend amateurisme staat zo'n beetje met de rug naar de toekomst. Als een oude opa mopperen op de moderne dingen, niet met verandering kunnen omgaan en vroeger was alles beter.
Dat is grote onzin en een typische drogredenering. Erg populair om veranderingen door te drukken: niet met een feitelijk argument te komen maar de 'tegenstander' emotioneel aan vallen door hem te verwijten dat ie ouderwets en tegen de toekomst is.

De ontwikkeling van SDR , het combineren van repeaternetwerken via internet, allerlei digimodes op HF, microprocessor gebaseerde meetapparatuur , DDS gebaseerde zenders en ga zo maar door geven het tegenovergestelde aan.
Waar zendamateurs wel 'last' van hebben is waar veel techneuten last van hebben: veranderingen moeten nut hebben en niet alleen voor de vorm zijn. Functie voor vorm is het devies.
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Responsive website zendamateur.com

#29 Bericht door Steef »

Helemaal mee eens.
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 974
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Responsive website zendamateur.com

#30 Bericht door PA0BAK »

Even een feit:
De overgang van http naar https geeft een vertraging, doordat het certificaat opgehaald moet worden.
Iedereen wilde dit !
Een overgang naar een responsive website geeft een vertraging die vele malen kleiner is.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Plaats reactie