Responsive website zendamateur.com

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
PB0P
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 apr 2005, 11:04
Roepletters: PB0P
Locatie: Bladel

Responsive website zendamateur.com

#1 Bericht door PB0P »

Zendamateur.com is een hele informatieve website, maar helaas niet responsive.
Ik ben er zeker van dat deze dan meer bezokers zou opleveren.
Wat is de uitdaging?
Qrming since 1984

pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Responsive website zendamateur.com

#2 Bericht door pe1rxq »

Wat bedoel je met 'niet responsive'?
Duurt het te lang om de pagina te laden? (heb ik geen last van)
Of bedoel je dat de site een hoop extra meuk aan scripting moet krijgen om op elk device iets anders te laten zien?

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Responsive website zendamateur.com

#3 Bericht door PA3DAT »

"Die hoop extra meuk aan scripting om op elk device iets anders te laten zien" zit al sinds 2017 ingebouwd in het forum.

phpBB forums responsive, dat zit in de nieuwe versie van dit forum. Sinds 2017 is dit forum, zendamateur.com, bij mijn weten niet meer ge-update. Ik gebruik precies dezelfde software (sinds 2003) en ik heb 3 jaar geleden, in februari 2018, de grote update gedaan/laten doen. Die is volgens mij wél responsive. Vergelijk maar eens.

Een oplossing die heel populair is bij veel leden van mijn forum (en duizenden andere fora) is de forum-app Tapatalk. Schijnt ideaal te zijn voor de gebruiker maar ik gebruik 'm zelf niet omdat ik als forumbeheerder de app niet zo handig vindt voor moderatie en beheerstaken. Ik gebruik thuis de PC of laptop, onderweg in het buitenland mijn tablet en/of laptop.

Tapatalk is gratis voor het forum maar er zitten kosten aan voor de gebruiker: Android € 2,39 en Apple € 2,49.
Er moet echter ook een (gratis) stukje software voor worden geïnstalleerd in het forum zelf, en dat is hier door de beheerders weggestemd vanwege het "commerciële luchtje" wat aan de app hangt. Omdat je als gebruiker er iets voor zou moeten betalen.
Tapatalk werkt dus niet op dit forum!

Dan blijft er niets anders over dan wachten tot de updates van 2017 e.v. ook hier worden geïmplementeerd... :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Responsive website zendamateur.com

#4 Bericht door pc1mb »

Beetje suggestieve vraagstelling. Als een cosmetische update meer bezoekers op zou leveren zijn dat wel heel oppervlakkige bezoekers...

Voor zover zo'n bak javascript niet evenveel bezoekers kost als het oplevert...

Op menige "mobile friendly" website zoek ik naarstig naar de desktop versie knop, want niet zelden wordt die "LEGO versie" van de website gemaakt door simpelweg allerlei functionaliteit en informatie te verwijderen...

Bovendien is de noodzaak van mobielvriendelijk steeds kleiner, naarmate mobiele browsers beter worden en de schermpjes groter.
Laatst gewijzigd door pc1mb op 01 feb 2021, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.

PA3CQN
Berichten: 789
Lid geworden op: 10 dec 2014, 21:59
Roepletters: PA3CQN
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Responsive website zendamateur.com

#5 Bericht door PA3CQN »

PA3DAT schreef: Dan blijft er niets anders over dan wachten tot de updates van 2017 e.v. ook hier worden geïmplementeerd... :D
Kunnen we daar over stemmen? Ik ben hartstikke blij met een forum dat gewoon altijd hetzelfde is van vormgeving is, rustig van kleur en geen toeters en bellen.
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________

PA0LMD
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Responsive website zendamateur.com

#6 Bericht door PA0LMD »

Niets aan doen, prima zo !
Meten is (z)weten

nanko
Berichten: 503
Lid geworden op: 10 okt 2012, 21:42
Roepletters: PA0V
Locatie: JO33JH

Re: Responsive website zendamateur.com

#7 Bericht door nanko »

+1 !!!

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Responsive website zendamateur.com

#8 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Gewoon zo laten.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

PB0P
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 apr 2005, 11:04
Roepletters: PB0P
Locatie: Bladel

Re: Responsive website zendamateur.com

#9 Bericht door PB0P »

Dat iets is zoals het altijd was en het dan automatisch beter is, stimuleert geen vooruitgang. Inderdaad meten is weten, maar dat kan pas als het actief is.
Maak de sprong, wat heb je te verliezen. Er is slechts een constante...
Qrming since 1984

pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Responsive website zendamateur.com

#10 Bericht door pe1rxq »

Er valt wel degelijk wat te verliezen.
Dit draadje laad hier nu in zo'n 0.3 tot 0.5 seconden. Hoelang duurt het straks? Of zit ik dan seconden lang te wachten totdat de site erachter is dat ik een doodnormale browser heb?

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2051
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Responsive website zendamateur.com

#11 Bericht door PA1AIS »

PA3CQN schreef:Ik ben hartstikke blij met een forum dat gewoon altijd hetzelfde is van vormgeving is, rustig van kleur en geen toeters en bellen.
+1
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Responsive website zendamateur.com

#12 Bericht door Rene - pg3r »

pe1rxq schreef:Er valt wel degelijk wat te verliezen.
Dit draadje laad hier nu in zo'n 0.3 tot 0.5 seconden. Hoelang duurt het straks? Of zit ik dan seconden lang te wachten totdat de site erachter is dat ik een doodnormale browser heb?
Of een site die in stapjes opgebouwd wordt. Zit je net te lezen, wordt de tekst verplaatst omdat er nog een paar elementen geladen worden.

Gebruikersavatar
PA0PGA
Berichten: 108
Lid geworden op: 21 aug 2005, 20:50
Roepletters: PAoPGA
Locatie: Geulle

Re: Responsive website zendamateur.com

#13 Bericht door PA0PGA »

+1 veranderingen zijn vaak geen verbeteringen.
Real radio's glow in the dark

Gebruikersavatar
PA3FQS
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 aug 2010, 10:59

Re: Responsive website zendamateur.com

#14 Bericht door PA3FQS »

Inderdaad.Veranderingen zijn vaak geen verbeteringen.
Heb dit al vaak gemerkt bij Outlook,de verschillende Windows versies en diverse websites.
Volgens mij is een en ander vaak niet een verbetering voor de doorsnee gebruiker.

PA2S
Berichten: 402
Lid geworden op: 07 mei 2017, 22:17
Roepletters: PA2S

Re: Responsive website zendamateur.com

#15 Bericht door PA2S »

pe1rxq schreef:Er valt wel degelijk wat te verliezen.
Dit draadje laad hier nu in zo'n 0.3 tot 0.5 seconden. Hoelang duurt het straks? Of zit ik dan seconden lang te wachten totdat de site erachter is dat ik een doodnormale browser heb?
Helemaal eens! Noem mij maar conservatief, maar hoe ouderwetser, des te sneller.
De meeste responsive sites zijn zo traag als een slak, vreselijk en voor mij: zap!

Modern is niet altijd beter. Voor de lol heb ik nog mijn 'legacy' site online. Plain HTML, klik-flits. Werkt op heeeel oude computers, zoals bijvoorbeeld een Mac OS (emulatie) met Internet Explorer (oef...) 4.5.
Zie afbeeldingen. Ook mijn huidige site werkt, zij het met wat opmaakfoutjes. Bewust een eenvoudig thema voor Wordpress gekozen, het gaat om de inhoud en niet om allerlei fancy gedoe.

Let ook even op de geheugenfootprints.

Altijd beter? Nee, rekenintensieve programma's lopen wel een stuk beter op moderne spullen, maar de betere techniek wordt volledig tenietgedaan door nodeloos complexe meuk. Laat is dan nog maar niets zeggen over de bemoeizucht en al het traceren uit de hoek van Big Tech.

Ook is het inmiddels zo ver gekomen, dat veel sites alleen nog werken met moderne versies van browsers, waardoor alternatieven de facto zijn weggevaagd en we zijn overgeleverd aan enkele partijen die steeds meer ongewenste volgmechanismen (kunnen) inbouwen.

Dus John, lekker laten zo!

If it ain't broke, don't fix it!

PS: Wat ben ik blij met mijn ouderwetse boekenkast.
Bijlagen
dx.nl_MacOS9.jpg
wave.telesupport.nl_MacOS9.jpg

Plaats reactie