PA0LWZ SK

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: PA0LWZ SK

#16 Bericht door pc1mb »

Juul - PE0GJG schreef:
pc1mb schreef:Wie weet zenden ze het gewoon voor de gelegenheid nog eens uit, als je een programmamaker treft die daar op dat moment trek in heeft.

Het aantal programmamakers bij de NPO met ook een zendamateurmachtiging is uitgestorven naar mijn weten. Helaas.
Ik dacht daarbij meer aan het genderzaken aspect eigenlijk. Daar willen ze nog wel eens wat mee willen doen.

Radioamateurisme op zichzelf zit meer in het "man bijt hond" rariteitenhoekje, inderdaad. Voor de media iig.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: PA0LWZ SK

#17 Bericht door Juul - PE0GJG »

Ja, dat is natuurlijk ook zo, je hebt een punt. ( . )
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: PA0LWZ SK

#18 Bericht door PA3DJS »

Het ging mij ook om het transgenderaspect en dat in combinatie met religie. Die combinatie kan je levensgeluk gedurende een bepaalde tijd aardig beïvloeden.

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: PA0LWZ SK

#19 Bericht door pc1mb »

Oh, daarvoor hoef je die twee niet eens te combineren...

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: PA0LWZ SK

#20 Bericht door PA4WK »

Als mensen nou gewoon eens beginnen om elkaar te accepteren zoals ze zijn zou de wereld een stuk mooier zijn.
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: PA0LWZ SK

#21 Bericht door PA3DJS »

pc1mb schreef:Oh, daarvoor hoef je die twee niet eens te combineren...
Daar heb jij (helaas) helemaal gelijk in. De combinatie maakt het vaak nog erger.

@PA4WK:
Dat wil ik ook graag, geen tolereren maar accepteren! Ik denk dat we daarvoor (helaas) naar Utopia moeten.

Gelukkig komt het ook voor dat bepaalde (voor)oordelen ontstaan uit onbekendheid. Met wat uitleg, en hopelijk wat empatisch vermogen, komt het vaak dan toch goed.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: PA0LWZ SK

#22 Bericht door elsinga »

Juul - PE0GJG schreef:
pc1mb schreef:Wie weet zenden ze het gewoon voor de gelegenheid nog eens uit, als je een programmamaker treft die daar op dat moment trek in heeft.

Het aantal programmamakers bij de NPO met ook een zendamateurmachtiging is uitgestorven naar mijn weten. Helaas.
Is PA5VEN geen programmamaker bij de NPO?
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: PA0LWZ SK

#23 Bericht door Rene - pg3r »

elsinga schreef:Is PA5VEN geen programmamaker bij de NPO?
Nee, bij Radio 10.

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: PA0LWZ SK

#24 Bericht door PA3BAS »

Juul - PE0GJG schreef:
pc1mb schreef:Wie weet zenden ze het gewoon voor de gelegenheid nog eens uit, als je een programmamaker treft die daar op dat moment trek in heeft.

Het aantal programmamakers bij de NPO met ook een zendamateurmachtiging is uitgestorven naar mijn weten. Helaas.
Ik loop daar niet meer rond, maar ik weet van een eindregisseur TV dat hij een registratie had. Hij wist me ook te vertellen dat er een aantal mensen bij de MCR ook een registratie hebben. En ik ben een hoge pief van de NPO tegengekomen op de dag van de radioamateur in 2019. Niet uitgestorven dus...
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: PA0LWZ SK

#25 Bericht door Juul - PE0GJG »

elsinga schreef:
Juul - PE0GJG schreef:
pc1mb schreef:Wie weet zenden ze het gewoon voor de gelegenheid nog eens uit, als je een programmamaker treft die daar op dat moment trek in heeft.

Het aantal programmamakers bij de NPO met ook een zendamateurmachtiging is uitgestorven naar mijn weten. Helaas.
Is PA5VEN geen programmamaker bij de NPO?

Nee, bij het commerciele Veronica = Talpa = is John de Mol.

NPO staat voor NederlandsePubliekeOmroep en dat is de paraplu van alle Omroepen. ( stukje geschiedenis....hi )
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: PA0LWZ SK

#26 Bericht door Rene - pg3r »

Juul - PE0GJG schreef: ( stukje geschiedenis....hi )
Nog een stukje geschiedenis: https://www.radiofreak.nl/dj-sven-weg-b ... -veronica/

Zie mijn antwoord hierboven.

Gebruikersavatar
pa0fmy
Berichten: 456
Lid geworden op: 03 mar 2015, 11:31
Roepletters: PA0FMY
Locatie: Vlijmen
Contacteer:

Re: PA0LWZ SK

#27 Bericht door pa0fmy »

Ik heb gezien dat ze bij de RVD alles opnemen, Dag en nacht draaien daar bandrecorders. Zal nu wel digitaal zijn. Praat over vroeger. Er stonden ook bulkwissers om een spoel in een keer te wissen. PA0LWZ heb ik goed gekend was Pater of Broeder op loopafstand van mijn QTH. In de shack hier staan nog wat spullen die hij vroeger heeft gemaakt. Sommige condensatoren zitten kaartjes aan, heeft die op de pF nauwkeurig zitten meten. Heeft denk ik iets met LF te maken. Aan aantal dingen bevatten in en uitgangen in tulpplug formaat. Lijkt op toongenerator, audioverdeelversterker of simpele regelbare voeding. Gaat nog uitzoeken worden.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: PA0LWZ SK

#28 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA3BAS schreef:
Juul - PE0GJG schreef:
pc1mb schreef:Wie weet zenden ze het gewoon voor de gelegenheid nog eens uit, als je een programmamaker treft die daar op dat moment trek in heeft.

Het aantal programmamakers bij de NPO met ook een zendamateurmachtiging is uitgestorven naar mijn weten. Helaas.
Ik loop daar niet meer rond, maar ik weet van een eindregisseur TV dat hij een registratie had. Hij wist me ook te vertellen dat er een aantal mensen bij de MCR ook een registratie hebben. En ik ben een hoge pief van de NPO tegengekomen op de dag van de radioamateur in 2019. Niet uitgestorven dus...

"MCR" ?....................
Weet je geen namen dan?
Ik ben ook al sinds 2007 met pensioen dus.................
In mijn tijd waren er heel veel zowel TV als Radio.

Maar we dwalen eigenlijk af.

Juul ( die een familielid heeft die ook transgender is )
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: PA0LWZ SK

#29 Bericht door pc1mb »

Juul - PE0GJG schreef: Juul ( die een familielid heeft die ook transgender is )
En zolang we dat nog bijzonder genoeg vinden om speciaal te melden, in positieve of negatieve zin, is er nog een weg te gaan.

(Ik vind dan ook overdreven positieve aandacht, ook geen goed nieuws. Pas als iets het vermelden niet meer waard is, heb je het écht geaccepteerd.)

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: PA0LWZ SK

#30 Bericht door Juul - PE0GJG »

pc1mb schreef:
Juul - PE0GJG schreef: Juul ( die een familielid heeft die ook transgender is )
En zolang we dat nog bijzonder genoeg vinden om speciaal te melden, in positieve of negatieve zin, is er nog een weg te gaan.

(Ik vind dan ook overdreven positieve aandacht, ook geen goed nieuws. Pas als iets het vermelden niet meer waard is, heb je het écht geaccepteerd.)

En dat heb ik, of twijfel je daar aan? Ik begrijp dat je mij aanspreekt op het vermelden?
Als dat zo is kunnen we deze hele rubriek, behalve het SK deel van 0LWZ, wel verwijderen........................

Als ik weer eens in Hillywood bij het archief kom zal ik eens "vragen". Als jullie het tenminste OK vinden.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Plaats reactie