PA0LWZ SK

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
tonnie
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 aug 2015, 04:19
Locatie: jo21vt

PA0LWZ SK

#1 Bericht door tonnie »

Vandaag de mededeling ontvangen dat op 95 jarige leeftijd',
Louise SK is.

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: PA0LWZ SK

#2 Bericht door pe1rea »

Sterkte aan de nabestaanden.
Heb haar een paar jaar terug nog eens gesproken.
Het was een beetje moeizaam gesprek.
Dat ze rust heeft..
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: PA0LWZ SK

#3 Bericht door PA5COR »

R.i.p. Louise...
Sterkte voor de nabestaanden.
Licensed since 1977
Yaesu FT DX 10, IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters en meer zooi :mrgreen:

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2530
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: PA0LWZ

#4 Bericht door PA3DJS »

Reeds in de PI2NOS tijd was haar gezondheid al broos. Ik heb haar diverse keren gesproken via PI2NOS, en op een paar radiobeurzen via geluidsgolven. Mijzelf helaas een aantal keren geërgerd aan de opmerkingen van andersdenkenden m.b.t. transgender.

Ze was het zelf (bijna?) vergeten, ze is in 1999 geinterviewd voor het radioprogramma Damokles van de KRO: "nieuw kruis voor een oude pater". Deze aflevering is de moeite van het beluisteren waard.

Helaas is deze uitzending niet meer online te beluisteren via de NPO (de oude link werkt niet meer). De gegevens van het programma staan hier:
https://zoeken.beeldengeluid.nl/program ... e+pater%22

Dat zij comfortabel naar het onbekende is gegaan en sterkte gewenst voor de nabestaanden.

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5129
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: PA0LWZ SK

#5 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

R.I.P.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7115
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: PA0LWZ SK

#6 Bericht door PE2AAB »

Een aantal malen gesproken op PI2NOS en een keer tegengekomen in Rosmalen op de radiomarkt.
De oudste zendamateur van Nederland is heengegaan.

Rust in vrede.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: PA0LWZ SK

#7 Bericht door PD7HB »

Louise heb ik een aantal keren ontmoet, een geweldig open en lief mens. Sterkte voor de nabestaanden, vrienden en kennissen.
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2530
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: PA0LWZ SK

#8 Bericht door PA3DJS »

Zojuist heb ik de KRO (tegenwoordig samen met de NCRV) aangeschreven met de vraag of de bewuste Damokles uitzending weer (tijdelijk) online kan komen.

Die uitzending is namelijk de moeite van het beluisteren meer dan waard. Door onze maatschappelijke opvattingen m.b.t. genderzaken, heeft ze de nodige dieptepunten gekend.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: PA0LWZ SK

#9 Bericht door elsinga »

Louise een aantal malen op PI2NOS gesproken, gesprekken waren altijd wat moeizaam maar wel leuk. Kranige oude dame! Helaas nu Silent Key... Sterkte voor de nabestaanden!
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3360
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: PA0LWZ SK

#10 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA3DJS schreef:Zojuist heb ik de KRO (tegenwoordig samen met de NCRV) aangeschreven met de vraag of de bewuste Damokles uitzending weer (tijdelijk) online kan komen.

Die uitzending is namelijk de moeite van het beluisteren meer dan waard. Door onze maatschappelijke opvattingen m.b.t. genderzaken, heeft ze de nodige dieptepunten gekend.

Ik geef je, helaas, weinig kans. Zij moeten naar B&G (Beeld&Geluid) als het tenminste bewaard is.
Weet precies hoe dat tegenwoordig gaat; "veel werk en wie zet dat online en waar dan?"

Of je krijgt een verwijzing naar B&G en dan moet je kopieerkosten betalen....................
Zelfs ik moet voor m'n eigen duizenden programma's betalen..............

Maar.................je weet nooit.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: PA0LWZ SK

#11 Bericht door pc1mb »

Wie weet zenden ze het gewoon voor de gelegenheid nog eens uit, als je een programmamaker treft die daar op dat moment trek in heeft.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: PA0LWZ SK

#12 Bericht door PE1PQX »

Juul - PE0GJG schreef:
PA3DJS schreef:Zojuist heb ik de KRO (tegenwoordig samen met de NCRV) aangeschreven met de vraag of de bewuste Damokles uitzending weer (tijdelijk) online kan komen.

Die uitzending is namelijk de moeite van het beluisteren meer dan waard. Door onze maatschappelijke opvattingen m.b.t. genderzaken, heeft ze de nodige dieptepunten gekend.

Ik geef je, helaas, weinig kans. Zij moeten naar B&G (Beeld&Geluid) als het tenminste bewaard is.
Weet precies hoe dat tegenwoordig gaat; "veel werk en wie zet dat online en waar dan?"

Of je krijgt een verwijzing naar B&G en dan moet je kopieerkosten betalen....................
Zelfs ik moet voor m'n eigen duizenden programma's betalen..............

Maar.................je weet nooit.
Niet geschoten is altijd mis....

Gecondoleerd naar de nabestaanden en vrienden.
Ik heb zelf nooit de eer gehad een QSO te mogen maken, naar wat ik begrepen heb was Louise een mooi mens.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PG7VG
Berichten: 353
Lid geworden op: 25 mar 2015, 10:41

Re: PA0LWZ SK

#13 Bericht door PG7VG »

Vaak met veel plezier haar QSO's mogen volgen op de repeater.

Sterkte aan de nabestaanden.
73, Peter.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3360
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: PA0LWZ SK

#14 Bericht door Juul - PE0GJG »

pc1mb schreef:Wie weet zenden ze het gewoon voor de gelegenheid nog eens uit, als je een programmamaker treft die daar op dat moment trek in heeft.

Het aantal programmamakers bij de NPO met ook een zendamateurmachtiging is uitgestorven naar mijn weten. Helaas.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2530
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: PA0LWZ SK

#15 Bericht door PA3DJS »

pc1mb schreef:Wie weet zenden ze het gewoon voor de gelegenheid nog eens uit, als je een programmamaker treft die daar op dat moment trek in heeft.
Dat zou ik ook prima vinden, want dan is de uitzending daarna meestal nog een tijd(je) beschikbaar (op nporadio1). Tot zo'n drie jaar terug was hij nog gewoon online te beluisteren.

We gaan het zien! Eigenlijk horen...

Plaats reactie