Geen Inwerkingtreding -N- Herijking

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
deg1er
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 sep 2018, 15:45
Roepletters: pa2mk
Locatie: rhoon

Re: Geen Inwerkingtreding -N- Herijking

#31 Bericht door deg1er »

. Sta nu voor 17 Maart as. ook maar begonnen met F (26 Mei as).
als iedereen dezelfde instelling had was deze discussie overbodig :mrgreen:

Frankyboy
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: Geen Inwerkingtreding -N- Herijking

#32 Bericht door Frankyboy »

deg1er schreef:
. Sta nu voor 17 Maart as. ook maar begonnen met F (26 Mei as).
als iedereen dezelfde instelling had was deze discussie overbodig :mrgreen:
Zo zwart wit is het niet.

Er was al overeenstemming tussen verenigingen en AT, dus er is geen discussie.
Het wachten is alleen op tekenen en publiceren.

Dat duurt nu lang en er zijn genoeg redenen voor inderdaad.

Maar ik kan me ook wel voorstellen dat wanneer je ergens van uit gaat en dat wordt steeds uitgesteld je daar niet vrolijk van wordt.
En dat mag je best melden in mijn ogen, niets mis mee. (zeker op dit forum als zendamateur)
Iedereen heeft wel iets waar hij zich over opwind. Dat niet meer mogen melden is geen goede gang van zaken.

Afdoen als verwende kleuter helpt ook zeker niet.
(mijn 2cts)

PA0JDF
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 nov 2009, 20:19

Re: Geen Inwerkingtreding -N- Herijking

#33 Bericht door PA0JDF »

Voor beide meningen is wat te zeggen.

Als D-amateur wacht ik ook met smart op de herijking maar ben mijzelf bewust van de grotere zaken die momenteel aandacht behoeven. Heb geduld, komt goed (zowel de crisis waar we ons in bevinden, als de herijking)!

Wat mij wel altijd opvalt in dit soort discussies is dat degene die al in het bezit zijn van iets dat een ander begeert, vaak op belerende toon de ander tot kalmte maant.

Ik vraag mij af hoe de discussie zou zijn als de rollen waren omgedraaid. Zouden de meningen dan ook van plek verwisseld zijn?

Laten we erover op houden en ons op de leuke kanten van de hobby storten die deze ons nu biedt.

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2559
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Geen Inwerkingtreding -N- Herijking

#34 Bericht door PA5COR »

Ik begon met 6 D kanalen en 10 watt als PD0DBH.
Heb de uitbreidingen altijd als als meevaller gezien, maar toen ik op de korte golf wilde
heb ik dat niet afgewacht maar de F gehaald.
En ja, ik heb voor de uitbreiding gestemd van de Novice met de rondvraag.
Zo zie je maar dat je ook daar fout kunt denken.
Geduld is een schone zaak :mrgreen:
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Gebruikersavatar
PA3HGT
Berichten: 192
Lid geworden op: 19 nov 2009, 21:01
Roepletters: PA3HGT
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Geen Inwerkingtreding -N- Herijking

#35 Bericht door PA3HGT »

pe1rxq schreef:Het is het ministerie van Economische zaken dat dit moet regelen en ik gok dat ze wel even wat beters te doen hebben....
Vraagje: als je zaak op omvallen staat door maandenlange sluiting, zou je het dan erg vinden om wat langer op compensatie te wachten als daardoor een paar zendamateurs hun powerknopje wat verder mogen draaien?
Je kunt het vervelend vinden, of heel erg dat het ooit bij dit ministerie is terecht gekomen, maar zijn we werkelijk zo egoistisch dat dit onmiddelijk geregeld moet worden?
Zit zeker wat in of als men zo nodig aan een pwr knopje wil draaien : ga op voor F ;-) ben je overal vanaf en kan je nog verder aan de pwr-knop draaien .
Doe niet iets wat ik ook niet zou doen ! en ... je hebt geen domme vragen wel domme antwoorden. :wink:

http://www.pa3hgt.nl

Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: Geen Inwerkingtreding -N- Herijking

#36 Bericht door PD7HB »

En weer komen de opmerkingen "ga door voor F" en "leer door" maar daar gaat het helemaal niet om en zo'n discussie moeten we ook niet willen.

Op 29 november 2020 publiceerde het AT met deze woorden "we zetten in op inwerkingtreding per 1 januari 2021. De verwachting is nu dat we dit gaan halen" en helaas was dit de derde keer dat het niet werd gehaald, terwijl de novice amateurs nu wel hadden gehoopt dat het eindelijk rond zou zijn. Verder is Ministerie van Economische Zaken en Klimaat een heel andere afdeling dan Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport dus wat is het probleem voor de staatssecretaris om dit af te handelen, kreten als: "In het grote plaatje hebben een paar duizend zendamateurs nu eenmaal helemaal geen prioriteit en is dit gewoon onderop komen te liggen" snap ik dan ook niet.

Een N licentie is een volwaardige licentie en is het dan zo moeilijk voor sommige, en het zijn vaak de zelfde, te snappen dat het voor deze groep een welkome aanvulling is als deze herijking doorgevoerd word en niet steeds word uitgesteld?

Om nog even op de woorden van pe1rxq terug te komen: "Je kunt het vervelend vinden, of heel erg dat het ooit bij dit ministerie is terecht gekomen, maar zijn we werkelijk zo egoistisch dat dit onmiddelijk geregeld moet worden?" Het ontgaat je zeker dat het nu al DRIE keer is uitgesteld.
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Geen Inwerkingtreding -N- Herijking

#37 Bericht door pe1rxq »

Ach wat erg, je moet al drie keer wachten op een 'welkome aanvulling' in een tijd dat de economie (je weet wel, waar ECOMONISCHE zaken zijn naam aan te danken heeft) al een jaar op zijn gat is?

Hint: zelfs als je ze aanklaagt gaat de horeca je voor.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Geen Inwerkingtreding -N- Herijking

#38 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA5COR schreef:Ik begon met 6 D kanalen en 10 watt als PD0DBH.
Heb de uitbreidingen altijd als als meevaller gezien, maar toen ik op de korte golf wilde
heb ik dat niet afgewacht maar de F gehaald.
En ja, ik heb voor de uitbreiding gestemd van de Novice met de rondvraag.
Zo zie je maar dat je ook daar fout kunt denken.
Geduld is een schone zaak :mrgreen:

Inderdaad Cor je hebt een punt.

Ik ben in 1975 bewust "opgegaan" voor C. Gewoon omdat ik te lui was om ook nog morse tot mij te nemen. Nooit is in mij op gekoem om te klagen dat ik niet mocht uitkomen op de HF banden. Gewoon een keuze !
De huidige D - mensen mogen al veel meer dat ik toen mocht. Dus "aan de bak heren en dames". Leren en niet hier klagen.

Totdat ik later toen morse werd "afgeschaft" ineens een Full licence kreeg.Niet om gevraagd en nog steeds gebruik ik de HF niet. Maar dat is een heel ander verhaal.
Ik weet dat ik weer heel wat boze blikken mijn kant op krijgen maar het credo is " als je iets wilt bereiken in het leven moet je er wel wat voor doen".

Maar kennelijk werkt dat tegenwoordig niet meer zo.

Maar goed laat onverlet dat ik wel vindt dat "Corona" hoe vreselijk het ook is wel tegenwoordig als excuus gebruikt wordt om iets niet te doen. En dat is merkwaardig.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
pd1ahm
Berichten: 541
Lid geworden op: 08 jul 2007, 00:02
Roepletters: PD1AHM
Locatie: JO21WF

Re: Geen Inwerkingtreding -N- Herijking

#39 Bericht door pd1ahm »

Ik schreef dit al eens eerder, ik ben blij dat vele F amateurs zo begaan zijn met de N. Ik krijg er gewoon een warme gevoel van. :D

Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: Geen Inwerkingtreding -N- Herijking

#40 Bericht door PD7HB »

Zoals ik al eerder aangaf laten we het geen F en N discussie gaan laten worden. Goed de ene groep mag wat meer dan de andere maar we zijn gewoon allemaal amateurs. Het is gewoon heel jammer dat de herijking nu voor de derde keer is uitgesteld en dat onder de noemer corona. Het lijkt wel of er niks anders meer bestaat dan corona maar als ik het nieuws zie dan lopen er overal heel veel mensen rond, in de bossen, op de stranden, in de steden en niemand houd zich aan de 1.5 meter en draagt een mondkapje. Maar alles wordt gecanceld onder de noemer corona. Het nieuwe "geen tijd / nee kan niet"
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

Gebruikersavatar
ON7RA
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 mar 2011, 14:30
Roepletters: ON7RA
Locatie: Tielt (Aarsele)

Re: Geen Inwerkingtreding -N- Herijking

#41 Bericht door ON7RA »

Jammer dat dit topic alweer in een N-F discussie aan het ontaarden is!
Al zou men nu beginnen twijfelen of het al dan niet de bedoeling is geweest van de TS? Waarschijnlijk niet, maar hij heeft ondertussen toch niets meer van zich laten horen.
Laat ik het volgende zeggen, de helft van Novice amateurs zal heel blij zijn met de 100 wat die ze nu mogen gebruiken, de andere helft zal iet wat teleurgesteld zijn. Want bij de meest ongeduldige N amateurs draait het denk ik, meer om de extra power dan om het krijgen van meer bandbreedte.

Wel, ga maar eens rekenen hoeveel S punten je wint met 100 watt tegenover 25 wat!
Het Nieuwjaarsgeschenk is niet gekomen, laten we hopen dat de paashaas dan eindelijk het heugelijke nieuws brengt, en dat alles voor elkaar is. Ik hun het jullie van harte.
73 Renaat :D ON7RA :D

FritsI
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jan 2012, 12:38

Re: Geen Inwerkingtreding -N- Herijking

#42 Bericht door FritsI »

Ik vroeg alleen maar wat,ga het Mvr Mona zelf maar vragen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2049
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Geen Inwerkingtreding -N- Herijking

#43 Bericht door PA1AIS »

ON7RA schreef: Wel, ga maar eens rekenen hoeveel S punten je wint met 100 watt tegenover 25 wat!
"If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)"



I say no more.......
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
ON7RA
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 mar 2011, 14:30
Roepletters: ON7RA
Locatie: Tielt (Aarsele)

Re: Geen Inwerkingtreding -N- Herijking

#44 Bericht door ON7RA »

Wel, ga maar eens rekenen hoeveel S punten je wint met 100 watt tegenover 25 watt!!!
Nu beter, wat een schrijffoutje al niet teweegbrengt.
73 Renaat :D ON7RA :D

pe1cmo
Berichten: 2069
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Geen Inwerkingtreding -N- Herijking

#45 Bericht door pe1cmo »

Wel, ga maar eens rekenen hoeveel S punten je wint met 100 watt tegenover 25 watt!!!
Op een gemiddelde Chinese koopdoos denk ik 3 a 4 s Punten. :mrgreen:
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

Gesloten