Geen Inwerkingtreding -N- Herijking

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2049
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Geen Inwerkingtreding -N- Herijking

#16 Bericht door PA1AIS »

pe1rxq schreef:
PD7HB schreef:Het is wel vreemd dat het steeds wordt uitgesteld maar dat een spoedwet ivm een rechtszaak over een avondklok wel binnen een goede anderhalve dag kan worden afgehandeld.
Ik hoop dat dit sarcasme is?

Of het is stoere praat ? Klinkt wel lekker populair.
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: Geen Inwerkingtreding -N- Herijking

#17 Bericht door PD7HB »

Geen sarcasme en / of stoere praat.

Maar het is wel heel bijzonder dat de publicatie in de Staatscourant nog heeft plaats gevonden omdat door "corona" de twee vorige data niet zijn gehaald. Nu werd ook januari, de derde data, niet gehaald vanwege "corona" omdat het overgrote deel van de ambtenaren thuis werkt. Nu er een spoedwet gemaakt moest worden omdat de avondklok door de rechter onderuit gehaald werd was er helemaal geen vertraging en kon dit snel worden gerealiseerd. De tweede en eerste kamer was in rep en roer.

Is het nou echt zo moeilijk om een krabbel onder de stukken te zetten en dit door te geven voor publicatie?
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Geen Inwerkingtreding -N- Herijking

#18 Bericht door pe1rxq »

Is het echt zo moeilijk om het verschil tussen die zaken te zien?
In het grote plaatje hebben een paar duizend zendamateurs nu eenmaal helemaal geen prioriteit en is dit gewoon onderop komen te liggen.
- Je gaat niet dood zonder dit extratje
- Je wordt niet ziek zonder dit extratje
- Je gaat niet failliet zonder dit extratje
- Je kunt je hobby nog steeds gewoon uitoefenen zonder extratje
Er zijn simpelweg nog een paar miljoen wachtende voor je die allemaal een beter reden hebben dan jouw extratje

FritsI
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jan 2012, 12:38

Re: Geen Inwerkingtreding -N- Herijking

#19 Bericht door FritsI »

Voor een handtekening.....Vrza en Veron en A.T. moeten hier toch ook jeuk van krijgen?

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2049
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Geen Inwerkingtreding -N- Herijking

#20 Bericht door PA1AIS »

PD7HB schreef:Nu er een spoedwet gemaakt moest worden omdat de avondklok door de rechter onderuit gehaald werd was er helemaal geen vertraging en kon dit snel worden gerealiseerd.

Is het nou echt zo moeilijk om een krabbel onder de stukken te zetten en dit door te geven voor publicatie?
Ook al zo'n eigen interpretatie.
De avondklok zelf is helemaal niet onderuit gehaald, wijd verbreid misverstand. Slechts de procedure hoe die tot stand gekomen is, is onderuit gehaald.
Als we allemaal ons eigenbelang lezen en het grote geheel uit het oog verliezen is dat een veeg teken.

Geduld is een schone zaak dezer dagen.
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2049
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Geen Inwerkingtreding -N- Herijking

#21 Bericht door PA1AIS »

pe1rxq schreef:Is het echt zo moeilijk om het verschil tussen die zaken te zien?
In het grote plaatje hebben een paar duizend zendamateurs nu eenmaal helemaal geen prioriteit en is dit gewoon onderop komen te liggen.
- Je gaat niet dood zonder dit extratje
- Je wordt niet ziek zonder dit extratje
- Je gaat niet failliet zonder dit extratje
- Je kunt je hobby nog steeds gewoon uitoefenen zonder extratje
Er zijn simpelweg nog een paar miljoen wachtende voor je die allemaal een beter reden hebben dan jouw extratje
+1
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Geen Inwerkingtreding -N- Herijking

#22 Bericht door pa3kc »

pe1rxq schreef:Is het echt zo moeilijk om het verschil tussen die zaken te zien?
In het grote plaatje hebben een paar duizend zendamateurs nu eenmaal helemaal geen prioriteit en is dit gewoon onderop komen te liggen.
- Je gaat niet dood zonder dit extratje
- Je wordt niet ziek zonder dit extratje
- Je gaat niet failliet zonder dit extratje
- Je kunt je hobby nog steeds gewoon uitoefenen zonder extratje
Er zijn simpelweg nog een paar miljoen wachtende voor je die allemaal een beter reden hebben dan jouw extratje
Precies!

Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: Geen Inwerkingtreding -N- Herijking

#23 Bericht door PD7HB »

Iedereen heeft zo zijn mening en dat mag ook maar na 2 maal uitstellen kwam het bericht van het AT dat 1 januari de streefdatum was met de woorden: We zetten in op inwerkingtreding per 1 januari 2021. De verwachting is nu dat we dit gaan halen, maar helemaal zeker is dat nog niet.

Weer werden veel mensen blij na het lezen van dit bericht maar het ging weer niet door, er stond immers bij: Maar helemaal zeker is dat nog niet. Zeg dan helemaal niks en maak mensen niet blij met een dode mus. Dit is nu de derde keer dat het niet door gaat, het lijkt mij echt niet zo moeilijk voor onze demissionaire staats secretaris om een handteken te zetten zodat het gepubliceerd kan worden.

Noem mij maar een zeiker dat mag hoor, maar veel beloven en weinig geven doet een groep in vreugde leven.
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2049
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Geen Inwerkingtreding -N- Herijking

#24 Bericht door PA1AIS »

Jammer dat rupsje nooitgenoeg hier hoogtij viert. Klagen dat je nog niet genoeg hebt en dan ook nog eens met de buit in het verschiet.

:(
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: Geen Inwerkingtreding -N- Herijking

#25 Bericht door PD7HB »

PA1AIS schreef:Jammer dat rupsje nooitgenoeg hier hoogtij viert. Klagen dat je nog niet genoeg hebt en dan ook nog eens met de buit in het verschiet.

:(
Mooi hoe jij als "rupsje" reageert.
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Geen Inwerkingtreding -N- Herijking

#26 Bericht door PE2AAB »

Ik verwijs graag nog even naar mijn bericht, een aantal posts terug.

viewtopic.php?p=250561#p250561
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: Geen Inwerkingtreding -N- Herijking

#27 Bericht door PD7HB »

PE2AAB schreef:Ik verwijs graag nog even naar mijn bericht, een aantal posts terug.

viewtopic.php?p=250561#p250561
Rick het is zeker niet mijn intentie dat het weer op het zoveelste F / N drama ontaard. Het is gewoon raar dat er nu voor de derde keer uitstel is gekomen en dat het alleen nog om een handteken en publicatie gaat. Het kan nog zo druk zijn maar dit lijkt mij niet echt veel druk op het "systeem" zetten.
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2559
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Geen Inwerkingtreding -N- Herijking

#28 Bericht door PA5COR »

Ik denk dat dat al genoeg is uitgelegd.
Een paar duizend novices hebben bij het demissionaire kabinet wat minder urgentie als 17.4
miljoen Nederlanders die met Corona geconfronteerd worden, daarbij de verkiezingen etc.
Geduld is een schone zaak, wees blij dat de uitbreiding er komt, en ja ik heb voor gestemd..
Als D amateur begonnen we met 6 D kanalen met 10 watt en zie wat je nu hebt.
Tevreden zijn is blijkbaar moeilijk.
Wacht geduldig of leer door voor de F.
Aan de huidige vertraging kunnen ook de verenigingen niks doen, die hebben al aangedrongen op
een snelle invoering.
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2049
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Geen Inwerkingtreding -N- Herijking

#29 Bericht door PA1AIS »

PD7HB schreef:
PA1AIS schreef:Jammer dat rupsje nooitgenoeg hier hoogtij viert. Klagen dat je nog niet genoeg hebt en dan ook nog eens met de buit in het verschiet.

:(
Mooi hoe jij als "rupsje" reageert.
Afgezien dat deze opmerking geen hout snijdt, hoef ik niets er bij te hebben. En áls ik dan iets wil bereiken, zorg ik er voor dat ik middels inspanning het doel bereik. Tenminste zo gaat het normaal. Klagen uit eigenbelang zonder daarbij rekenschap te houden met de huidige maatschappelijke omstandigheden is not done.

Maar ja, gezien de nogal gevoelige kwestie op dit forum zal het wel weggemodereerd worden.
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: Geen Inwerkingtreding -N- Herijking

#30 Bericht door PH7R »

Zelf nog geen N- of F licentie maar het wordt wel moeilijk als examens steeds worden uitgesteld resp vol zitten. Wacht sinds November vorig jaar om N examen te doen. Sta nu voor 17 Maart as. ook maar begonnen met F (26 Mei as).
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

Gesloten