101 Amateuroverleg

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Gert_PA2LO
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 jan 2019, 19:43
Roepletters: PA2LO

Re: 101 Amateuroverleg

#16 Bericht door Gert_PA2LO »

Kan iemand verduidelijken wat dit betekent aangezien ik zelf as September N examen doe.
In 2018-2019 is de vragendatabase van het N-examen tegen het licht gehouden. Vervelende fouten uit de oude vragendatabase zijn gecorrigeerd, er zijn nieuwe vragen aan de database toegevoegd en verouderde vragen (bijvoorbeeld over inmiddels vervallen wet- en regelgeving) zijn verwijderd. Ook zijn er van bestaande vragen nieuwe varianten gemaakt. Concreet betekent het dat je vanaf nu vragen op het examen kan verwachten die je niet eerder gezien zal hebben bij het oefenen van oude examens. Belangrijk dus om de stof te snappen in plaats van alleen maar de antwoorden van oude examens uit je hoofd te leren.

Moet je je dan nu zorgen maken over je examen in september? Nee hoor, dat is niet nodig: in de vragendatabase zitten voldoende vragen die kwalitatief goed van aard waren en je ook in de komende examens gewoon nog zal zien. Je voor het examen voorbereiden door naast het bestuderen van de stof óók oude examens te maken blijft dus zinvol. Dat is een goede oefening om de onderwerpen beter te doorgronden. Maar....voor mensen die het examen willen halen door alleen maar oude examens te maken zonder zich te verdiepen in de stof, wordt de kans op een positief eindresultaat kleiner.

Succes met de voorbereiding voor je examen in Veldhoven!

-Verwijderd account

Re: 101 Amateuroverleg

#17 Bericht door -Verwijderd account »

Helder verhaal van Gert_PA2LO.
Volgens mij hoeven nieuwe en/of gewijzigde vraagstellingen helemaal geen probleem te zijn, de exameneisen zijn immers niet veranderd. Je mag van de kandidaten verwachten dat ze voldoende kennis hebben om de examenvragen probleemloos te kunnen beantwoorden. En de foutmarge is best wel ruim te noemen :)

Voor mij is het inmiddels ruim 35 jaar geleden dat ik opging voor het examen en de gevolgde cursus was toch vooral gericht op het slagen voor het examen.
Immers, alleen het resultaat telt :mrgreen:

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: 101 Amateuroverleg

#18 Bericht door pa1bvm »

die banden die wij nu gebruiken zitten vol met QRM van allerlei RF bronnen .
Die zijn commercieel echt niet veel waard ..
Een echte commercieel gebruiker zoekt een storingsvrije plek waar met zekerheid een 100% goede overdracht van data gedaan kan worden .
De politie , brandweer en andere hulpverleners hebben nu al dikke problemen ... dat wordt echt alleen maar erger .
Fabrikanten van de RF rommel worden niet aangepakt , installatie firma's kennen de regels niet en willen ze ook niet toepassen .

onze banden worden niet verkocht .. ze worden min of meer bewust onbruikbaar gemaakt ..
maar vooral blijven doorvergaderen over N en F en Morse en FT-8 ....

PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: 101 Amateuroverleg

#19 Bericht door PH7R »

PE2CH schreef:Helder verhaal van Gert_PA2LO.Volgens mij hoeven nieuwe en/of gewijzigde vraagstellingen helemaal geen probleem te zijn, de exameneisen zijn immers niet veranderd. ....
Met 2020 examens begonnen en dit plaatje komt wel erg vaak terug (aantal x / aantal examens) :? :
2020: 3/4 - 2019: 2/7 - 2018: 2/6 - 2017: 2/6 - 2016: 2/6 - 2015: 2/7 - 2014: 1/7 - 2013: 1/4 - 2012: 1/4 - 2011: 2/9 - 2010: 4/13 - 2009: 3/10
Bijlagen
Knipsel.JPG
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

Plaats reactie