Implementatie herijking Novice

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: Implementatie herijking Novice

#31 Bericht door PD7HB »

Het lijkt er op dat er vorderingen zijn.
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: Implementatie herijking Novice

#32 Bericht door PD7HB »

PH7R schreef: 25 apr 2021, 16:52 Veron nieuws https://www.veron.nl/nieuws/speech-alge ... raad-2021/

"Ook deze keer stond het onderwerp N-herijking op de agenda. De voorzitter gaf aan dat de punten die door het AT zijn goedgekeurd in de nieuwe Regeling frequentiegebruik zijn opgenomen. Tevens deelde hij mee dat de regeling ter ondertekening bij de staatssecretaris ligt. Dit is een iets betere boodschap dan wat we in het verleden hebben gehoord, die luidde: “er wordt aan gewerkt”.
Heeft de staatssecretaris nou echt geen tijd om even een "krabbel" onder de papieren te zetten? Mij bekruipt het gevoel dat dit nog heel lang gaat duren, zelfs na dat het in de nieuwe Regeling frequentiegebruik is opgenomen.
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: Implementatie herijking Novice

#33 Bericht door PH7R »

PD7HB schreef: 16 jun 2021, 08:02
PH7R schreef: 25 apr 2021, 16:52 Veron nieuws https://www.veron.nl/nieuws/speech-alge ... raad-2021/

"Ook deze keer stond het onderwerp N-herijking op de agenda. De voorzitter gaf aan dat de punten die door het AT zijn goedgekeurd in de nieuwe Regeling frequentiegebruik zijn opgenomen. Tevens deelde hij mee dat de regeling ter ondertekening bij de staatssecretaris ligt. Dit is een iets betere boodschap dan wat we in het verleden hebben gehoord, die luidde: “er wordt aan gewerkt”.
Heeft de staatssecretaris nou echt geen tijd om even een "krabbel" onder de papieren te zetten? Mij bekruipt het gevoel dat dit nog heel lang gaat duren, zelfs na dat het in de nieuwe Regeling frequentiegebruik is opgenomen.
Ik zou er niet meer op wachten (de formatie gaat nog wel even duren en voordat er een nieuw kabinet is zal er mi niet getekend worden) en dus genoeg tijd om F halen :mrgreen: (reden om in Maart na N gelijk door te gaan naar F in Mei).
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: Implementatie herijking Novice

#34 Bericht door PD7HB »

Nee ik ga niet door voor F en de reden is dat ik mij er door kanker niet op kan focussen. Laten we dit ook weer niet op een N / F discussie laten verlopen!
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

Gebruikersavatar
PA1EJO
Berichten: 226
Lid geworden op: 29 feb 2016, 08:28
Roepletters: PA1EJO
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Implementatie herijking Novice

#35 Bericht door PA1EJO »

Even doorstuderen en de F halen zodat je meer mag. Er zijn genoeg mensen die je willen helpen om het te halen.
Zelden aanwezig op deze website vanwege de onzichtbare censuur
73 Ernst, PA1EJO

Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: Implementatie herijking Novice

#36 Bericht door PD7HB »

Zoals ik hier boven al aangaf Ernst, dit gaat hem niet meer worden voor mij. Ik ben blij dat ik nog een beetje mobiel ben omdat er een auto voor de deur staat maar 50 meter lopen is al een hele opgave. Na inmiddels 63 chemo behandelingen, en er komen er nog meer, werkt het in mijn hoofd niet echt lekker meer en ik moet letterlijk alles opschrijven want anders ben ik het een half uur later al weer kwijt. Veel dingen uit het verleden kan ik mij nog prima herinneren maar alles wat nieuw is, is een probleem. Het is helaas niet anders :evil:
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

PA0JDF
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 nov 2009, 20:19

Re: Implementatie herijking Novice

#37 Bericht door PA0JDF »

Zie hier een rol in voor de verenigingen om druk te zetten in Den Haag! Deze zijn gezamenlijk sterker als individuen die via-via het proberen....

Gebruikersavatar
PA1EJO
Berichten: 226
Lid geworden op: 29 feb 2016, 08:28
Roepletters: PA1EJO
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Implementatie herijking Novice

#38 Bericht door PA1EJO »

PD7HB schreef: 16 jun 2021, 12:53 Zoals ik hier boven al aangaf Ernst, dit gaat hem niet meer worden voor mij. Ik ben blij dat ik nog een beetje mobiel ben omdat er een auto voor de deur staat maar 50 meter lopen is al een hele opgave. Na inmiddels 63 chemo behandelingen, en er komen er nog meer, werkt het in mijn hoofd niet echt lekker meer en ik moet letterlijk alles opschrijven want anders ben ik het een half uur later al weer kwijt. Veel dingen uit het verleden kan ik mij nog prima herinneren maar alles wat nieuw is, is een probleem. Het is helaas niet anders :evil:
ja dat is waardeloos, je probeert er het beste van te maken en daarmee wensen we je allemaal sterkte
Zelden aanwezig op deze website vanwege de onzichtbare censuur
73 Ernst, PA1EJO

Gebruikersavatar
PA1EJO
Berichten: 226
Lid geworden op: 29 feb 2016, 08:28
Roepletters: PA1EJO
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Implementatie herijking Novice

#39 Bericht door PA1EJO »

PD0JDF schreef: 16 jun 2021, 13:34 Zie hier een rol in voor de verenigingen om druk te zetten in Den Haag! Deze zijn gezamenlijk sterker als individuen die via-via het proberen....
Eigenlijk zoek je een zendamateur die ook politiek actief is, maar wie?
Zelden aanwezig op deze website vanwege de onzichtbare censuur
73 Ernst, PA1EJO

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Implementatie herijking Novice

#40 Bericht door PA3DAT »

Hadden ze er bij de PvdA niet nog eentje die wel eens vragen stelt, over radioamateurs? :D
Bijvoorbeeld:
"Is het de Staatssecretaris bekend dat er nog een A4'tje ter ondertekening ligt te wachten? Is het A4'tje wellicht onderop de stapel "nog te ondertekenen wetswijzigingen door een volgende Staatssecretaris cq kabinet" terecht gekomen? Zou het de Staatssecretaris passen om hier, alvorens langdurig op zomerreces te gaan, even kort naar te kijken? Er hoeft slechts een kruisje te worden gezet..."
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PH7R
Berichten: 1114
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: Implementatie herijking Novice

#41 Bericht door PH7R »

PA3DAT schreef: 16 jun 2021, 14:34 passen
Vervangen door behagen :lol:
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is

PD4M
Berichten: 807
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: Implementatie herijking Novice

#42 Bericht door PD4M »

Misschien zijn de ambtenaren vergeten het A4-tje in DigiDoc te archiveren. Tja en dan bereikt het de minister natuurlijk pas via vele omwegen en wat affaires.
Maarten
PD4M

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Implementatie herijking Novice

#43 Bericht door Rene - pg3r »

https://www.veron.nl/nieuws/n-herijking ... tscourant/

N-registratiehouders mogen vanaf vrijdag 18 juni 2021:

- Een vermogen gebruiken van 100 watt PEP voor frequenties beneden 30 MHz
- De volledige 40-meterband gebruiken (7,0 – 7,2 MHz)
- 20-meterband gebruiken (14,00 – 14,25 MHz)
- Gebruik volledige 10-meterband (28,0 – 29,7 MHz)
- VHF en UHF ongewijzigd

Gert_PA2LO
Berichten: 321
Lid geworden op: 09 jan 2019, 19:43
Roepletters: PA2LO

Re: Implementatie herijking Novice

#44 Bericht door Gert_PA2LO »

Klopt: zie ook de publicatie in de staatscourant: https://www.officielebekendmakingen.nl/ ... 31799.html

Gebruikersavatar
PD0Q
Berichten: 166
Lid geworden op: 16 apr 2015, 13:05
Roepletters: PD0Q
Locatie: Amsterdam

Re: Implementatie herijking Novice

#45 Bericht door PD0Q »

* 20-meterband gebruiken (14,00 – 14,25 MHz).. ? Das dus niet de hele band ?? rare bokkesprongen ....
Laatst gewijzigd door PD0Q op 17 jun 2021, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten