Cambodjaanse machtiging gekregen.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
- XU7AIA
- Roepletters: PD0AJW
Cambodjaanse machtiging gekregen.
Vandaag heb ik mijn Cambodjaanse machtiging afgehaald bij de TRC, de Cambodjaanse AT.
De call is XU7AIA geworden, wanneer ik qrv word, weet ik nog niet, de set wordt een Flex 6500.
Die ligt in Amerika al op de plank op me te wachten. Je moet als buitenlander nl. het merk, type
en serienummer opgeven bij de aanvraag, maar dat was voor mij lastig als je geen set hebt.
Ik heb daarom een mailtje gestuurd naar Flexradio, de situatie uitgelegd en gevraagd of ze,
hangende de aanvraag, een 6500 apart konden zetten en daarvan mij het serienummer te sturen.
Gelukkig waren ze bereid om dat te doen.
Ik mag met 100 watt uitkomen van 160 t/m 6 mtr.
Bert.
De call is XU7AIA geworden, wanneer ik qrv word, weet ik nog niet, de set wordt een Flex 6500.
Die ligt in Amerika al op de plank op me te wachten. Je moet als buitenlander nl. het merk, type
en serienummer opgeven bij de aanvraag, maar dat was voor mij lastig als je geen set hebt.
Ik heb daarom een mailtje gestuurd naar Flexradio, de situatie uitgelegd en gevraagd of ze,
hangende de aanvraag, een 6500 apart konden zetten en daarvan mij het serienummer te sturen.
Gelukkig waren ze bereid om dat te doen.
Ik mag met 100 watt uitkomen van 160 t/m 6 mtr.
Bert.
Flex 6500 en HyEndfed 10-15-20-40-80 mtr.
- Juul - PE0GJG
- Roepletters: PE0GJG
- Contacteer:
Re: Cambodjaanse machtiging gekregen.
Woon je daar permanent Bert?
"Nederlanders zitten ook overal...."
Juul
"Nederlanders zitten ook overal...."
Juul
- XU7AIA
- Roepletters: PD0AJW
Ja Juul, nu ongeveer 3 jaar. Ik heb al eerder in Cambodja gewoond, een jaar of 4 in Phom Penh, maar in de tussenliggende tijd heb ik op de Filipijnen gewoond en een jaartje door zo Azië, India en Sri Lanka gezworven.
Flex 6500 en HyEndfed 10-15-20-40-80 mtr.
Dit oude draadje pik ik even op.
In Oktober / November 2024 ga ik 4 weken naar Cambodja; zoon en diens vriendin wonen er.
Nu is het best lastig om duidelijke informatie te krijgen, of en hoe een licentie voor Cambodja verkregen kan worden. Ook aanschrijven van de officiële telecom-instantie levert geen reactie op. Via qrz.com heb ik enkele mensen aangeschreven die recent er waren. Geen reactie.
Wie kan mij vertellen hoe een licentie te verkrijgen?
In Oktober / November 2024 ga ik 4 weken naar Cambodja; zoon en diens vriendin wonen er.
Nu is het best lastig om duidelijke informatie te krijgen, of en hoe een licentie voor Cambodja verkregen kan worden. Ook aanschrijven van de officiële telecom-instantie levert geen reactie op. Via qrz.com heb ik enkele mensen aangeschreven die recent er waren. Geen reactie.
Wie kan mij vertellen hoe een licentie te verkrijgen?
73
Harry
PE5HV / NL6594
Harry
PE5HV / NL6594
Volgens http://www.arrl.org/select-countries-a-d is info te vinden op
https://trc.gov.kh/en/radio-frequency-licensing/
Dit is een typische opzet, een regulator die zich bezig houdt met Domeinnamen, regulatie van mobiele telefonie en providers, omroep en, oh ja, radio frequenties.
Op de website staat contact informatie zoals het telefoonnummer van de regulator, en ik denk dat een telefoontje vanuit een inwoner, helpt.
Ik zou dus zeker zoon/vriendin inschakelen. Het helpt wellicht alleen al als je het taalprobleem oplost.
En zo te zien hebben ze een eigen digid, "CamDigiKey" en die heb je niet en hoe moet het dan?
Hou er rekening mee dat je:
Dit is een typische opzet, een regulator die zich bezig houdt met Domeinnamen, regulatie van mobiele telefonie en providers, omroep en, oh ja, radio frequenties.
Op de website staat contact informatie zoals het telefoonnummer van de regulator, en ik denk dat een telefoontje vanuit een inwoner, helpt.
Ik zou dus zeker zoon/vriendin inschakelen. Het helpt wellicht alleen al als je het taalprobleem oplost.
En zo te zien hebben ze een eigen digid, "CamDigiKey" en die heb je niet en hoe moet het dan?
Hou er rekening mee dat je:
- Als je een vergunning krijgt, zal dit wellicht zijn op basis van een specifiek apparaat: merk, type, serienummer. En dat je de nodige toestand zult hebben om een apparaat te "importeren".
- Een apparaat waar "diodes geknipt zijn" zou ik zeker niet doen. En ken je de Cambodiaanse amateur allocaties?
- Een hobby cultuur die we hier kennen, kent men vaak niet, "burgers doen niet aan amateur radio" en ze zullen hier weinig ervaring mee hebben.
- Zaken als CEPT vergunningen, HAREC, CENELEC, IARP zal men niet kennen
- Een bijkomend probleem is dat zuidoost Azie, politieke spanningen kent, en dat de vraag "ga jij radio gebruiken om te spioneren" geen vreemde vraag is
- PA0ETE
- Roepletters: PA0ETE
- Contacteer:
Radio licensing:
The Telecommunication Regulator of Cambodia has the honor to invite the individuals and the general public into the off-line application for requesting the Radio Frequency Licenses in the Kingdom of Cambodia.
De tweede van boven:
Ik kwam ook dit nog tegen, maar deze info is al uit 2015, dus of dat nog helemaal relevant is:
https://vk3bl.wordpress.com/2015/05/29/ ... r-licence/
The Telecommunication Regulator of Cambodia has the honor to invite the individuals and the general public into the off-line application for requesting the Radio Frequency Licenses in the Kingdom of Cambodia.
De tweede van boven:
Ik kwam ook dit nog tegen, maar deze info is al uit 2015, dus of dat nog helemaal relevant is:
https://vk3bl.wordpress.com/2015/05/29/ ... r-licence/
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me
-
- Roepletters: pe1cmo
- Contacteer:
Ik weet dat F4BKV Vincent, regelmatig door cambodja trekt en actief is op de QO100
op QRZ.com kan je zijn email achterhalen.
op QRZ.com kan je zijn email achterhalen.
PE1CMO/EA7LAD
Ayamonte España
Ayamonte España
dank allen voor bruikbare informatie. Enkele amateurs heb ik benaderd, en zinvolle informatie gekregen.
VK3BL is onlangs nog actief geweest als XU7AGA
VK3BL is onlangs nog actief geweest als XU7AGA
73
Harry
PE5HV / NL6594
Harry
PE5HV / NL6594