Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2531
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#106 Bericht door PA3DJS »

Toch valt het best mee op dit moment (op de NOS). Vanavond nog wat uitleg gegeven aan twee amateurs die wat aan het testen waren waarbij van belang was op welke ontvanger ze binnenkwamen. Daarvoor met een amateur zitten praten die sinds 3 dagen in zijn nieuwe apartamento zit.

Ook diverse keren met PD0G QSO's gehad (over transformatoren voor niet resonante end-feds), en dan is er best te werken. Een aantal vaste gasten kunnen er niet meer op vanwege dat bepaalde ontvangers uit staan, en er via echolink toegangscontrole plaatsvindt. Ook met een aantal vaste gasten heb ik best zinnige gesprekken kunnen voeren.

Ik ben zelfs benaderd door (luister)amateurs die bepaalde gesprekken leuk vonden. Natuurlijk wordt ik ook af en toe van de band gedrukt, maar op de meeste momenten gebeurt dat niet. Probeer het eens van de positieve kant te zien.

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1762
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#107 Bericht door pe1rea »

Oh, ik heb er ook best wel lol gehad, alleen staan de ontvangers hier in de buurt (Dordt) nu uit denk ik, althans de laatst keer dat ik keek.
En uit de auto (waar het voor bedoeld is uiteindelijk) is het niet leuk als je permanent er vanaf gedrukt wordt met muziekjes en dergelijke.

Zelf op 11 meter begin jaren '80 was het bij ons in de buurt niet zo een puinhoop.
Het idee van een goed gesprek in het fietsenhok klinkt leuk, maar heeft een zeker risico...
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#108 Bericht door TheoP »

pe1rea schreef: 06 mar 2024, 09:33
Het idee van een goed gesprek in het fietsenhok klinkt leuk, maar heeft een zeker risico...
Het kan zijn dat er pleisters aan te pas komen :mrgreen:

Theo

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2531
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#109 Bericht door PA3DJS »

pe1rea schreef: 06 mar 2024, 09:33 Oh, ik heb er ook best wel lol gehad, alleen staan de ontvangers hier in de buurt (Dordt) nu uit denk ik, althans de laatst keer dat ik keek.
En uit de auto (waar het voor bedoeld is uiteindelijk) is het niet leuk als je permanent er vanaf gedrukt wordt met muziekjes en dergelijke.

Zelf op 11 meter begin jaren '80 was het bij ons in de buurt niet zo een puinhoop.
Het idee van een goed gesprek in het fietsenhok klinkt leuk, maar heeft een zeker risico...
Mee eens, hier zitten forse risico's aan.

Het bepalen van naam en rugnummer van intruders is een stuk lastiger dan velen denken. De meeste zitten niet in een vrijstaand hutje op de hei.

Er is een reden waarom we rechtspraak hebben zoals die nu is. De voorstellen van diverse mensen hier doen mij denken aan rechtsystemen uit een ver verleden die we niet meer willen. Dus mensen, laten we een beetje oppassen met de goedbedoelde adviezen/oplossingen om ongewenst gebruik van NOS en andere repeaters te verminderen.

Gebruikersavatar
PG7VG
Berichten: 354
Lid geworden op: 25 mar 2015, 10:41

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#110 Bericht door PG7VG »

Een afspraakje in het fietsenhok was bij ons op de middelbare school doorgaans een aangename ervaring.
:mrgreen:

:wink:
73, Peter.

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#111 Bericht door TheoP »

Als de rechtspraak geen gehoor geeft?
En je met de problemen opzadelt? Dan kan een goed gesprek met de veroorzaker een hele goede oplossing zijn.
Vooral omdat hij/zij weet dat de goe gemeente zijn naam en adres weet.
Verschuilen achter je weet toch lekker niet wie het doet, kan dan niet meer.

Theo

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7118
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#112 Bericht door PE2AAB »

[mod]Graag netjes houden. Dit topic heeft de twijfelachtige eer om de meeste 'remarks' te ontvangen. Ook even de bezem erdoor gehaald.[/mod]
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1396
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#113 Bericht door Thijzer »

Voor eigen rechter spelen werd vroeger op 11m nog wel eens gedaan en dat lijkt heel effectief en voelt zeer bevredigend maar dat is natuurlijk niet de oplossing.

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 998
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#114 Bericht door PA0BAK »

In Nederland is iedereen onschuldig, tot het tegendeel bewezen is.
Gelukkig hoeven we hier geen jury te overtuigen :lol:
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4556
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#115 Bericht door PE1PQX »

PA0BAK schreef: 06 mar 2024, 16:24 In Nederland is iedereen onschuldig, tot het tegendeel bewezen is.
Gelukkig hoeven we hier geen jury te overtuigen :lol:
Die 'toeschouwers' zijn de jury... (tegenwoordig)
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#116 Bericht door TheoP »

Vreemd, niemand wil dus praten met de veroorzaker?
Maar wel roepen dat het erg is en dat er beter de stekker er uit gehaald kan worden?
Ik zie en zeg het zo, spoor op en ga er heen.
Als daar onder wordt begrepen dat er geweld gebruikt moet worden?
Er zijn maar 2 instanties met een vergunning op geweld toepassen, de politie en het leger.
En dat zijn wij dus niet voor de goede orde.

Theo

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1762
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#117 Bericht door pe1rea »

Veroorzakers Theo, het zijn er meer dan een.
Ze drijven op de anonimiteit, zodra ze met naam en toenaam bekend zijn is het vaak ineens een stuk stiller.

Ander voorbeeld, ik heb een eigen toko, en rijd rond met een auto met daarop 'Jinny's Electro' en 'Madame Electricienne'.
Plus natuurlijk mijn telefoonnummer.
Dat resulteerde in de huidige omgeving in een telefoonterreur van een gore viespeuk met diverse nummers.
Tot het moment dat ie een nummer gebruikte van zijn eigen bedrijf, en dus niet meer anoniem was.
Die belt nooit meer.
Zijn huisadres (KvK is daar goed voor) aan hem exposeren met een vriendelijke mededeling was daar goed voor...

Zeg maar het gesprekje in het fietsenhok...
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#118 Bericht door TheoP »

Als er meerde zijn, dan zullen er meerdere gesprekken gevoerd moeten worden.
Alleen dat kunnen wij doen, meer niet.
Hier blijven tikken heeft geen zin.
Daarmee komen deze mensen niet uit de anonimiteit en zal het geklier niet stoppen.

Theo

Gebruikersavatar
PG7VG
Berichten: 354
Lid geworden op: 25 mar 2015, 10:41

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#119 Bericht door PG7VG »

Handhaving, opsporing en vervolgens eventuele sancties is een taak van de overheid.

Helaas is dit weer een voorbeeld waar de overheid tekort schiet waardoor mijn rechtsgevoel verder aan het wankelen wordt gebracht.
En aan gezien ik een gemiddelde Nederlander ben zullen er vast meer zo over denken en vervolgens misschien de houding krijgen van” waarom zou ik me wel netjes gedragen”. En dan krijg je een neerwaartse spiraal.

Zelf “politie agentje spelen” betekent m.i. dat je al behoorlijk diep in de spiraal zit. Dat gaat uiteindelijk niemand helpen.

Hopelijk lezen de personen die invloed kunnen uitoefenen op de handhaving mee met dit topic en kunnen zij de handhaving in gang zetten.
73, Peter.

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 998
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#120 Bericht door PA0BAK »

PG7VG schreef: 07 mar 2024, 08:36 Handhaving, opsporing en vervolgens eventuele sancties is een taak van de overheid.
<knip>
Zelf “politie agentje spelen” betekent m.i. dat je al behoorlijk diep in de spiraal zit.
Ooit had ik een gesprek met de politie, waarin ik vroeg waarom er niet opgetreden wordt tegen fietsers die geen richting aangeven, of in een éénrichtingstraat de verkeerde kant oprijden.
Het antwoord was, dat dit geen prioriteit heeft (heeft koffie drinken dan wel?).
Het advies dat ik kreeg, was om de mensen daarop aan te spreken, wanneer meer mensen dat doen, dan gaat men zich eerder aan de regels houden.

Misschien ergens een lijst bijhouden, met naam en adres van overtreders, zodat zij daarop kunnen worden aangesproken.........
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Plaats reactie