Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1246
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#91 Bericht door PA4WK »

Heeft geen zin, moet een heterdaadje zijn, een opname gemaakt door een amateur is geen bewijs materiaal
Was het maar zo eenvoudig.
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gebruikersavatar
PA3FQS
Berichten: 136
Lid geworden op: 14 aug 2010, 10:59

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#92 Bericht door PA3FQS »

Dat heterdaad-gebeuren is dan toch voor de daarvoor aangestelde instanties,die hier dan een makkie aan hebben?

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1246
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#93 Bericht door PA4WK »

Dan moeten ze eerst een team oo pad sturen en het geluk hebben dat hij bezig is, daar hebben ze de mankracht niet voor zeggen ze dan.
Ik zie meer in duidelijke afspraken hoe dit gezamelijk aan te pakken tussen RDI en VERON/VRZA
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gebruikersavatar
PA3FQS
Berichten: 136
Lid geworden op: 14 aug 2010, 10:59

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#94 Bericht door PA3FQS »

Mee eens dat de verenigingen hier iets kunnen betekenen.Daarom noemde ik ook de vossejagers.
Die doen dat toch altijd binnen verenigingsverband?
E.e.a. moet toch te organiseren en te coördineren zijn.Maar ja:
Is ook alleen maar een voorzetje.
Het treft mij persoonlijk toch niet.Ik zit nooit op een repeater... :roll:

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1246
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#95 Bericht door PA4WK »

Dan moeten ze eerst een team oo pad sturen en het geluk hebben dat hij bezig is, daar hebben ze de mankracht niet voor zeggen ze dan.
Ik zie meer in duidelijke afspraken hoe dit gezamelijk aan te pakken tussen RDI en VERON/VRZA
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 998
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#96 Bericht door PA0BAK »

Misschien zijn onbezoldigde BOA's een oplossing.
Het lijkt mij, dat er genoeg vrijwilligers zijn, maar dan moet er wel een speciale BOA functie voor zijn.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1246
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#97 Bericht door PA4WK »

Dat zou een voirstel kunnen zijn wat de verenigingen met de RDI kunnen bespreken
Maar dat moet dan wel eerst op de agenda van het AO komen
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

pe1br
Berichten: 619
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#98 Bericht door pe1br »

Helaas gaat het boetegeld niet direct terug naar de RDI want dan zouden ze eigen budget op kunnen bouwen om beter te controleren.
Een soort actie etherflits maar dan op de amateurbanden om deze rotte appels er tussenuit te plukken.

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1762
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#99 Bericht door pe1rea »

PA3FQS schreef: 04 mar 2024, 22:36 Door deze verhalen werd ik ook een beetje nieuwsgierig.En inderdaad.Heb het ook mogen beluisteren.
De mafkees in kwestie daagt zelfs uit om uitgepeild te worden...
Er zijn toch vossejagers binnen de ZA kringen?In plaats van kunstmatig gemaakte en geplaatste vos-zenders uit te peilen kun je nu toch een echte vos lokaliseren?
Dit is pas het echte werk!Door goed samen te werken en een goed doordachte strategie (die je hier niet moet vermelden!) moet het niet te moeilijk zijn.
De gevonden lokatie en verdere gegevens kun je overdragen aan de juiste instanties.Dan kunnen die zich vervolgens niet meer beroepen op te weinig mankracht en geld e.d.
Dit is toch het echte vossenjagen?
Veel succes en veel plezier!!
Het is er niet een, het zijn er meerdere.
En ja, geen mankracht en geen geld...
Je mag zelf bedenken waaraan we dat te kort mankracht & geld aan te danken hebben...
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#100 Bericht door TheoP »

Tja wij wilden toch alles aan de markt over laten?
En een kleine overheid hebben? Recent nog gestemd, rechts heeft flink gewonnen.
Maar net als bij de morse zender rond 160 MHz, zendamateurs zeuren veel maar doen niets.
Uitpeilen, vaststellen en dan een goed gesprek in het fietsenhok houden, het hoeft allemaal niet zo officieel toch?

Theo

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1396
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#101 Bericht door Thijzer »

PA4WK schreef: 04 mar 2024, 23:08 Ik zie meer in duidelijke afspraken hoe dit gezamelijk aan te pakken tussen RDI en VERON/VRZA
Dat is een zoethoudertje en zonde van de tijd want de verenigingen hebben geen enkele mogelijkheid hier iets aan te doen, behalve een beroep te doen op ieders fatsoen en geweten, wat bij de daders duidelijk geen zin zal hebben. De RDI ontdoet zich hier van z'n wettelijke taak, ogenschijnlijk zonder goed argument en zelfs met het verleggen van de verantwoordelijkheid naar de verenigingen en juist de verenigingen zouden een handhavingsverzoek moeten doen, desnoods ondersteund door een juridische procedure.

Waar hebben we anders die verenigingen voor?

Gebruikersavatar
Ron01
Berichten: 321
Lid geworden op: 22 jul 2007, 22:51
Locatie: Tilburg JO21MO

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#102 Bericht door Ron01 »

Juul - PE0GJG schreef: 04 mar 2024, 20:57
Ron01 schreef: 03 mar 2024, 21:54
Juul - PE0GJG schreef: 03 mar 2024, 21:16
Ron01 schreef: 03 mar 2024, 18:49 Als de RDI nu eens start met paalklevers die zich misdragen aan te pakken, dan zou het al een stuk prettiger worden.
Mensen die grove taal uiten, hun call niet melden, Novice amateurs als tweederangs bestempelen, zichzelf op een voetstuk zetten, en zo kan ik nog wel even door gaan.
Het is een groepje amateurs van 60+ die zich boven de rest verheven voelt en vaak uit de randstad komt (sorry voor mijn omschrijving maar zo is het echt!)
Zij veroorzaken veel onrust, en demotiveren aspirant zendamateurs. Ik heb zóveel Qso's gehoord waarin nieuwkomers compleet afgebrand werden.
En waarom? Deze hobby moet toch voor iedereen even toegankelijk zijn? Vrienden onder elkaar die plezier in/met de radiohobby hebben?

Hé Ron,

Ik ben 70+ of bijna 80 -, maar bedankt voor je opvoedkundige woorden. En ja, ik voel mij aangesproken. Natuurlijk zijn er mensen van mijn door jou genoemde leeftijdsgroep bij. Maar wat denk je van jou leeftijdsgroep? Zijn die "brandschoon?"
Ik heb niks tegen de novice mensen. Maar het plezier zoals jij dat benoemd is er bij mij zo langzamerhand wel af.

Groet,

Juul

PS. Ik deel je mening dat RDI nu eens moet gaan kijken en vooral luisteren waar die rotte appels nu vandaan komen. RDI is daar voor en niet ons als amateurs de bal toewerpen. In het verleden zochten we, de mensen met contacten in Den Haag, dan de politiek op om de toenmalige RCD met de neus de goeie kant op te zetten. En dat hielp kan ik je melden.

Ik zal nu wel weer een hoop commentaar krijgen maar niks doen is geen optie.
Ha Juul, niet persoonlijk bedoeld hoor. Ikzelf ben ook in die leeftijdsgroep (63) en wil niet alle amateurs over een kam scheren.
Maar je weet ws wel waar mijn reactie over gaat.
Het is zéker niet de bedoeling om mensen te schofferen en hou mensen zoals jij graag te vriend.
Maar er zijn wel enkele individuen, die het voor de rest verpesten.
Vandaar mijn reactie.
Mocht ik sommige mede-amateurs beledigd hebben, dan bied ik daar mijn verontschuldigingen aan.
Bij deze.
73, Ron

Ron,
Met je uitleg nu geaccepteerd.

Juul
Djw Juul. Fijn om te horen, soms komen de dingen niet over zoals ze bedoeld zijn.
Mvg Ron
* UBC125XLT * Target 3HF * SDR * Icom IC-2730 * Yaesu FT-450d * Kenwood R1000 * Realistic DX-394 * Bearcat UBC 785 * Bearcat UBC 780 *
Diamond X50N * Diamond RH771 * Diamond RH775 * Diamond MR-77B * Diamond X200N * Diamond X510N * HF Kits Endfed * Miniwhip * Daiwa CN-501V * Daiwa CN-102L *

Johan PD1JMB
Berichten: 91
Lid geworden op: 13 feb 2007, 22:25
Locatie: Utrecht

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#103 Bericht door Johan PD1JMB »

Huidige onderwerpen: speklapjes en samenzweringstheorieën over de maanlanding, uiteraard weer door de bekende stations :roll:

Zet dat ding maar uit...
http://www.dynode.nl - weblog over o.a. zendamateurisme, tevens site van Randstad Repeaters stream

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1762
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#104 Bericht door pe1rea »

Ik heb het niet eens aanstaan
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

PA3FBO
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2014, 22:36
Roepletters: PA3FBO

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#105 Bericht door PA3FBO »

Heb NOS en UTR al tijden niet meer aan staan, inderdaad vanwege de lui die zich eigenaar wanen en anderen geen gelegenheid geven om ook de repeater te gebruiken, dat naast de vrijwel altijd aanwezige dierentuin.

Plaats reactie