Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3366
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#76 Bericht door Juul - PE0GJG »

Ron01 schreef: 03 mar 2024, 18:49 Als de RDI nu eens start met paalklevers die zich misdragen aan te pakken, dan zou het al een stuk prettiger worden.
Mensen die grove taal uiten, hun call niet melden, Novice amateurs als tweederangs bestempelen, zichzelf op een voetstuk zetten, en zo kan ik nog wel even door gaan.
Het is een groepje amateurs van 60+ die zich boven de rest verheven voelt en vaak uit de randstad komt (sorry voor mijn omschrijving maar zo is het echt!)
Zij veroorzaken veel onrust, en demotiveren aspirant zendamateurs. Ik heb zóveel Qso's gehoord waarin nieuwkomers compleet afgebrand werden.
En waarom? Deze hobby moet toch voor iedereen even toegankelijk zijn? Vrienden onder elkaar die plezier in/met de radiohobby hebben?
Hé Ron,

Ik ben 70+ of bijna 80 -, maar bedankt voor je opvoedkundige woorden. En ja, ik voel mij aangesproken. Natuurlijk zijn er mensen van mijn door jou genoemde leeftijdsgroep bij. Maar wat denk je van jou leeftijdsgroep? Zijn die "brandschoon?"
Ik heb niks tegen de novice mensen. Maar het plezier zoals jij dat benoemd is er bij mij zo langzamerhand wel af.

Groet,

Juul

PS. Ik deel je mening dat RDI nu eens moet gaan kijken en vooral luisteren waar die rotte appels nu vandaan komen. RDI is daar voor en niet ons als amateurs de bal toewerpen. In het verleden zochten we, de mensen met contacten in Den Haag, dan de politiek op om de toenmalige RCD met de neus de goeie kant op te zetten. En dat hielp kan ik je melden.

Ik zal nu wel weer een hoop commentaar krijgen maar niks doen is geen optie.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
Ron01
Berichten: 321
Lid geworden op: 22 jul 2007, 22:51
Locatie: Tilburg JO21MO

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#77 Bericht door Ron01 »

Juul - PE0GJG schreef: 03 mar 2024, 21:16
Ron01 schreef: 03 mar 2024, 18:49 Als de RDI nu eens start met paalklevers die zich misdragen aan te pakken, dan zou het al een stuk prettiger worden.
Mensen die grove taal uiten, hun call niet melden, Novice amateurs als tweederangs bestempelen, zichzelf op een voetstuk zetten, en zo kan ik nog wel even door gaan.
Het is een groepje amateurs van 60+ die zich boven de rest verheven voelt en vaak uit de randstad komt (sorry voor mijn omschrijving maar zo is het echt!)
Zij veroorzaken veel onrust, en demotiveren aspirant zendamateurs. Ik heb zóveel Qso's gehoord waarin nieuwkomers compleet afgebrand werden.
En waarom? Deze hobby moet toch voor iedereen even toegankelijk zijn? Vrienden onder elkaar die plezier in/met de radiohobby hebben?

Hé Ron,

Ik ben 70+ of bijna 80 -, maar bedankt voor je opvoedkundige woorden. En ja, ik voel mij aangesproken. Natuurlijk zijn er mensen van mijn door jou genoemde leeftijdsgroep bij. Maar wat denk je van jou leeftijdsgroep? Zijn die "brandschoon?"
Ik heb niks tegen de novice mensen. Maar het plezier zoals jij dat benoemd is er bij mij zo langzamerhand wel af.

Groet,

Juul

PS. Ik deel je mening dat RDI nu eens moet gaan kijken en vooral luisteren waar die rotte appels nu vandaan komen. RDI is daar voor en niet ons als amateurs de bal toewerpen. In het verleden zochten we, de mensen met contacten in Den Haag, dan de politiek op om de toenmalige RCD met de neus de goeie kant op te zetten. En dat hielp kan ik je melden.

Ik zal nu wel weer een hoop commentaar krijgen maar niks doen is geen optie.
Ha Juul, niet persoonlijk bedoeld hoor. Ikzelf ben ook in die leeftijdsgroep (63) en wil niet alle amateurs over een kam scheren.
Maar je weet ws wel waar mijn reactie over gaat.
Het is zéker niet de bedoeling om mensen te schofferen en hou mensen zoals jij graag te vriend.
Maar er zijn wel enkele individuen, die het voor de rest verpesten.
Vandaar mijn reactie.
Mocht ik sommige mede-amateurs beledigd hebben, dan bied ik daar mijn verontschuldigingen aan.
Bij deze.
73, Ron
* UBC125XLT * Target 3HF * SDR * Icom IC-2730 * Yaesu FT-450d * Kenwood R1000 * Realistic DX-394 * Bearcat UBC 785 * Bearcat UBC 780 *
Diamond X50N * Diamond RH771 * Diamond RH775 * Diamond MR-77B * Diamond X200N * Diamond X510N * HF Kits Endfed * Miniwhip * Daiwa CN-501V * Daiwa CN-102L *

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 998
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#78 Bericht door PA0BAK »

Ron01 schreef: 03 mar 2024, 21:54 Mocht ik sommige mede-amateurs beledigd hebben, dan bied ik daar mijn verontschuldigingen aan.
Geaccepteerd.
Als70+ voelde ik me een beetje op mijn tenen getrapt.
Dit jaar ben ik 52 jaar gelicenseerd, zoals dat vroeger heette.
Er zijn N amateurs, met veel meer kennis dan ik,maar die gewoon mogen doen wat ze willen, dus waarom voor F gaan?
Er zijn zelfs luisteramateurs met veel kennis, die niet willen zenden, dus waarom examen doen?
Het is gewoon een veelzijdige hobby!
Zelf zie ik de laatste jaren een hobby in de laagfrequent kant, antennes (inclusief tuners e.d.) en computers, maar in het verleden heb ik mijn brood verdiend in de hoogfrequent techniek.

Mijn standpunt: iemand die de hobby legaal anders beoefend of beleefd dan ik, is niet meer of minder, maar gewoon een mede hobbyist.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1246
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#79 Bericht door PA4WK »

Ik ben 67 jaar jong, maar aangezien ik me niet opzettelijk misdraag op de banden, voel ik me niet aangesproken 😉
Eigenlijk zou er net als in het verkeer een soort kapstok artikel moeten komen, ik hoorde afgelopen week wel dat er in de toekomstige examens meer aandacht komt voor het gedrag op de banden, een goede zaak, maar of dat helpt?
Naar mijn idee niet, omdat men donders goed weet hoe het moet maar de boel met moedwil verziekt voor anderen.
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#80 Bericht door TheoP »

Voor je rijbewijs is er ook veel aandacht voor je gedrag.
Of het helpt mag je zelf beoordelen :mrgreen:
Vanmorgen was het mistig, niet ernstig maar toch.
Als je dan ziet hoeveel mensen geen verlichting aan hebben?
Ja hun automatische dag lampen, zonder achterlichten en de knipperlichten ook nog stuk :)
Of het helpt?

Theo

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1246
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#81 Bericht door PA4WK »

Ik vraag me af of het zinnig is om via de beide verenigingen te bewerkstelligen dit in het AO (weer) op de agenda te krijgen.
Dit zal op korte termijn niets oplossen maar kan misschien wel een structurele verandering in gang zetten.
Bovendien laat je hiermee zien dat het niet alleen een PI2NOS/PI3UTR probleem is maar een probleem waar de hele amateur gemeenschap last van heeft, nog los van de imago schade.
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#82 Bericht door TheoP »

Zo lang er over gepraat wordt en niet met de veroorzakers, dan blijf je regels en afspraken voor de bühne maken.
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Theo

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1246
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#83 Bericht door PA4WK »

Dan zul je deze veroorzakers eerst moeten vinden, dan nog niet praten maar bestraffen.
Dit vervolgens breed in de media brengen in de hoop dat andere figuren zicht wel 2x zullen bedenken.
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 998
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#84 Bericht door PA0BAK »

PA4WK schreef: 04 mar 2024, 13:33 Dit zal op korte termijn niets oplossen maar kan misschien wel een structurele verandering in gang zetten.
Bovendien laat je hiermee zien dat het niet alleen een PI2NOS/PI3UTR probleem is maar een probleem waar de hele amateur gemeenschap last van heeft, nog los van de imago schade.
Het is gewoon de hele maatschappij die zich steeds minder van regels aantrekt en asocialer wordt.
Als voorbeeld: Een fietser die richting aangeeft is vaak een uitzondering, dat is eigenlijk net zo iets.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1246
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#85 Bericht door PA4WK »

Daar heb je wel gelijk in maar als er niets gebeurd weet je zeker dat er niets veranderd.
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

PA2WN
Berichten: 136
Lid geworden op: 11 jun 2022, 21:14
Roepletters: PA2WN

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#86 Bericht door PA2WN »

Als we de RDI tot actie dwingen dan zou het ook zomaar kunnen zijn dat ze de handhaving echt serieus aanpakken en besluiten om ook b.v. op het gebruik van kW eindversterkers te gaan handhaven. Niet dat dat zo verkeerd zou zijn, maar daar hebben ze dan natuurlijk ook weer meer geld voor nodig, en raad eens waar dat vandaan moet komen..
73 de PA2WN, Theo

TheoP
Berichten: 712
Lid geworden op: 08 jun 2023, 11:33
Roepletters: PE1OPQ

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#87 Bericht door TheoP »

Als we nu eens begonnen met ons aan de regels te houden, en niet alleen buiten een wedstrijd.
Vervolgens spreken we de politie agenten er op aan dat ze hun kop moeten houden als er oerwoud geluiden zijn.
Negeren en nog eens negeren. Aandacht is de brandstof waar ze op leven.

Theo

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1762
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#88 Bericht door pe1rea »

Net dat laatste.
Of muziekjes op personen toegespitst, ja, ik ben in deze ook een vd slachtoffers.
Ik hoor de treiteraars nooit....
Ben een beetje doof denk ik..
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3366
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#89 Bericht door Juul - PE0GJG »

Ron01 schreef: 03 mar 2024, 21:54
Juul - PE0GJG schreef: 03 mar 2024, 21:16
Ron01 schreef: 03 mar 2024, 18:49 Als de RDI nu eens start met paalklevers die zich misdragen aan te pakken, dan zou het al een stuk prettiger worden.
Mensen die grove taal uiten, hun call niet melden, Novice amateurs als tweederangs bestempelen, zichzelf op een voetstuk zetten, en zo kan ik nog wel even door gaan.
Het is een groepje amateurs van 60+ die zich boven de rest verheven voelt en vaak uit de randstad komt (sorry voor mijn omschrijving maar zo is het echt!)
Zij veroorzaken veel onrust, en demotiveren aspirant zendamateurs. Ik heb zóveel Qso's gehoord waarin nieuwkomers compleet afgebrand werden.
En waarom? Deze hobby moet toch voor iedereen even toegankelijk zijn? Vrienden onder elkaar die plezier in/met de radiohobby hebben?

Hé Ron,

Ik ben 70+ of bijna 80 -, maar bedankt voor je opvoedkundige woorden. En ja, ik voel mij aangesproken. Natuurlijk zijn er mensen van mijn door jou genoemde leeftijdsgroep bij. Maar wat denk je van jou leeftijdsgroep? Zijn die "brandschoon?"
Ik heb niks tegen de novice mensen. Maar het plezier zoals jij dat benoemd is er bij mij zo langzamerhand wel af.

Groet,

Juul

PS. Ik deel je mening dat RDI nu eens moet gaan kijken en vooral luisteren waar die rotte appels nu vandaan komen. RDI is daar voor en niet ons als amateurs de bal toewerpen. In het verleden zochten we, de mensen met contacten in Den Haag, dan de politiek op om de toenmalige RCD met de neus de goeie kant op te zetten. En dat hielp kan ik je melden.

Ik zal nu wel weer een hoop commentaar krijgen maar niks doen is geen optie.
Ha Juul, niet persoonlijk bedoeld hoor. Ikzelf ben ook in die leeftijdsgroep (63) en wil niet alle amateurs over een kam scheren.
Maar je weet ws wel waar mijn reactie over gaat.
Het is zéker niet de bedoeling om mensen te schofferen en hou mensen zoals jij graag te vriend.
Maar er zijn wel enkele individuen, die het voor de rest verpesten.
Vandaar mijn reactie.
Mocht ik sommige mede-amateurs beledigd hebben, dan bied ik daar mijn verontschuldigingen aan.
Bij deze.
73, Ron

Ron,
Met je uitleg nu geaccepteerd.

Juul
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA3FQS
Berichten: 136
Lid geworden op: 14 aug 2010, 10:59

Re: Harde maatregelen PI2NOS en PI3UTR

#90 Bericht door PA3FQS »

Door deze verhalen werd ik ook een beetje nieuwsgierig.En inderdaad.Heb het ook mogen beluisteren.
De mafkees in kwestie daagt zelfs uit om uitgepeild te worden...
Er zijn toch vossejagers binnen de ZA kringen?In plaats van kunstmatig gemaakte en geplaatste vos-zenders uit te peilen kun je nu toch een echte vos lokaliseren?
Dit is pas het echte werk!Door goed samen te werken en een goed doordachte strategie (die je hier niet moet vermelden!) moet het niet te moeilijk zijn.
De gevonden lokatie en verdere gegevens kun je overdragen aan de juiste instanties.Dan kunnen die zich vervolgens niet meer beroepen op te weinig mankracht en geld e.d.
Dit is toch het echte vossenjagen?
Veel succes en veel plezier!!

Plaats reactie