PI3EHV

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
Pelk
Berichten: 97
Lid geworden op: 27 sep 2019, 15:03
Roepletters: PH7TPW

PI3EHV

#1 Bericht door Pelk »

Zijn er opnieuw problemen met de 2 meter repeater PI3EHV. Het lijkt wel of het vermogen aan het afnemen is. Ik heb steeds meer moeite met de ontvangst. Ik zit op het randje van het ontvangstgebied, bij Tilburg. Mogelijk merk je zo iets daar het eerst. Voordat de repeater de vorige keer uitviel had ik daar al een half jaar eerder last van. Daarnaast was het geluid van sommigen, drie weken geleden bij de zondag ochtend ronde, ook niet optimaal. Overspraak?

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7118
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: PI3EHV

#2 Bericht door PE2AAB »

Klopt. Er is iets mis.

We gaan binnenkort ter plaatse. Vooralsnog slokt JOTA veel tijd op van de betrokken amateurs in deze regio en in de tussentijd wordt een werkvergunning aangevraagd.

De tijd van vrijelijk binnen lopen op de repeater locatie is helaas verleden tijd.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Pelk
Berichten: 97
Lid geworden op: 27 sep 2019, 15:03
Roepletters: PH7TPW

Re: PI3EHV

#3 Bericht door Pelk »

Dank. Meld het s.v.p. in dit forum als de zaak op locatie weer gefixed is. Voor mij is PI3EHV en de zondagochtend ronde van PI4ZA langzaam is de ruis verdwenen. Voor het horen van de "reclame" elke 5-10 minuten moet je lang wachten.

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

Re: PI3EHV

#4 Bericht door PA3FAT »

@PE2AAB,

Is er al iets bekend ?
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7118
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: PI3EHV

#5 Bericht door PE2AAB »

Ja en nee. We hebben de werkvergunning aangevraagd (voor een periode) en polsen nu wanneer het 'team' ter plaatse kan gaan. (lees: meeste en/of essentiële personen beschikbaar).

Zodra de datum bekend is wordt dat sowieso gedeeld via het X (Twitter) kanaal van @PI3EHV en ik poog dat ook hier te plaatsen. We hebben er zeker baat bij al er op die dag mensen QRV zijn. Om te kunnen testen.

Het helpt bijvoorbeeld als je een voor/na signaalrapport hebt van de repeater. Maar ga maar uit van de maand december 2023
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: PI3EHV

#6 Bericht door PA0LMD »

PE2AAB schreef: 16 nov 2023, 17:25 Ja en nee. We hebben de werkvergunning aangevraagd (voor een periode) en polsen nu wanneer het 'team' ter plaatse kan gaan. (lees: meeste en/of essentiële personen beschikbaar).

Zodra de datum bekend is wordt dat sowieso gedeeld via het X (Twitter) kanaal van @PI3EHV en ik poog dat ook hier te plaatsen. We hebben er zeker baat bij al er op die dag mensen QRV zijn. Om te kunnen testen.

Het helpt bijvoorbeeld als je een voor/na signaalrapport hebt van de repeater. Maar ga maar uit van de maand december 2023
Draait 3EHV nog steeds met de eindtrap die er rond 1978 in is gekomen ?
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7118
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: PI3EHV

#7 Bericht door PE2AAB »

Behoudens een aantal nieuwe componenten en aanpassingen in de besturing en een aantal nieuwe versterker IC’s in het audio pad is alles nog zoals het in den beginne was Leo. Zoals jij hem kent ziet deze er nog steeds uit ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: PI3EHV

#8 Bericht door PA0LMD »

PE2AAB schreef: 16 nov 2023, 18:34 Behoudens een aantal nieuwe componenten en aanpassingen in de besturing en een aantal nieuwe versterker IC’s in het audio pad is alles nog zoals het in den beginne was Leo. Zoals jij hem kent ziet deze er nog steeds uit ;-)
Leuk om te horen Rick !
Meten is (z)weten

pe1hzg
Berichten: 924
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: PI3EHV

#9 Bericht door pe1hzg »

Ik kan nog toevoegen (ik heb het ding op de werktafel gehad voordat de repeater terug ging naar het natlab) dat de zender nog prima in orde was toen ik de repeater controller vervangen heb zo'n 15 jar geleden. Kristal een klein tikkie bijgetrokken, verder prima.

Gezien de storingen die we gehad hebben (een tijd geleden een opamp moeten vervangen waarvan het compound was gaan scheuren, dit was van die oude "grijze" compound) is dat best een prestatie.

Geert Jan

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: PI3EHV

#10 Bericht door PA0LMD »

pe1hzg schreef: 17 nov 2023, 11:18 Ik kan nog toevoegen (ik heb het ding op de werktafel gehad voordat de repeater terug ging naar het natlab) dat de zender nog prima in orde was toen ik de repeater controller vervangen heb zo'n 15 jar geleden. Kristal een klein tikkie bijgetrokken, verder prima.

Gezien de storingen die we gehad hebben (een tijd geleden een opamp moeten vervangen waarvan het compound was gaan scheuren, dit was van die oude "grijze" compound) is dat best een prestatie.

Geert Jan
En dat met een pre-productie type power module, kwam rechtstreeks uit de ontwikkelings afdeling.
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7118
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: PI3EHV

#11 Bericht door PE2AAB »

PA3FAT schreef: 16 nov 2023, 16:32 @PE2AAB,

Is er al iets bekend ?
Inmiddels is er een patchkast geregeld voor het plaatsen van apparatuur. Dit staat los van de werkzaamheden aan de 2m repeater maar vanwege interne verschuivingen van de gebouweigenaar bestaat de mogelijkheid dat onze apparatuur ook moet verplaatsen. Planning voor de werkzaamheden is nog steeds december.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

Re: PI3EHV

#12 Bericht door PA3FAT »

Durf het haast niet te vragen :)

Nog nieuws?
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7118
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: PI3EHV

#13 Bericht door PE2AAB »

Hoi Ron,

Geen probleem hoor. Goed dat je het vraagt zelfs. Je was me net voor. Sterker nog; we gaan morgen ter plaatse. Er zijn mensen beschikbaar, beveiliging beschikbaar én werkvergunning is in orde bevonden.

Twee zaken staan op het programma.
-Afmaken van kabelwerkzaamheden (parallel aan de huidige bekabeling. Het betreft hier namelijk een nieuwe kabel).
-Opzoeken/nazien van de storing.

Mocht je in de gelegenheid zijn en af en toe QRV kunt zijn dan zou dat makkelijk zijn voor eventuele praktijk testen. Verder zal er nog een Tweet komen (of hoe heet zo'n ding voortaan? Een X?) onder het PI3EHV account. Laten we hopen dat we in ieder geval de storing kunnen traceren/verhelpen.

Zijn er nog uitdagingen? Jawel. De mast is niet geheel waterdicht dus in het onderste gedeelte heeft zich een Koikarperloze vijver gevormd. Denk dat we laarzen mee zullen moeten nemen. ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

Re: PI3EHV

#14 Bericht door PA3FAT »

Hi Rick,

Goed nieuws.

In de ochtend kan ik wel de porto hier thuis aanzetten. En indien nodig wat testen.
Geen idee of ik mag verwachten dat ik hierbinnen dan weer iets kan horen. Kan ook op verzoek naar het van Best park lopen en zien of het signaal beter is.

Ben in de middag in Borkel. Neem porto dan ook wel mee, maar ben daar wederom binnenshuis.

Ik stuur je mijn mobiel nummer via prive bericht. Kun je me waar nodig telefoontje geven om eea te testen.

Kan alleen beter worden. In het van Best park met de rug naar de repeater is normaliter ontvangst al nagenoeg ver in de ruis/niet mogelijk.

Succes morgen !
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

Pelk
Berichten: 97
Lid geworden op: 27 sep 2019, 15:03
Roepletters: PH7TPW

Re: PI3EHV

#15 Bericht door Pelk »

Geweldig. Veel succes. Voor mij is PI3EHV al heel lang "uit de lucht". Water, behalve onder in de mast ook in de coax als oorzaak van de problemen?
En PI2EHV?

Plaats reactie