Wijziging vergunningen repeaters? (ASD).

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Gesloten
Bericht
Auteur
PI4ASD-L
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 feb 2020, 12:09

Wijziging vergunningen repeaters? (ASD).

#1 Bericht door PI4ASD-L »

We hadden bij ASD drie repeaters op 1 vergunning staan. Nu achteraf blijkt dat AT destijds een fout heeft gemaakt (dat zegt AT). Nu krijgt elke repeater weer een eigen vergunning.

Als je drie repeaters hebt, betekend dat de beheerder elk jaar 3x 80 euro mag betalen voor toezicht?

Begrijp er niets meer van. Iemand bekend met de situatie?

Het was zeer prettig dat alles op 1 vergunning stond.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Wijziging vergunningen repeaters? (ASD).

#2 Bericht door Juul - PE0GJG »

"Nu achteraf blijkt dat AT destijds een fout heeft gemaakt (dat zegt AT).

En kan AT dat "hard maken "? Waar staat dat ? Je kunt tegenwoordig de overheid niet altijd zo maar "vertrouwen" hé?
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Wijziging vergunningen repeaters? (ASD).

#3 Bericht door PE2AAB »

PI4ASD-L schreef: 14 dec 2022, 12:52 We hadden bij ASD drie repeaters op 1 vergunning staan. Nu achteraf blijkt dat AT destijds een fout heeft gemaakt (dat zegt AT). Nu krijgt elke repeater weer een eigen vergunning.

Als je drie repeaters hebt, betekend dat de beheerder elk jaar 3x 80 euro mag betalen voor toezicht?

Begrijp er niets meer van. Iemand bekend met de situatie?

Het was zeer prettig dat alles op 1 vergunning stond.
Staan deze repeaters op hetzelfde adres?
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PI4ASD-L
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 feb 2020, 12:09

Re: Wijziging vergunningen repeaters? (ASD).

#4 Bericht door PI4ASD-L »

Het adres heeft niets te maken met wijzigen van de vergunning. Het is gewoon vreemd dat AT zegt, we hebben destijds een fout gemaakt met de vergunning PI1ASD waarop drie repeaters vermeld stonden. Drie repeaters op 1 vergunning is niet mogelijk. AT heeft haar excuses aangeboden. Dat is wat ik kan schrijven.

De zendamateurs die bij het amateuroverleg aanwezig zijn zouden hier meer over kunnen vertellen lijkt mij.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Wijziging vergunningen repeaters? (ASD).

#5 Bericht door PE2AAB »

Het adres heeft hier wel degelijk mee te maken. Er zijn diverse situaties in het land waarbij meerdere repeaters, welke zich bevinden op één postadres/opstellocatie, op slechts één vergunning staan.

Dat is natuurlijk niet mogelijk als het twee stations op twee verschillende locaties betreft. Vandaar de vraag.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PI4ASD-L
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 feb 2020, 12:09

Re: Wijziging vergunningen repeaters? (ASD).

#6 Bericht door PI4ASD-L »

Alle repeater staan op hetzelfde adres, dus deze discussie hoeven we niet te voeren :)
Mijn vraag is of er iemand op de hoogte is van de (NIEUWE) werkwijze, meerdere repeaters op één locatie niet meer samen op één vergunning. Als u hier niet bekend mee bent, hoeft u mijn vraag ook niet te beantwoorden :)

pe1mix
Berichten: 473
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:40
Roepletters: PE1MIX

Re: Wijziging vergunningen repeaters? (ASD).

#7 Bericht door pe1mix »

PI4ASD-L schreef: 14 dec 2022, 19:34 Als u hier niet bekend mee bent, hoeft u mijn vraag ook niet te beantwoorden :)
Vervelend voor je dat op een forum wordt gediscussieerd en niet alleen antwoord op je vraag wordt gegeven. :lol:
Maar nu serieus, voor een onderbouwd antwoord moet je denk ik echt bij AT zijn.
Disussie kun je verwachten als je zelf naar het AO verwijst zonder daarover iets inhoudelijks te melden.
Er zijn meer repeaterbeheerders actief op dit forum die ook geconfronteerd zijn met de verhoogde kosten.
Dit zijn dus zaken die velen bezig houden.
Hoop dat je het hier wilt melden als er een antwoord is.

Groeten Erix.

PA0LMD
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Wijziging vergunningen repeaters? (ASD).

#8 Bericht door PA0LMD »

PI4ASD-L schreef: 14 dec 2022, 19:34 Alle repeater staan op hetzelfde adres, dus deze discussie hoeven we niet te voeren :)
Mijn vraag is of er iemand op de hoogte is van de (NIEUWE) werkwijze, meerdere repeaters op één locatie niet meer samen op één vergunning. Als u hier niet bekend mee bent, hoeft u mijn vraag ook niet te beantwoorden :)
Knap irritante reactie van een onbekend iemand die zich verschuilt achter PI4ASD.
Deze repeater beheerder weet wel hoe het zit, er is niets veranderd,
Neem de moeite om de repeater vergunningen op de AT website eens goed te bekijken en het zal je dan wel duidelijk worden.
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Wijziging vergunningen repeaters? (ASD).

#9 Bericht door PE2AAB »

[mod]Ja inderdaad. Je kunt de vraag normaal stellen en normaal reageren.[/mod]

Meerdere vergunningen in Nederland zijn samengevoegd op één vergunning indien de repeaters zich op dezelfde locatie bevinden. Dit kan dus wel degelijk. Blijkbaar is het AT dit aan het herzien en zou dat interessante informatie zijn voor meer mensen.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PI4ASD-L
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 feb 2020, 12:09

Re: Wijziging vergunningen repeaters? (ASD).

#10 Bericht door PI4ASD-L »

PA0LMD schreef: 14 dec 2022, 22:29 "Knap irritante reactie van een onbekend iemand die zich verschuilt achter PI4ASD.
Deze repeater beheerder weet wel hoe het zit, er is niets veranderd,
Neem de moeite om de repeater vergunningen op de AT website eens goed te bekijken en het zal je dan wel duidelijk worden".
Die meneer uit Oldebroek kan zich beter met andere zaken bezig houden, de repeaters Amsterdam horen bij PI4ASD. Dus ik vraag mij af waar u die wijsheid vandaag haalt om op deze manier te reageren. Ik hoef helemaal niet te kijken op de website van AT aangezien de vergunning HIER liggen op locatie bij de repeater. Ik stel een algemene vraag en lees flauwekul reacties die niets met mijn vraag te maken hebben. Stelletje ouwe wijven, niets anders te doen thuis de hele dag natuurlijk.

Aangezien ik niet bij het amateuroverleg betrokken ben en daar WEL geregeld is gesproken over vergunningen en repeaters, zou iemand die aldaar betrokken is, over meer informatie kunnen beschikken.

[mod]Het lijkt me duidelijk. Als constructieve reacties worden afgedaan als zeurpraat dan lijkt het me niet zinvol dit onderwerp nog verder door te zetten danwel open te houden. Bel Agentschap Telecom, tegenwoordig RDI, en stel je vraag aan één van de medewerkers.[/mod]

Gesloten