D-Star / Packet modificatie RS9044

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
baycom
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jan 2020, 12:46
Roepletters: pa2snk

D-Star / Packet modificatie RS9044

#1 Bericht door baycom »

Hi,

Ik ben op zoek naar een modificatie voor dstar/packet voor een rs9044.
Er zijn destijds een aantal van die dingen aktief geweest met star maar kan nergens info vinden.
Echt duidelijke schema's heb ik ook dus dat maakt het er niet makkelijker op.

Wie iets weet laat maar horen :)

73 Danny PA2SNK @ PI8SNK.#FRL.NLD.EURO

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2049
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: D-Star / Packet modificatie RS9044

#2 Bericht door PA1AIS »

Er zitten een aantal "audio shapers" in, ik denk dat je daar omheen moet?
Ik neem aan dat je het service manual hebt?
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: D-Star / Packet modificatie RS9044

#3 Bericht door PE2AAB »

Heb je de ombouw van het radiomuseum uit Budel met gebruik van de FCM3 print? Deze kun je voorzien van componenten voor de packet ingang (aldus de ombouwbeschrijving).
http://www.jancorver.org/ombouw/rs9044/files/rs9044.pdf
Pagina 12:
4.3 Packet met de FCM3
Op de FCM3 print zijn optionele voorzieningen aangebracht om evt. een packetmodem aan te kunnen sluiten. Tevens hebben we gezorgd dat je de RS9044 ook nog steeds voor voice kunt gebruiken. Je kunt er dus een 'dualdoos' van maken. Via de software van de RS9044 kunnen straks 'packetkanalen' worden geprogrammeerd, dit is tijdens het schrijven van deze handleiding nog niet klaar, doch, technisch mogelijk gemaakt. Selecteer je zo'n kanaal dan schakelt de software via een uitgang van de Scenixcontroller de luidspreker en microfoon weg en heeft het packetmodem direct toegang tot het modulatorsignaal (TMOD) en het gedemoduleerde audio (DISC). In het tweede schema in Bijlage B is dit circuit te zien. IC10 (5,6,7) buffert en IC10 (8,9,10) versterkt het modemingangssignaal 'PACKIN'. IC11 zorgt voor het schakelwerk, onder commando van de Scenix microcontroller. Rond IC10 (1,2,3) en IC10 (12,13,14) is de bufferversterker gebouwd om het ontvangen packetsignaal
terug naar het modem te voeren. Eigenlijk luistert deze versterker mee met het DISCsignaal. Voor meer informatie voor toepassing met packet wordt verwezen naar hoofdstuk 20 (Packet met de RS9044).
Vervolgens staat dit uitgebreid beschreven op pagina 49 van de ombouwbeschrijving.
Hoofdstuk 20 Packet Radio met de RS9044
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

baycom
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jan 2020, 12:46
Roepletters: pa2snk

Re: D-Star / Packet modificatie RS9044

#4 Bericht door baycom »

PA1AIS schreef: 16 mar 2021, 07:43 Er zitten een aantal "audio shapers" in, ik denk dat je daar omheen moet?
Ik neem aan dat je het service manual hebt?
Nee die heb ik niet die service manual en is DEN ombouw dus geen FCM3 maar ik lees zaken die ik wel tegen kom in een niet al te duidelijk schema.
Ik denk dat ik er wel verder mee kom al zo :)

baycom
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jan 2020, 12:46
Roepletters: pa2snk

Re: D-Star / Packet modificatie RS9044

#5 Bericht door baycom »

PE2AAB schreef: 16 mar 2021, 08:15 Heb je de ombouw van het radiomuseum uit Budel met gebruik van de FCM3 print? Deze kun je voorzien van componenten voor de packet ingang (aldus de ombouwbeschrijving).
http://www.jancorver.org/ombouw/rs9044/files/rs9044.pdf
Pagina 12:
4.3 Packet met de FCM3
Op de FCM3 print zijn optionele voorzieningen aangebracht om evt. een packetmodem aan te kunnen sluiten. Tevens hebben we gezorgd dat je de RS9044 ook nog steeds voor voice kunt gebruiken. Je kunt er dus een 'dualdoos' van maken. Via de software van de RS9044 kunnen straks 'packetkanalen' worden geprogrammeerd, dit is tijdens het schrijven van deze handleiding nog niet klaar, doch, technisch mogelijk gemaakt. Selecteer je zo'n kanaal dan schakelt de software via een uitgang van de Scenixcontroller de luidspreker en microfoon weg en heeft het packetmodem direct toegang tot het modulatorsignaal (TMOD) en het gedemoduleerde audio (DISC). In het tweede schema in Bijlage B is dit circuit te zien. IC10 (5,6,7) buffert en IC10 (8,9,10) versterkt het modemingangssignaal 'PACKIN'. IC11 zorgt voor het schakelwerk, onder commando van de Scenix microcontroller. Rond IC10 (1,2,3) en IC10 (12,13,14) is de bufferversterker gebouwd om het ontvangen packetsignaal
terug naar het modem te voeren. Eigenlijk luistert deze versterker mee met het DISCsignaal. Voor meer informatie voor toepassing met packet wordt verwezen naar hoofdstuk 20 (Packet met de RS9044).
Vervolgens staat dit uitgebreid beschreven op pagina 49 van de ombouwbeschrijving.
Hoofdstuk 20 Packet Radio met de RS9044
Ga het er ff bij pakken :)

baycom
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jan 2020, 12:46
Roepletters: pa2snk

Re: D-Star / Packet modificatie RS9044

#6 Bericht door baycom »

Ken op slot deze..

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: D-Star / Packet modificatie RS9044

#7 Bericht door PE2AAB »

Topics worden in principe niet gesloten. Deze info kan voor meer mensen interessant zijn en zelfs nog tot aanvullingen leiden.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Plaats reactie