Wie heeft ervaringen met de Triple-P TXU-1256 70cm-repeater?

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Bericht
Auteur
pe1rpo
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 apr 2007, 17:33

#106 Bericht door pe1rpo »

Pedro,

Wat betreft de INI file. Van het oude windows programma gaat een versie rond waar inderdaad een fout zit in het ini file. De punten zijn met komma's verwisselt. Dit is eenvoudig aan te passen in b.v. Excel met de functie vervangen.

Wat betreft de de center frequentie, dit is ingebakken ter bescherming van foutief menselijk handelen. Het duplex filter is afgeregeld met een bandbreedte van ongeveer 1,4 Mhz. Als je TX freq buiten deze band zou instellen gaat veel vermogen de ontvanger in. De center freq hoort dan ook ingesteld te worden in het midden van de TX band waarop het duplex filter is afgeregeld.

Gr

Martin PE1RPO

pd3lkn
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 jun 2008, 23:43
Locatie: Asterdam

Re: TXU repeater besturing met PIC 16F628A

#107 Bericht door pd3lkn »

[quote="pa0ejh"]Hallo allemaal.

ook ik heb wel intressen in een controller print
groet PD3LKN

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

#108 Bericht door vk2gwk »

pe1rpo schreef:Pedro,

... Van het oude windows programma gaat een versie rond waar inderdaad een fout zit in het ini file. De punten zijn met komma's verwisselt. Gr

Martin PE1RPO
Dat is geen "fout" maar een verschil in schrijfwijze tussen taal-gebieden.

In de angelsaksische landen (Engeland, USA en ook Australie) wordt er geen decimale komma gebruikt, maar een decimale punt. Als je je computer zou instellen op Engels/US dan zou jet het probleem niet hebben met het INI file.....

Dit probleem kan ook met andere software optreden - ook bij de invoer van getallen. Hier in Australie schrijf ik: $ 1,000.00 en als ik Nederland kom schrijf ik $ 1.000,00
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

#109 Bericht door Steef »

Rijden ze dan ook link(s) bij "jullie" :?: :shock: :lol: :lol:
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

#110 Bericht door vk2gwk »

Steef schreef:Rijden ze dan ook link(s) bij "jullie" :?: :shock: :lol: :lol:
Ja hoor, en het stuur zit dan ook rechts in mijn auto. Dus als ik in NL op bezoek ben stap ik steevast aan de verkeerde kant in de auto. :)
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

Re: Wie heeft ervaringen met de Triple-P TXU-1256 70cm-repeater?

#111 Bericht door PA3FS »

Wat heeft het volgende voor gevolg voor de triple-p bezitters ?

:arrow: Dhr. A. Ballast meldt dat momenteel het ATOF-beleidsdocument wordt aangepast. De verwachting is dat het
rond de zomervakantie voltooid zal zijn. Door uitbreiding van het aantal DGPS-toepassingen in het banddeel
438 – 440 MHz dienen storingen zo beperkt mogelijk te blijven. De repeaters zullen zoveel mogelijk onder de
438 MHz worden gepland en de DGPS toepassingen tussen 438 en de 440 MHz. Voor dit deel van de band
geldt dat DGPS een primaire status heeft en de Amateurdienst heeft een secundaire status. Nu er meer
DGPS toepassingen komen is de kans op storing voor en door de amateurs groter geworden. Een repeater
op bv. 439 MHz zal niet meer worden toegestaan. De ATV audiofrequentie zal worden vrijgehouden door het
agentschap.

Het compl. verslag is te vinden op :arrow: http://www.vrza.org/amateuroverleg/verslag25mrt2009.pdf

Manitou
Berichten: 127
Lid geworden op: 04 jan 2007, 19:09
Locatie: planet earth

Re: Wie heeft ervaringen met de Triple-P TXU-1256 70cm-repeater?

#112 Bericht door Manitou »

Op dit moment is Nederland het enige land dat zomaar bandbreedte gaat afnemen in de radio amateur band zonder hierover overleg te plegen.
Ik begrijp niet waarom hiertegen geen actie wordt ondernomen door de Veron en VRZA?
Belgie zal hier niet mee akkoord gaan want hier zijn de radio amateurs primaire gebruiker in dit segment van de band net zoals in Duitsland en andere landen.
Wanneer een 70cm repeater of ander station in Belgie zal gestoord worden door een DGPS signaal uit Nederland dan zal hiertegen klacht worden ingediend bij BIPT en IARU.
De Duitse radio amateurs hebben te kennen gegeven dat ook zij hierop zullen reageren.
BIPT staat voor zover ik weet achter de Belgische radio amateurs aangaande deze ontwikkelingen.
Op dit moment is er een roll out van verschillende D-Star repeaters tussen 438-439 in Belgie en worden de 'oudere' analoge repeaters met een shift van 1.6MHz ook stilaan verplaatst naar het 438-439MHz gedeelte net zoals in DL,OE,HB enz.
Ik kan me ook niet voorstellen dat een aantal Belgische en Duitse repeaters gaan gedwongen worden om van frequentie te wijzigen voor de DGPS stations en daardoor verplicht zullen zijn om dure duplexfilters te moeten installeren .
Benieuwd hoe de DGPS stations zullen reageren op signalen van buitenlandse radio amateurs?

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Wie heeft ervaringen met de Triple-P TXU-1256 70cm-repeater?

#113 Bericht door PA4WK »

Beste mensen,
kunnen we niet met z'n allen van VERON en VRZA eisen dat zij hier met grote klem tegen protesteren bij het AT? laat die verenigingen waar we elk jaar voor betalen en die zeggen het belang van de Nederlands radio amateurs te dienen nu maar eens een keer ballen tonen en voor hun leden opkomen.
Ik begrijp uit de vorige reactie dat we op steun uit de ons omringende landen kunnen rekenen.
Hebben wij dan als radioamateurs als enige in de gaten dat radio signalen niet bij de landsgrenzen ophouden, dit gaat zeker voor grote problemen zorgen.
Ik vraag mij bijvoorbeeld af of er naar alternatieven gekeken is, en zo ja wat was de uitkomst?
Mensen wat kunnen we doen om dit te stoppen? is het nog te stoppen? welke band is straks aan de beurt? is dit het begin van het einde? Wie het weet mag het zeggen.
Best 73s en tot werkens (ook op 70 zolang het nog kan) Wim PD0EDN
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Wie heeft ervaringen met de Triple-P TXU-1256 70cm-repeater?

#114 Bericht door PA2LAD »

Eigenlijk hoort ons ongenoegen over het besluit van AT niet thuis in de topic over de Triple-P repeater, maar ook ik ben tegen dat besluit van AT. Het was me al een doorn in het oog dat er LPD in onze amateurband werd losgelaten, maar dit is ook niet echt Europees denken meer. Laat de VERON of VRZA maar flink tegengas geven. Forumbeheerders: een apart topic hierover starten???

Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

Re: Wie heeft ervaringen met de Triple-P TXU-1256 70cm-repeater?

#115 Bericht door PA3FS »

Weet iemand waar ik de originele manual kan vinden v/d triple-p .Ik had deze een keer op internet gevonden maar kan dit nergens weer vinden .Het was een pdf bestand .
Wie kan me helpen :!:

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Wie heeft ervaringen met de Triple-P TXU-1256 70cm-repeater?

#116 Bericht door PA4WK »

PA3FS schreef:Weet iemand waar ik de originele manual kan vinden v/d triple-p .Ik had deze een keer op internet gevonden maar kan dit nergens weer vinden .Het was een pdf bestand .
Wie kan me helpen :!:
Kijk maar eens op http://www.pe1rfs.nl en klik op repeater
daar staat de orinele doc. + de mods.
73s Wim PD0EDN
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

Re: Wie heeft ervaringen met de Triple-P TXU-1256 70cm-repeater?

#117 Bericht door PA3FS »

PA2LAD schreef:Eigenlijk hoort ons ongenoegen over het besluit van AT niet thuis in de topic over de Triple-P repeater, maar ook ik ben tegen dat besluit van AT. Het was me al een doorn in het oog dat er LPD in onze amateurband werd losgelaten, maar dit is ook niet echt Europees denken meer. Laat de VERON of VRZA maar flink tegengas geven. Forumbeheerders: een apart topic hierover starten???
Heb ik zelf al gedaan :arrow: http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?f=12&t=3453

Gebruikersavatar
on7wp
Berichten: 209
Lid geworden op: 01 dec 2007, 12:40

Triple-P en off topic frequentieterreur vanuit Nederland !!!

#118 Bericht door on7wp »

Laat het hier maar staan.

Agentschap telecom GAAT ZEER ZWAAR DE MIST IN door commerciele belangen te laten primeren op een internationaal gecoordineerde frequentieband toegewezen aan radioamateurrepeaters in grote delen van Europa.

In gans Europa zit dit soort commerciele GPS-applicaties tussen de 440 en de 450 MHz maar dat blijkt daar in dat kleinburgerlijke landje toegewezen aan de militairen, alsof die nog niet genoeg plek hebben elders (230-380 MHz NB)

De Belgen, dappersten der Galliers gaan zich niet laten overrompelen. Er staan al twee high power repeaters in dit segment en er zullen er nog bijkomen. Eerstdaags gaan de repeaters in mijn beheer naar de maximale ERP die de vergunning toestaat zijnde 500 W ERP (50 W effectieve output na de filters en 10 dB antennewinst). Hetzelfde met APRS en WINLINK access points.

Laat die GPS bakens maar creepen, op onze repeater-outputs hebben WIJ er geen last van. ik heb begrepen dat er eerstdaags ook nog een berg Belgische D-star repeaters en hotspots bijkomen, ik zal met plezier de 50 W eindtrappen sponsoren...


Pedro.

Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

Re: Wie heeft ervaringen met de Triple-P TXU-1256 70cm-repeater?

#119 Bericht door PA3FS »

Hallo Pedro ,ik denk dat dit toch meer thuis hoort in :arrow: http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?f=12&t=3453

Anders wijken we te ver af van het onderwerp .

Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

Re: Wie heeft ervaringen met de Triple-P TXU-1256 70cm-repeater?

#120 Bericht door PA3FS »

Na een lange tijd weer even tijd om met de repeater aan de slag te gaan . Nu heb ik hem op de freq. 438.600 TX en 431.000 RX en het vermogen op 9 watt gezet via de software cd wat er bij zat . Nu gaat er elke keer het groene bolletje aan de rechte kant op het scherm (min. output power 0.5 w ) op rood staan .Het maakt niet uit of de repeater op 1 of 10 watt staat . Komt dit omdat er verder niets is afgeregeld op is de eindtrap defect.
Is waarschijnlijk het filter , ik kom er net achter als ik de rep. rtx zo rond de 431 mhz zet dan komt er wel vermogen uit.

Plaats reactie