ontvangspunten PI2NOS
Re: ontvangspunten PI2NOS
In Almere staat nu ook een ontvanger voor PI2NOS en een voor vhf PI3UTR.
Heeft iemand een idee waarom ik in valkenswaard de pi2nos niet meer kan openen na dat ze de aanpassing hebben gedaan met ctcss aan en 77 Hz toon ? Ontvangst is goed en was voorheen ook goed. Van Hobbyscoop krijg ik niks te horen, ook op facebook reageren ze niet en plaatsen ze ook geen bericht wat een collega geschreven heeft. Niemand laat hier iets over los. Er staat bij hobby scoop eindhoven gepland maar staat er ook al maanden. Als iemand me nou eens kan vertellen waarom het niet lukt van uit Valkenswaard - Riethoven - Deurne etc etc. Hoor graag iets van een collega vanuit mijn regio. Heb iemand gesproken uit andere plaatsen en daar gaat het wel.
[mod]één bericht plaatsen is voldoende[/mod]
- pe2aab
- Moderator
- Roepletters: PE2AAB
- Contacteer:
PI2NOS en Hobbyscoop hebben geen leververplichting he
Men geeft je wel antwoord op je vragen in dit topic trouwens: https://hobbyscoop.nl/2024/pi2nos-schakelt-ctcss-in
Het zou overigens wél gewoon moeten werken maar het zou kunnen dat RX Eindhoven (tijdelijk) is uitgeschakeld vanwege het meenemen van omgevings ‘rommel’ op de carrier.
Als ik morgen even tijd heb zal ik checken of alles up and running is voor wat betreft de RX. We hebben overigens van de week wel een hickup gehad in de Hamnet uplink dus wellicht heb je het exact op dat moment geprobeerd en werkte het daarom niet.
Men geeft je wel antwoord op je vragen in dit topic trouwens: https://hobbyscoop.nl/2024/pi2nos-schakelt-ctcss-in
Het zou overigens wél gewoon moeten werken maar het zou kunnen dat RX Eindhoven (tijdelijk) is uitgeschakeld vanwege het meenemen van omgevings ‘rommel’ op de carrier.
Als ik morgen even tijd heb zal ik checken of alles up and running is voor wat betreft de RX. We hebben overigens van de week wel een hickup gehad in de Hamnet uplink dus wellicht heb je het exact op dat moment geprobeerd en werkte het daarom niet.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl
Je bericht komt niet heel sympathiek over, het klink een beetje als een sneer richting de mensen die er al heel veel tijd, geld en moeite ingestoken hebben.GuntherB schreef: ↑03 jan 2025, 23:07 Heeft iemand een idee waarom ik in valkenswaard de pi2nos niet meer kan openen na dat ze de aanpassing hebben gedaan met ctcss aan en 77 Hz toon ? Ontvangst is goed en was voorheen ook goed. Van Hobbyscoop krijg ik niks te horen, ook op facebook reageren ze niet en plaatsen ze ook geen bericht wat een collega geschreven heeft. Niemand laat hier iets over los. Er staat bij hobby scoop eindhoven gepland maar staat er ook al maanden. Als iemand me nou eens kan vertellen waarom het niet lukt van uit Valkenswaard - Riethoven - Deurne etc etc. Hoor graag iets van een collega vanuit mijn regio. Heb iemand gesproken uit andere plaatsen en daar gaat het wel.
Lees je bericht zelf even door voor je het verstuurd, en vraag jezelf af of het overkomt zoals je het bedoeld hebt.
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!
Beste.
ik heb zojuist even gekeken of er wellicht iets nog niet goed staat in de config van de RX locatie Eindhoven.
de ctcss staat aan => 77Hz.
het kan natuurlijk dat de ontvanger die aan de remotetrx hangt kuren heeft .
de meeste van de ontvangers zijn al aardig op leeftijd en er gaat wel eens wat stuk.
ook die locatie staat op de lijst voor een geheel nieuwe ontvanger hardware voor het project => https://hobbyscoop.nl/2024/het-bovenreg ... r-gaat-om/
er was de afgelopen week wel een probleem met de Hamnet verbinding van en naar die lokatie maar dat is door het team van de lokale stichting => https://hhertz.org/ opgelost.
even geduld .
namens het Hobbyscoop team.
Joost-PA5ZL
ik heb zojuist even gekeken of er wellicht iets nog niet goed staat in de config van de RX locatie Eindhoven.
de ctcss staat aan => 77Hz.
het kan natuurlijk dat de ontvanger die aan de remotetrx hangt kuren heeft .
de meeste van de ontvangers zijn al aardig op leeftijd en er gaat wel eens wat stuk.
ook die locatie staat op de lijst voor een geheel nieuwe ontvanger hardware voor het project => https://hobbyscoop.nl/2024/het-bovenreg ... r-gaat-om/
er was de afgelopen week wel een probleem met de Hamnet verbinding van en naar die lokatie maar dat is door het team van de lokale stichting => https://hhertz.org/ opgelost.
even geduld .
namens het Hobbyscoop team.
Joost-PA5ZL
- pa3met
- Roepletters: PA3MET
- Contacteer:
op mijn oude bedrijf is dat ook gebeurd. Eens kijken of ik de link nog kan vinden..pe2aab schreef: ↑16 jul 2022, 08:50 Fijn Juul!
Trouwens; Mischa, PA1OKZ heeft er eens een lezing over gegeven. Uiterst interessante uiteenzetting van de werking. Een aanrader om eens te bekijken.
youtu.be/wx2jCzWoVBw
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100
Dag Joost,
Bedankt voor de terug koppeling. Echter zenden lukt niet. Ik zal het nog eens proberen als de spullen vervangen zijn. Fijn weekend.
Bedankt voor de terug koppeling. Echter zenden lukt niet. Ik zal het nog eens proberen als de spullen vervangen zijn. Fijn weekend.
- pe2aab
- Moderator
- Roepletters: PE2AAB
- Contacteer:
Hoi Gunther,
Zou je het nog eens willen proberen nu? Paul, PE1RJV en Arno, PE1RDP hebben zich kunnen loswurmen van hun huishoudelijke taken en het probleem overbrugd.
Zou je het nog eens willen proberen nu? Paul, PE1RJV en Arno, PE1RDP hebben zich kunnen loswurmen van hun huishoudelijke taken en het probleem overbrugd.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl