Het roer gaat om bij PI2NOS
- pe1rea
- Roepletters: PE1REA
Re: Het roer gaat om bij PI2NOS
Certificering is ook vaak maar een plakplaatje dat aangeeft dat je je door een cursusmiddag heen hebt geslapen.
Ik leef deels van het oplappen van de rommel die gecertificeerde bedrijven gemaakt hebben.
En ik ben -nergens- gecertificeerd.
Het zegt (meestal) niks en het brengt niks.
Ik leef deels van het oplappen van de rommel die gecertificeerde bedrijven gemaakt hebben.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software
- PA0ETE
- Roepletters: PA0ETE
- Contacteer:
Ik heb niet mijn helderste week, deze week. Inderdaad het EVRM (geen idee hoe ik die nou door elkaar haal de Club van Rome, maar een beetje grappig is het wel).PE1PQX schreef: ↑27 sep 2024, 21:21Hoe het verdrag van Rome voor 'ons zendamateurs' in elkaar steekt weet ik niet, maar ik denk dat je (doelend op de laatste zin) Artikel 10, lid 1 van het EVRM bedoeld?PA0ETE schreef: ↑27 sep 2024, 21:05
Dit klopt niet. Het plaatsen van een antenne op een woning kan in de hele EU op basis van het Verdrag van Rome niet worden verboden. Er mogen wel beperkingen worden gesteld, zodat een antenne ook weer niet onredelijk groot kan worden.
Vaak zie je bij lagere rechters dat internet of een kabelnet als alternatief wordt aangemerkt en men een antenne dan niet nodig vindt. Dat is in het geval van een zend- of luisteramateur al helemaal niet aan de orde omdat wat men wil horen daar niet op te horen is, namelijk stations die bijv. maar af en toe hoorbaar zijn op random frequenties. Maar internet kan makkelijk worden gecensureerd, en bij kabel is dat nog wat makkelijker. Het maakt dan niet uit of dat censureren ook gebeurt, er is geen sprake van vrije ontvangst zoals bedoeld in het Verdrag, en dus is het geen alternatief voor zo'n antenne.
Helaas heeft lid 2 van diezelfde artikel een beperkende factor.Een ieder heeft recht op vrijheid van meningsuiting.
Dit recht omvat de vrijheid een mening te koesteren en de vrijheid om inlichtingen of denkbeelden te ontvangen of te verstrekken, zonder inmenging van enig openbaar gezag en ongeacht grenzen.
Er is een bindende uitspraak over, die volgens mij in de jurisprudentie nog steeds geldt, over een Koerdisch gezien in Zweden die geen schotelantenne mocht plaatsen. Die uitspraak is van rond 2010.
Zie bijvoorbeeld:
https://teamadvocaten.nl/en/vastgoedrec ... l-10-evrm/
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me
- PA0ETE
- Contacteer:
In de uitspraak waar het om gaat mag er geen sprake zijn van onredelijke eisen. Een beschermd stadsgezicht of een monumentaal pand is volgens de uitspraak in elk geval geen excuus om een antenne niet toe te laten. De eigenaar van het pand of een gemeente die over het centrum van de stad gaat (dat beschermd is) kan namelijk voorkomen dat er antennes geplaatst worden door alleen bedrijven toe te laten (dit staat in deze uitspraak zo verwoord).PA0BAK schreef: ↑27 sep 2024, 21:51Dus ......waardoor het niet voor iedereen mogelijk is.......
Om een antenne op het dak te mogen plaatsen is o.a. toestemming van de eigenaar nodig, is het een monumentaal pand, dan zijn er nog meer beperkingen.
Sommige woningbouwverenigingen stellen soms als één van de voorwaarden, dat de antenne geplaatst moet worden door een gecertificeerd bedrijf i.v.m. de veiligheid.
Dit is voor veel amateurs al een (financiële) drempel.
En zeggen dat een amateurband geen omroep is, en dus niet dezelfde rechten zou geven gaat ook niet op. De beperkingen gaan erom dat het een antenne is die zeg maar in redelijkheid voldoet.
Ik heb 15 jaar lang over het onderwerp schotelantennes geschreven voor het blad Satellite van de uitgeverij van Veronica en voor bladen als KabelVisie. De twee meest antenne-onvriendelijke gemeentes waren toen Rotterdam en Enschede. Die tweede heeft later nog een paar pogingen gedaan om daar nog een paar schepjes bovenop te doen. Ik weet wel dat ze niet blij waren als ik daar bij een gemeenteraadsvergadering met mijn kladblokje in de hand kwam binnenstappen in die tijd
- PA0ETE
- Contacteer:
Ik was daarnet nog niet helemaal wakker, en eerder toch wel helderder dan ik dacht: je hebt de Club van Rome, die over het milieu ging.
Maar het EVRM is ondertekend in Rome en wordt wel degelijk soms ook 'Het verdrag van Rome' genoemd
Om de verwarring nog groter te maken was er later in dezelfde jaren 50 nóg een Verdrag van Rome. Dat wordt wel beschouwd als het stichtingsverdrag van de EEG, de latere EU.
Maar het EVRM is ondertekend in Rome en wordt wel degelijk soms ook 'Het verdrag van Rome' genoemd
Om de verwarring nog groter te maken was er later in dezelfde jaren 50 nóg een Verdrag van Rome. Dat wordt wel beschouwd als het stichtingsverdrag van de EEG, de latere EU.
- Juul - PE0GJG
- Roepletters: PE0GJG
- Contacteer:
En dat allemaal over "Het roer gaat om bij PI2NOS".......................................?
Hear hear……..en nu weer on topic graagJuul - PE0GJG schreef: ↑28 sep 2024, 08:43 En dat allemaal over "Het roer gaat om bij PI2NOS".......................................?
Best '73 John PA3OZB / F4VSZ
Het is in het groene vinkjes cultuur een must om een vinkje te kunnen zetten.pe1rea schreef: ↑28 sep 2024, 06:43 Certificering is ook vaak maar een plakplaatje dat aangeeft dat je je door een cursusmiddag heen hebt geslapen.
Dan ben jij namelijk niet verantwoordelijk voor als het mis gaat.
Uiteindelijk gaat er ook niets meer gebeuren, en let op, altijd krijgt de ander of iets daarvan de schuld.
Er zijn partijen hier groot mee geworden, de ander de schuld geven
Theo
- PA0ETE
- Contacteer:
Ik zit me ineens af te vragen... of een opmerking dat een onderwerp off-topic is, niet eigenlijk ook off-topic is...
(Dit is niet serieus bedoeld hoor, maar het is volgens mij wel waar )
Als we de zijpaden blijven bewandelen dan zal ik de topic wel even splitsen met een aparte topic bij de sectie antennes.
(Dit is niet serieus bedoeld hoor, maar het is volgens mij wel waar )
Als we de zijpaden blijven bewandelen dan zal ik de topic wel even splitsen met een aparte topic bij de sectie antennes.
- PA0ETE
- Contacteer:
Oef, en bij certificering (dat is vast Overige).
en "het roer gaat om" in het plezierjachtforum?
- PA0ETE
- Contacteer:
Zodra PI2NOS ook in de marifoonband te gebruiken is, zeker
- Juul - PE0GJG
- Roepletters: PE0GJG
- Contacteer:
Dat bedoelde ik dus.PA3OZB schreef: ↑28 sep 2024, 08:45Hear hear……..en nu weer on topic graagJuul - PE0GJG schreef: ↑28 sep 2024, 08:43 En dat allemaal over "Het roer gaat om bij PI2NOS".......................................?