/J achter de callsign voor Scoutingstation

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: /J achter de callsign voor Scoutingstation

#16 Bericht door PA3HMP »

PA3CQN schreef: 03 okt 2022, 08:26 Je moet niet alleen de geest van de wet, maar ook de geest van de JOTA, een wereldwijd evenement, bekijken.
De geest van de JOTA is om jongeren te interesseren voor onze hobby. De wetgever heeft dan ook in zijn tekst
de omschrijving 'tijdens' gekozen. Een ruim begrip dus.
Waar die regeldrang ' je mag alleen meedoen als je je bij ons aangemeld hebt' vandaan komt is me een raadsel.
Maar misschien komt dat omdat ik nooit scout ben geweest, maar alleen padvinder.
En wat voor beeld zet je neer dat je wel meedoet aan de jota maar te lui bent geweest om jezelf aan te melden, je komt niet voor in de lijst dus ben je gewoon geen officieel jota station, de scouts die meedoen(als ze dan al meedoen want je organisatie is zo slecht dat ik betwijfel of er wel een programma is gemaakt voor de scouts) mogen geen ribbon krijgen en doen eigenlijk voor Jan met de korte achternaam mee.

Gevolg je krijgt een wildgroei van niet officieele jota stations al dan niet met scouts al dan niet een of andere mafklapper die het gewoon leuk vind om met /J te werken vanuit huis enz.

Doe het gewoon goed anders doe het niet.

pe1hzg
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: /J achter de callsign voor Scoutingstation

#17 Bericht door pe1hzg »

Toch heeft dat aanmelden ook zijn nadelen. Ik sprak zondag een amateur die in contact is gekomen met een groep waar de zendamateur "gestopt is".
Of hij wil helpen met JOTA, hij heeft dat toegezegd. Komende zondag worden er antennes gebouwd, want die waren ook "weg".

Dat hij te laat is voor "de kaart" is te begrijpen, maar ik hoop dat de landelijke organisatie toestaat dat hij alsnog /j gebruiken mag.

Andere vraag: zijn er bulletins dit jaar? Er staat niks online, en als ik al wat zie is het meestal pas op zondagmiddag bij het afbreken.

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: /J achter de callsign voor Scoutingstation

#18 Bericht door PA3HMP »

ik hoop dat het bij hem enkel een ontbrekende zendamateur is en dat de scouting leiding wel het gehele programma al klaar heeft anders heeft hij naast het bouwen van de antennes nog een hele hoop werk te doen.

Of hij in dit uitzonderlijke geval nog iets kan regelen ? voor de kaart is het te laat, maar wellicht kan het op internet er nog bijgezet worden.
En ik hoop voor hem dat hij meerdere amateurs kan vinden voor zijn groep, wij hebben in het verleden met 5 amateurs gewerkt, ivm leeftijd zijn er nu nog maar 3 over

Plaats reactie