JOTA via DMR

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PB1S
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 mar 2011, 13:44
Roepletters: PB1S
Locatie: Ter Apel
Contacteer:

JOTA via DMR

#1 Bericht door PB1S »

In het Brandmeister-systeem is er een aantal JOTA-gerelateerde talkgroups beschikbaar:
  • JOTA (907)
  • JOTA Tac 1 t/m JOTA Tac 8 (9071 t/m 9078)
  • Een aantal landspecifieke talkgroups, waaronder JOTA NL CQ (204907)
Welke DMR talkgroups zijn relevant om te programmeren in de codeplug van de radio? Hoe worden deze talkgroups tijdens de JOTA gebruikt?

Alvast bedankt!
73, PB1S

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: JOTA via DMR

#2 Bericht door elsinga »

Mijn ervaring met de internationale TG's 907/907x is dat ze nogal hit-or-miss zijn door de onderliggende netwerken. Soms hoor je niets en komt er ineens een actief QSO door, soms zit je in een QSO en is ineens de tegenpartij weg. Of zitten 2 QSO's ineens elkaar in de weg. Gokje dus, maar als het wel lukt vaak leuke verbindingen.

204907 is wel een mooie TG om aan te hebben staan.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PB1S
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 mar 2011, 13:44
Roepletters: PB1S
Locatie: Ter Apel
Contacteer:

Re: JOTA via DMR

#3 Bericht door PB1S »

Bedankt Robert voor je reactie!

Ik begrijp dus dat vooral de landspecifieke talkgroups interessant zijn. Daarvan ga ik een aantal toevoegen, waaronder NL (204907).

We zullen op HF, 2m en DMR actief zijn vanuit de groep "Guy de Fontgalland" in Ter Apel. Hierbij nodigen we andere groepen uit om ook actief te worden via DMR! :)
73, PB1S

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: JOTA via DMR

#4 Bericht door PA3RIS »

PB1S schreef: 14 okt 2021, 10:05 Ik begrijp dus dat vooral de landspecifieke talkgroups interessant zijn. Daarvan ga ik een aantal toevoegen, waaronder NL (204907).

We zullen op HF, 2m en DMR actief zijn vanuit de groep "Guy de Fontgalland" in Ter Apel. Hierbij nodigen we andere groepen uit om ook actief te worden via DMR! :)
Ze staan er bij mij ook al in, ik moet alleen nog even de call aanpassen. Hopelijk heb ik er nog tijd voor.

En hopelijk werken we jullie. Wordt een uitdaging op 2 meter, maar je weet maar nooit. Onze (PA6JAM/J) antenne hangt in elk geval lekker hoog.. :D Veel plezier deze JOTA-JOTI

Plaats reactie