JOTA-JOTI 2021

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Bericht
Auteur
Thom PA9T
Berichten: 410
Lid geworden op: 19 dec 2005, 16:37
Roepletters: PA9T
Locatie: Oudewater

Re: JOTA-JOTI 2021

#76 Bericht door Thom PA9T »

PA3RIS schreef: 21 sep 2021, 15:08 Zoals ik al schreef, we willen geen herhaling van vorig jaar. En wat wordt ingesteld kan zomaar weer veranderen.
Toch ik wil jullie als LJJO daarin challengen :-) Je zou bijvoorbeeld overdag ook gewoon een tafel met VHF/UHF transceiver buiten kunnen zetten, en zo Scouts ontvangen. Het weer is meestal prima tijdens de JOTA-JOTI. Risico op besmetting is dan zo laag, dat rondvliegende pionierbalken gevaarlijker zijn :D

Daarnaast schrijf je "dat wat wordt ingesteld kan zomaar veranderen". Dat klopt, maar dat is toch geen reden om op voorhand zoiets simpels als de Scouts en Welpen van die Rotterdamse scoutinggroep al te annuleren? Jullie zijn wél het voorbeeld voor Nederland. De beperkingen worden door overheid grotendeels opgeheven, en daarmee vind ik dat jullie als LJJO gebruik zouden moeten maken van de bandbreedte die Scouting Nederland en de overheid biedt, en pas af zouden moeten schalen als de maatregelen daarom vragen.

Zonder te willen drammen, zou ik het gaaf vinden als jullie de keuze nog eens heroverwegen. Het aantal jota-stations is al redelijk klein, ééntje erbij in de regio (met jeugdleden) is meer dan welkom :D

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2021

#77 Bericht door Ton_O_E »

Als ik de deelnemerslijst open krijg ik een 404 not found.
(zit in sol)
Ik was benieuwd, want de kaart kan ik wel zien, maar daar staan we niet op (PA3ESO/J Denekamp, vlak bij Enschede aan de duitse grens)
Het geld moest namelijk 10 dagen na inschrijving binnen zijn, maar dat is organisatie-technisch onmogelijk :(
Voorheen PA3TON

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2021

#78 Bericht door PE2AAB »

Zie jullie nog niet in de lijst staan Ton (lijkt namelijk weer te werken) maar ik ga er vanuit dat de organisatie wel enigszins soepel zal omgaan met die 10 dagen.

Op dit moment telt de lijst 128 ingeschreven JOTA deelnemers. (149 deelnemers op de lijst -21 JOTI Only stations)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2021

#79 Bericht door Ton_O_E »

grappig, vorige week stonden we er wel op.
Toen hoorde ik van een andere amateur dat we er niet opstonden.
Zijn we er weer afgehaalt :D
Bij mij werkt het nog steeds niet, onderaan staan wel Welkom Ton, maar krijg nog steeds een 404 bij pdf en ook bij excel
Voorheen PA3TON

Gebruikersavatar
7kasper
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mei 2020, 14:05
Roepletters: PC7K
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2021

#80 Bericht door 7kasper »

Ook wij zijn dit jaar van de partij als enige van Apeldoorn.
Toren is in de bouw, zal als ie klaar is wat foto's delen.
Dit jaar ~10m lager dan de vorige, wel weer een super gaaf project!
PC7K

Thom PA9T
Berichten: 410
Lid geworden op: 19 dec 2005, 16:37
Roepletters: PA9T
Locatie: Oudewater

Re: JOTA-JOTI 2021

#81 Bericht door Thom PA9T »

Hoi Kasper! Tof, ik ben benieuwd naar jullie toren. Die van ons wordt aankomend weekend gebouwd, zal ook wat foto's posten. Doen er normaal meer groepen mee in Apeldoorn? Al met al doen er gelukkig toch best een hoop groepen mee in Nederland zag ik op de kaart.

pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: JOTA-JOTI 2021

#82 Bericht door pe1hzg »

Ik dacht dat Apeldoorn in het verleden een gigantisch avondspel had waar de hele regio aan meedeed? Is dat nu kapot, nu er maar een groep meedoet?

Ik zie dat meer met JOTA-activiteiten, de activiteit lijkt de nodige schade opgelopen te hebben helaas..

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: JOTA-JOTI 2021

#83 Bericht door pe1rea »

Ben je niet in de war met Noord Holland boven het Noordzeekanaal?
Jota-Cross?
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

PE1RIK
Berichten: 181
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:25

Re: JOTA-JOTI 2021

#84 Bericht door PE1RIK »

pe1hzg schreef: 28 sep 2021, 12:56 Ik dacht dat Apeldoorn in het verleden een gigantisch avondspel had waar de hele regio aan meedeed? Is dat nu kapot, nu er maar een groep meedoet?
Ik denk dat je de joti hunt bedoeld? Dat is een regionaal spel voor Gelderland. Die gaat door.

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: JOTA-JOTI 2021

#85 Bericht door ----- »

Toen ik nog Jota deed vond ik het altijd jammer dat de Joti-hunt in datzelfde weekend was. Alle scouts waren dan (onder)weg

Thom PA9T
Berichten: 410
Lid geworden op: 19 dec 2005, 16:37
Roepletters: PA9T
Locatie: Oudewater

Re: JOTA-JOTI 2021

#86 Bericht door Thom PA9T »

PE5TT schreef: 29 sep 2021, 16:55 Toen ik nog Jota deed vond ik het altijd jammer dat de Joti-hunt in datzelfde weekend was. Alle scouts waren dan (onder)weg
Dat heb ik meer gehoord. Het is leuk dat ze in Gelderland een groot, leuk spel op poten hebben gezet. Blijkbaar bracht jota-joti niet hetgeen wat doelgroep Explorers en ouder graag wil. Om in Gelderland de jota-joti weer op het niveau van (bijvoorbeeld) N-brabant te krijgen, zou men landelijk in gesprek moeten met de organisatie van joti-hunt, proberen om samen een weg te vinden.

En voorzien in een uitdagender spelaanbod voor de doelgroep Explorers en ouder, want dat ontbreekt.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2021

#87 Bericht door PE2AAB »

De deelnemerskaart staat inmiddels online.
https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 000013&z=8
JotaKaart2021.png
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2021

#88 Bericht door Ton_O_E »

Het online-jota logboek is weer klaar voor gebruik
ga naar http://multilog.endoria.net om je aan te melden
Voorheen PA3TON

Gebruikersavatar
7kasper
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mei 2020, 14:05
Roepletters: PC7K
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2021

#89 Bericht door 7kasper »

pe1hzg schreef: 28 sep 2021, 12:56 Ik dacht dat Apeldoorn in het verleden een gigantisch avondspel had waar de hele regio aan meedeed? Is dat nu kapot, nu er maar een groep meedoet?

Ik zie dat meer met JOTA-activiteiten, de activiteit lijkt de nodige schade opgelopen te hebben helaas..
Zou best kunnen dat dit nog steeds heel groot is in Apeldoorn (de hunt dan), in ieder geval is het in Gelderland idd een ding. Wij hebben hier ook wel eens aan mee gedaan en het is altijd gezellig en gaaf, maar we organiseren meestal ons eigen avondspel voor (oud)leden.

We moeten de JOTA niet 'schade op laten lopen' mensen! Bij ons is het weekend een traditie en dat zal zo blijven. Maar ook ik merk dat de interessse soms moeilijk is voort te zetten. Bij de jeugd is het al lang minder interessant dat je kan praten met Amerika als je tegenwoordig gewoon kan facetimen met je tante uit Nieuw-Zeeland.
Met het pionieren probeer ik nu de nieuwe Explo's mee te krijgen en die zijn enthousiast aan het worden om aan zo iets groots mee te helpen. Dat werkt dus wel. Iemand verder nog tips om het radio-gedeelte bij de jeugd meer in de smaak te laten vallen?
PC7K

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: JOTA-JOTI 2021

#90 Bericht door ----- »

Ik als vossenjaag fanaat weet wel iets ;)

Als je niet veel vossenjaag spullen heb zou je ook een kruispijl wedstrijd kunnen uitzetten, waarbij er ergens een zender verstop waar je niet heen mag, die mogen ze dan om de beurt proberen uit te pijlen dmv een kruispeiling en in te tekenen op een kaart. Degene die het dichtst bij is wint eeuwige roem.

Kan je met één zender en één ontvanger organiseren (paar ontvangers meer is wel handig)

Plaats reactie