JOTA-JOTI 2020

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

JOTA-JOTI 2020

#1 Bericht door PE2AAB »

Ondanks dat het allemaal wat vreemd lijkt door COVID-19 toch ook dit jaar maar weer het jaarlijkse JOTA-JOTI topic. Meer info volgt. Normaal kan ik elk jaar verkondigen dat we mee doen vanuit Aalst-Waalre maar dit jaar weten we op dit moment nog niet wat we gaan doen. Wordt vervolgd...
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2020

#2 Bericht door PA3HMP »

Hier is het nog wat onduidelijk, zomerkampen van de scouting gaan al wel door dus dat is een goede test

PD1PYF
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 mei 2008, 08:42
Locatie: Roosendaal

Re: JOTA-JOTI 2020

#3 Bericht door PD1PYF »

Hier start de groep van mijn kinderen eindelijk weer met de JOTA-JOTI. Ze willen het ook meteen goed aanpakken met de hele groep en dan ook meteen met overnachtingen van jeugdleden in tenten.

Kraanwagen is al geregeld, nu alleen nog een paar zendamateurs extra.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2020

#4 Bericht door PE2AAB »

Kijk eens naar het JOTA 'draaiboek' van Remko, PE1MEW. Een schat aan informatie voor het opzetten van een JOTA. http://handboek.pe1mew.nl
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PD1PYF
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 mei 2008, 08:42
Locatie: Roosendaal

Re: JOTA-JOTI 2020

#5 Bericht door PD1PYF »

Die had ik ze al doorgestuurd, ze zijn er helemaal op losgegaan voor de programma ideeën dus dat komt goed. Daarbij ben ik slechts 35 jaar lid van Scouting dus ik heb wel wat ervaringen met JOTA-JOTI :lol:

Alleen mijn oude groep regelde een kraanwagen en de

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2020

#6 Bericht door elsinga »

PE2AAB schreef:Kijk eens naar het JOTA 'draaiboek' van Remko, PE1MEW. Een schat aan informatie voor het opzetten van een JOTA. http://handboek.pe1mew.nl
Hou er rekening mee dat dit online handboek inmiddels redelijk oud is. Staat nog veel goede info in, maar is niet bijgehouden. Info kan dus verouderd zijn.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: JOTA-JOTI 2020

#7 Bericht door PA4WK »

Wij zoeken een enthousiaste groep.
JOTA-JOTI team van vijf zendamateurs is op zoek naar een leuke enthousiaste scoutinggroep.
We hebben jaren lang aan de JOTA-JOTI mee gewerkt, helaas werd bij die groep het enthousiasme minder.
Reisafstanden zijn bespreekbaar, voor ons is het belangrijk dat de groep enthousiast is.
Ben benieuwd naar reacties.
Wim PA4WK
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2020

#8 Bericht door elsinga »

Bij de eigen groep is het enthousiasme ook wat minder, dus wellicht ben ik ook beschikbaar om elders te helpen. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: JOTA-JOTI 2020

#9 Bericht door PA4WK »

PA4WK schreef:Wij zoeken een enthousiaste groep.
JOTA-JOTI team van vijf zendamateurs is op zoek naar een leuke enthousiaste scoutinggroep.
We hebben jaren lang aan de JOTA-JOTI mee gewerkt, helaas werd bij die groep het enthousiasme minder.
Reisafstanden zijn bespreekbaar, voor ons is het belangrijk dat de groep enthousiast is.
Ben benieuwd naar reacties.
Wim PA4WK
Wij gaan naar de Baden Powel groep in Roosendaal.
Dus het team is niet meer in de aanbieding.
Tot werkens tijdens de Jota onder PA4WK/J
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Thom PA9T
Berichten: 410
Lid geworden op: 19 dec 2005, 16:37
Roepletters: PA9T
Locatie: Oudewater

Re: JOTA-JOTI 2020

#10 Bericht door Thom PA9T »

Wat leuk dat er al veel mensen actief zijn! in Oudewater bij pa9t/j hebben we de eerste flinke brainstorm over het thema achter de rug: het wordt een spannend verhaal rondom een tijdmachine met oude wolven en jonge welpen :-) Het wordt weer fantastisch!

PA1BVH
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:05
Roepletters: PA1BVH
Locatie: Riel
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2020

#11 Bericht door PA1BVH »

Wij gaan komende weken bekijken hoe we het gaan aanpakken.
Ik heb al diverse ideeën voorbij zien komen.
Zelfs het idee om dit jaar met onze zendstam een groot deel van de tijd (bv de avonden) alleen door te brengen en overdag in blokken met tussen ruimte de speltakken, binnenkort het kampvuur maar eens aansteken en een beetje brainstormen denk ik.

Hoe dan ook vrees ik voor jullie dat PI4SBR ook weer te horen zal zijn :D
member of:PI4SBR

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2020

#12 Bericht door PE2AAB »

Ook wij hebben ingeschreven. (althans onder voorbehoud; dit jaar eens proberen hoe de optie via de groeps penningmeester werkt ;-))

P.S. @Frank; is er wellicht al weer een link gemaakt om ingeschreven deelnemers te kunnen zien?
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PD1PYF
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 mei 2008, 08:42
Locatie: Roosendaal

Re: JOTA-JOTI 2020

#13 Bericht door PD1PYF »

PE2AAB schreef: P.S. @Frank; is er wellicht al weer een link gemaakt om ingeschreven deelnemers te kunnen zien?
Dezelfde link als vorig jaar werkt weer :-) https://sol.scouting.nl/list/list/503

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2020

#14 Bericht door PE2AAB »

Je hebt gelijk. Die werkt inderdaad ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Thom PA9T
Berichten: 410
Lid geworden op: 19 dec 2005, 16:37
Roepletters: PA9T
Locatie: Oudewater

Re: JOTA-JOTI 2020

#15 Bericht door Thom PA9T »

PA9T/J is officeel ingeschreven! :D

Plaats reactie